Mikey Hash si doza de umor pe care 200.000 de fani o asteapta in fiecare vineri

Mikey Hash si doza de umor pe care 200.000 de fani o asteapta in fiecare vineri

"Mihai, ai legatura."

"Da, Andreea, ma aflu aici in scara blocului B87, unde atmosfera este efectiv incendiara. Mai multi copii, cu varste intre 7 si 10 ani, au luat cu asalt presul din fata apartamentului 01 intr-o tentativa de a recupera mingea scapata de unul dintre ei. Suspansul creste pe masura ce toata lumea asteapta sa vada cine va fi curajosul care va apasa pe sonerie."

Scenete improvizate in scara blocului, cu o cutie de carton pe post de ecran TV si cu replici inspirate din buletinul de stiri, am jucat si noi. Diferenta e ca Mihai Holhos facea de la inceput experimente folosind camera de filmat si ca a dus povestea mai departe, concretizata azi intr-o emisiune video online pe care o asteapta in fiecare vineri aproape 150.000 de abonati pe YouTube si 175.000 de fani pe Facebook. Doza de Has l-a transformat pe realizatorul ei, in mai putin de 2 ani, intr-o vedeta in toata regula, cu nume de scena – Mikey Hash -, cu fani si fane care il intampina cu strigate de bucurie, cu tricouri personalizate si cu branduri care il curteaza. Despre cum se vede lumea de la pupitrul emisiunii Doza de Has ne-a povestit Mihai, care are legatura.

Mihai in viata de zi cu zi

Am ajuns la un punct in care pot sa imi aleg preocuparile in functie de cat de interesante mi se par. Colaborez cu agentii de publicitate, branduri, producatori de content sau artisti. A, si fac Doza de Has.

Prima creatie

Materiale video creez de cand eram copil si faceam sketch-uri (scenete) cu prietenii in fata camerei (cu caseta). Dar, ca proiect serios, Doza a fost primul.

The big idea

"The big idea" a fost urmarea unor modele de succes din vlogosfera YouTube si adaptarea lor pentru piata din Romania. Nu am pornit de la inceput cu scopul de a crea o emisiune de succes pe internet, a fost mai mult o joaca transformata, in timp, in job.

Ce iti propui?

Obiectivul in acest moment este sa arat ca se poate si ca productia video online poate fi o activitate productiva in Romania.

De ce online?

Primul beneficiu, si cel mai important pentru mine, este ca, pentru un moment, aduc zambetul pe buzele celor care ma urmaresc. Este un sentiment deosebit cand persoane pe care nu le-ai cunoscut in viata ta iti spun cat de mult te apreciaza pentru ceea ce faci si cum i-a influentat munca ta. De asemenea, mai exista beneficii financiare si de notorietate care, dupa parerea mea, sunt doar o consecinta a faptului ca faci ceea ce iti place.

Membrii echipei DZH

In mod normal, am doi oameni cu care lucrez saptamanal: Adi si Laura. Ei ma ajuta la filmat, respectiv machiaj, insa, de multe ori mai sunt implicati si alti prieteni care isi aduc contributia.

Time management

In principiu, ma ocup zilnic. Cand dau peste ceva interesant il pun imediat in "gramada pentru doza". Practic, acest proces se imprastie pe parcursul unei saptamani. Cumulat, ca timp de munca, as spune ca dureaza undeva la peste 20 de ore.

Surse de inspiratie

Viata cotidiana, articole sau clipuri de pe net si, bineinteles, prietenii mei.

Publicul DZH

Publicul dozei este destul de variat. De la pusti de liceu, pana la oameni peste 40-50 de ani. Am cunoscut "fani" de doza de la colegii de clasa ai verisorilor mei, pana la oameni din corporatii care se bucura in aceeasi masura de content. Adica oameni care apreciaza un nou mod de a face umor in Romania.

Promovarea in social media

Nu ma promovez. Adica nu am o strategie de marketing pe care sa o respect. Doza se imprastie ca si pana acum, din gura-n gura, ca herpesul ;)) Cred ca, atat timp cat materialul pe care il produc este de calitate, nu am nevoie sa ii fac publicitate, se vinde singur.

Strategia de comunicare

Am un canal de vlogging (dozadeh) pe care incarc filmulete cu raspunsuri la comentariile internatiunii sau cu ce se mai intampla in viata noastra. De asemenea, vorbim pe Facebook sau direct pe YouTube. Imi place relatia pe care o am cu ei. Primesc feedback imediat, vorbim ca de la egal la egal. In plus, ei sunt aproape 200.000 de perechi de ochi care, de multe ori, vad ceea ce mie imi mai scapa - lucru care mi se pare foarte constructiv.

Monetizarea proiectului

Din pacate, inca traim intr-o lume in care, pentru creatorii de content, singurul venit vine din publicitate. Acest lucru este valabil peste tot - de la bloggeri, pana la televiziuni. Toti traiesc de pe urma reclamelor. Inclusiv pentru o emisiune gratis, cum e Doza de Has, trebuie sa platesti. Platesti prin faptul ca vezi un preroll, un product placement, o reclama pe site sau dai un click pe un banner ce apare langa filmulet, iar astea genereaza bani. Insa niciodata nu voi promova un produs sau o campanie in care nu cred, indiferent de bugetul propus.

Colaborari cu branduri

Doza, care e reprezentata de Thinkdigital Romania, are un reach mare pe piata online din Romania. Reusim sa atingem saptamanal peste 200.000 de oameni, lucru care o face foarte atractiva pentru cei care isi doresc o asemenea expunere. Am avut multe colaborari cu diverse branduri in scopuri diferite. De la brand awareness, pana la product placement. In unele cazuri a trebuit inclusiv sa particip la evenimente de lansare sau promovare. Si toate acestea, fiindca au inceput sa realizeze ca trecem la un nou mod de "a face reclama" si ca o pancarta sau o reclama banala la TV nu mai are impactul pe care il avea odinioara.

Acum versus atunci in obiective

La lansarea proiectului nu aveam nici un fel de obiectiv in afara de satisfactie personala si sunt bucuros sa afirm ca acest lucru nu s-a schimbat. Emisiunea asta mi-a adus numai lucruri bune. Am invatat foarte multe, am cunoscut si redescoperit oameni extraordinari, mi-a dat un scop si mi-a oferit un mod de a ma exprima. In consecinta, voi continua ca si pana acum sa fac ceea ce stiu mai bine, stiind ca asta va aduce numai lucruri bune.

Planuri pentru 2013

Suntem in a doua luna din 2013 si deja evenimentele mi-au depasit asteptarile. Am invatat sa nu imi fac planuri fiindca viata mi le strica intotdeauna cu ceva mai bun. Deci pentru 2013, numai de bine. :)

Cum creste proiectul

In acest moment, singurul meu scop in ceea ce priveste doza este sa creez content de calitate. Sigur! Mai este loc de crestere, dar aceasta cred ca va veni odata cu implicarea mea in alte proiecte.

Alte proiecte

Am batut palma cu Mihai Bendeac pentru o emisiune de divertisment la TV la care lucram in acest moment si care imi ocupa o parte din timp. Asta ar fi ceva notabil. Mai am si alte oferte, insa timpul e limitat si prefer lucrurile bine facute, de aceea nu ma implic in toate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related