Daca in copilarie ii placea sa construiasca structuri futuriste din piese Mecano, acum lui Adrian Alexandrescu ii place sa construiasca business-uri. In liceu participa an de an la Olimpiadele Nationale de Informatica si tot in perioada aceea, inainte sa implineasca 16 ani, si-a luat si primul job, de programator in FoxPro 2.0. Studentia de la ASE a insemnat si un prim an de antreprenoriat, dupa care s-a alaturat echipei HitMail. Dupa cinci ani de lucru in marketing direct si trei in care a dezvoltat divizia OgilvyOne, la 28 de ani Adrian Alexandrescu a fondat agentia Interactions, impreuna cu Marian Seitan. Despre peripetiile de pe parcurs si amintirile ramase , dar si despre pasiunile pentru care isi face timp dupa programul de la birou ne-a povestit la Digital AdLife.
Primele semne de creativitate s-au vazut cand aveam 5 ani si foloseam si refoloseam piesele de la Mecano (un fel de lego din perioada pre-89, cu fiare si suruburi) pentru constructii futuriste.
Copilaria mi-am petrecut-o la bunici, facand lectii si visand ca intr-o zi sa fiu un om de stiinta.
Adolescenta e perioada in care m-am ocupat de computere, programare, olimpiade.
In liceu eram tipul ala care isi folosea la maxim statutul de olimpic national la informatica pentru a isi motiva cat mai multe absente de la geografie, economie sau biologie si cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut atunci a fost... n-a fost... nu se stie cine citeste materialul asta :-)
Imi amintesc si acum ziua in care am terminat liceul. A fost probabil cea mai trista din viata mea.
Aici e o poza cu mine in ziua absolvirii. Pentru recunoastere mai rapida – sunt cel cu cravata.
Cand eram in facultate obisnuiam sa merg la job full time. Si sa fac intelegeri cu colegele: «Iti fac lucrarea la informatica daca imi faci lucrarea la istoria economiei ». Nu am copiat niciodata (nici in liceu, nici in facultate) din carti, notite sau caiete. M-am bazat mereu pe bunele relatii de colaborare cu oamenii de langa mine :-)
Ma simt tanar de fiecare data cand joc tenis sau poker, merg pe stadion sau la Formula 1 si ma simt batran atunci cand fac prezentari pentru conferinte in care scriu « din experienta pot sa va spun ca... ».
Am luat primul salariu de la Green Point, unde am facut programare in FoxPro 2.0. Cu banii primiti am mers la mare. In Costinesti.
Am decis sa ma angajez in publicitate pentru ca era pasul logic dupa profilul facultatii.
Primul job in publicitate a fost la Hit Mail, unde eram New Business Manager si acolo am invatat cum si cat de greu se vinde.
Prima mea campanie a fost pentru CMB Travel si acum cred despre ea ca e un mecanism care ar merge mai bine astazi decat atunci.
Pana acum, cele mai bune campanii la care am lucrat sunt, fara discutie, cele pentru Dove (in Ogilvy) si Mega Image (Interactions).
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) are numele de cod "Veta", l-am discutat prima data cu clientul in 2007 si l-am tot discutat pana in 2009, cand l-a facut alt brand. Un episod similar am patit si pe Zapp.
Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, am mers pana la a citi toate materialele de brand pe care ni le-a trimis. Aproximativ 1000 de pagini.
Apucaturile de publicitar se manifesta cand studiez materialele promoterilor la tigari din restaurante.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost «nu uita ca suntem intr-un business care vinde imagine».
O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca de fapt nu exista principiul "ne compensam cu banii la proiectul viitor".
Am ramas in Romania pentru ca imi place ceea ce fac si sunt prea apropiat de familie si prieteni.
Primul meu calculator a fost un HC90 luat de parinti dupa ce au renuntat sa cumpere un Oltcit.
Prima oara cand am intrat pe net aveam 15 ani. Nu exista un browser grafic, ci doar Lynx. Activitatea principala era compusa din email si FTP. Aveam un caiet pe care notam adrese de internet si FTP. Am considerat ca un caiet ar fi suficient pentru 2-3 ani.
Am ales online-ul pentru ca se apropie cel mai mult dintre toate disciplinele publicitatii de partea tehnica.
Cea mai mare satisfactie a unui om de online e atunci cand lucreaza cu un client care acorda aceeasi importanta proiectului ca si agentia sa de online.
Clientii romani inca nu inteleg ca online-ul nu presupune doar partea de comunicare si ca este nevoie si de o adaptare a produsului/ ofertei.
Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca, din 2010 incoace, majoritatea proiectelor seamana prea mult intre ele.
Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca toti cei care ar lucra in acest domeniu ar avea un minim de cunostinte tehnice.
Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca 1 din 2 pe care ii cunosc au probleme in a scrie cu numarul corect de i-uri si cratime.
Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care stiu ce cer si ce au de facut si cat mai rar pentru clienti care doar cred ca stiu ce vor si ce au de facut.
Brandul strain care comunica cel mai bine e « Jamie Oliver ». Iar dintre cele romanesti mie imi place Covalact.
O campanie buna e una care goleste rafturile.
Campaniile mele preferate sunt:
TV: Covalact – comunica foarte clar pozitionarea produsului si imi place sloganul.
Print: de 2 ani nu am mai remarcat nimic interesant.
Outdoor: Mega Image, pentru ca e clientul nostru :-).
Digital: Mega Image, pentru ca e clientul nostru... si sunt campanii facute de noi.
Ambient: vezi cazul Print
Integrat: ProTV – dau constant o lectie de integrare intre medii.
Weekend-ul e momentul in care pot sa fac experiente culinare in bucatarie.
Cartea pe care am recitit-o de minim 5 ori este Dune, seria completa.
Dau mai tare cand aud melodiile din perioada adolescentei.
As revedea oricand filmele din seria Indiana Jones (cele originale).
Incerc sa nu ratez nici un episod din Homeland si Fringe.
Pe langa job, mai fac si cursuri de gatit, joc poker si cam orice joc de carti, tenis si squash, skiez si ma uit la SF-uri.