Frittata cu pui, ruccola si ciuperci, cheesecake cu branza de capra si prajitura Greta Garbo sunt doar trei dintre preparatele la loc de cinste pe pagina de Facebook a Teodorei Rogobete, de la Teo's Kitchen. Proiectul a reunit intr-o singura comunitate de Facebook aproape 55.000 de pasionati de gatit si retete. Teo si-a transformat pasiunea pentru cooking in business, incepand cu blogul teoskitchen.ro pe care l-a lansat acum aproape sase ani. In plus, Teo este gazda unui serial brandat Cappy (pe Trilulilu), in care arata utilizatorilor cum sa pregateasca micul dejun in 5 minute. In 2010, Teo a fost mentionata in topul celor mai influente femei in social media anuntat in cadrul Women on Web, iar Teo's Kitchen a castigat locul intai la RoBlogFest la categoria Blog Culinar. Din 2012, Teo gazduieste propria emisiune de cooking – "Retete Vedete", care este difuzata saptamanal pe LOOK TV.
In viata de zi cu zi
In viata de zi cu zi sunt mama si pasionata de gatit, realizator si moderator TV, citesc mult, sunt o cinefila impatimita si incerc sa imi impart timpul cat mai eficient intre familie, munca si pasiunea pentru bucatarie.
Time management
N-as putea sa-ti dau un timp imi ocupa exact, nici macar aproximativ, e la fel ca atunci cand faci o prajitura buna: ii dai cat timp are nevoie ca sa creasca frumos… Dar hai sa spunem in felul urmator: blogul Teo's Kitchen este principala mea activitate zilnica deci, cu alte cuvinte, jobul meu.
Membrii echipei
Echipa Teo's Kitchen este formata doar din doua persoane, mai exact eu si Daniel, sotul meu, care se ocupa de tot ce inseamna comunicare, PR, brand awareness, legatura cu diversi colaboratori si partea administrativa a platformei pe care ruleaza Teo's Kitchen.
Scopul proiectului
Obiectivul principal a fost sa creez o baza de date cu retete culinare testate in bucatarie, pe care sa o pot accesa de oriunde as fi in lume. Atunci cand am pornit Teo's Kitchen nu m-am gandit nici macar o secunda ca o sa devina unul dintre cele mai cunoscute si vizitate bloguri culinare din Romania.
The big idea
"The big idea", in ceea ce priveste materialele video, a venit oarecum de la sine. Logica imi spune ca era pasul urmator sau evolutia Teo's Kitchen.
Primul material video
Am facut prima reteta video in urma cu cativa ani buni. Este vorba de reteta de eclere si, la vremea respectiva, nu mi-am aratat fata, doar mainile si modul de preparare al retetei.
Surse de inspiratie
Ar putea fi multe surse de inspiratie, dar atunci cand intru in bucatarie pur si simplu creez, in functie de ce am la dispozitie in camara, in frigider si, bineinteles, de timpul pe care-l pot aloca. Insa ca sa raspund concret la intrebare, citesc foarte multe reviste de specialitate, atat din Romania, cat si din alte tari precum Statele Unite si Italia, urmaresc bloggeri culinari autohtoni, dar si internationali, si sa nu uitam de emisiunile si posturile TV dedicate artei culinare.
De ce online?
Beneficiile sunt multiple. Incepand de la mesajele dragute pe care le primesc din partea celor care asteapta cu sufletul la gura (sau, dupa cum ar spune unii dintre ei, precum cainele lui Pavlov) sa intre o reteta noua pe blog, la posibilitatea de a cunoaste oameni minunati care imi apreciaza munca si pana la diverse colaborari cu branduri cunoscute la nivel national si international.
Publicul tinta
Nu cred capublicul meu se incadreaza intr-o anumita categorie de varsta. Primesc comentarii de la tineri bucatarasi de 12 anisori care imi spun ca au pregatit retete pentru aniversarea parintilor sau pentru un eveniment in familie, de la bucatari profesionisti care lucreaza in restaurante si-mi mai dau cate un sfat ca de la coleg la coleg, de la tineri proaspat casatoriti care imi spun ca datorita mie si-au facut curaj sa intre in bucatarie si acum gatesc de mama focului si de la bunicute care imi mai dau sfaturi despre cum as putea sa procedez la anumite retete.
Strategia de comunicare
Nu exista o strategie anume. Lasam retetele sa vorbeasca de la sine. Tot ce trebuie sa facem este sa le aducem in fata cititorilor, mai exact pe monitoarele lor.
Promovarea in social media
In social media ne promovam prin intermediul Facebook, mai exact avem o pagina care depaseste 50.000 de fani. Suntem activi si pe Twitter, Google Plus si Pinterest, insa Facebook ramane pe locul intai ca unealta de promovare in social media.
Monetizarea proiectului
Asa cum spuneam si mai devreme, Teo's Kitchen este activitatea mea principala zi de zi, este jobul meu. Fie ca public retete, fie ca raspund la comentariile cititorilor, imi ocupa o buna parte din timp. Daca nu ar genera un venit minim, care sa-mi permita sa ma ocup doar de el, as fi nevoita sa-mi gasesc un job full time. Monetizarea se face prin Google AdSense, spatii publicitare afisate pe blog, dar si campanii punctuale in care comunicam / promovam anumite produse in care avem incredere si pe care le folosim in retete.
Colaborari cu branduri
Am avut foarte multe colaborari atat cu branduri nationale (de exemplu Cappy), cat si internationale. Au fost colaborari reusite, in care am comunicat catre cititori diferite informatii precum lansari de produse, servicii online, beneficiile produselor folosite in retete etc.
Activitatea din 2012
Pentru 2012 mi-am propus sa incep propria emisiune culinara si am reusit!
Cum creste proiectul
Teo's Kitchen a crescut de la sine. Noi nu am investit in promovare si ne putem lauda ca a crescut organic. Tot ce-am facut a fost sa generam continut de calitate si acest lucru a ajutat enorm. Cred cu tarie ca atunci cand incepi un proiect sau o afacere, cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faci este sa identifici o nevoie si sa oferi o solutie la nevoia respectiva. Dupa aceea vor aparea si rezultatele, laudele, colaborarile etc.
Alte proiecte despre trebuie sa stim?
Da. Este vorba despre emisiunea culinara "Retete Vedete" care se difuzeaza in fiecare miercuri de la ora 20:30, pe postul national de televiziune Look TV.