"Lunch is over so this is over" zice Antonio Banderas pe un ton rece. O despartire dramatica in stil latino, poate o sa ganditi. Dar nu e decat Banderas luandu-si la revedere de la resturile de mancare de dupa pranz, in cel mai nou spot din campania internationala Orbit. Actorul a devenit endorserul Orbit, iar campania a inceput sa ruleze la TV, in online si in print de pe 14 februarie. Pe meleagurile romanesti, campania vine si cu o aplicatie de Facebook care vorbeste despre SOCANTE - SENZATIONALE - N-O SA-TI VINA SA CREZI despartiri.
Classy Latino Lover
Pe de o parte il stim pe Banderas durul, ii multumim filmului "Desperado" pentru asta. Pe de alta parte il stim pe Banderas dragutul, din rolul lui Puss (Shrek sau alte animatii). In nici unul dintre rolurile astea nu se dezice de puternicul accent spaniol, nici de imaginea de latino lover. Scenariul pentru reclama Orbit e fun si, fara sa piarda din vedere rolul pentru care Banderas e consacrat, ramane totusi classy. Chit ca vorbim despre despartirea de resturile dintre dinti (stiu, am stricat toata poezia). Deci consumatorul ramane cu o idee dupa reclama asta: poti sa inchei relatia nesanatoasa cu mancarea destul de simplu, cu un Orbit dupa fiecare masa.
ADIO! Classy
Iar la noi apare aceasta aplicatie de Facebook Orbit "ADIO! Show". Care, de altfel, e simpatica, desi nu neaparat engaging pentru fani. Reflecta realitatile romanesti actuale: cam cat de mult iubim o portie generoasa de SENZATIONAL, dar si faptul ca aplicatiile de Facebook de pe meleaguri mioritice n-au cele mai revolutionare idei in spate. Per total, mesajul activarii e perfect corect daca ne gandim la publicul roman, dar nu e integrat coerent in campania globala.
Initial aplicatia intreaba utilizatorul daca-si doreste si el sa devina parte a titlurilor de scandal de tabloide. (Da, bineinteles, cine nu-si doreste?). Apoi ii cere utilizatorului sa-si aleaga prietenii cu care vrea sa apara in emisiunea ADIO! Show. De-acolo aplicatia foloseste fotografiile de profil ale utilizatorului si ale prietenilor lui ca sa genereze un mini-reportaj despre incredibila despartire. De cine, aflam abia la sfarsit. Pana la urma, descoperim ca celalalt implicat in scandal e Gogoasa (sau, dupa caz, Sandvis, Briosa sau Cafea), personajul din spotul cu Banderas. Drept consolare pentru ghinionul in dragoste, utilizatorul poate castiga 30 de tricouri, 6 cine romantice sau o excursie in Venetia, asta daca se inscrie la promotie.
De la sofisticatul Banderas si twist-ul destept din replicile personajelor din spot (de exemplu: "No emotional attachment. It was only lunch") la despartirea SOC SENZATIONAL propusa de aplicatia de Facebook. M-am prins ca e o ironie, o dramatizare, o gluma, dar e o gluma care nu se potriveste contextului.
Schizofrenie
In capul consumatorului se aud doua voci: pe de o parte e Banderas cu accentul lui spaniol si pe de alta e (daca ar fi sa aleg pe cineva reprezentativ) Dan Diaconescu vorbind despre EXCLUSIVITATI! Bine, Dan Diaconescu nu apare in aplicatie. Activarea ii ofera utilizatorului doar o perspectiva can-canistica asupra unei despartiri, implicandu-i totodata si prietenii de pe Facebook. Moderatorul emisiunii ADIO! Show nu e proprietarul OTV (asta mai lipsea), dar la asta ne duce cu gandul.
In mod normal, daca auzi voci, problema e in capul tau. As spune ca, in cazul asta, problema e la Orbit, care sufera momentan de "brand schizophrenia". Cand un brand isi pierde identitatea pentru ca are prea multe personalitati. Asta se intampla cand brandul nu se poate hotari si vorbeste cu consumatorul de pe mai multe voci. Aplicatia nu-mi pare sa respecte directia generala a comunicarii Orbit din prezent, desi stiu ca brandul a facut in trecut si reclame bune.