Stefan (Fane) Vasilachi s-a nascut la Chisinau si a venit in Romania pentru studii. A absolvit liceul de arte plastice Nicolae Tonitza si Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, apoi a pasit pe caile nedormite ale publicitatii. Intai la McCann Erickson, apoi la Leo Burnett, Grey, GMP Advertising si, de la sfarsitul anului trecut, inapoi la G2 Romania, unde este Head of Art. Vedeti in continuare care sunt momentele de care isi aminteste cu bucurie si campaniile de la care incep conversatiile aprinse.
Desenez de la 3-4 ani, dar am trecut la categoria de profesionisti la 9 ani, cand m-a inscris o matusa la cercul de desen.
Am copilarit pe strazile din Chisinau. Cand eram mic, voiam sa devin mare ca fratele meu.
In liceu eram tipul ala care era nedespartit de prietenul lui, Petru. Facultatea a fost perioada in care am muncit pe rupte.
Am luat primul salariu de la o tipografie de apartament unde am facut carti de vizita. L-am cheltuit pe beri si o carte despre Photoshop.
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand fratele unui prieten, care lucra in publicitate, avea bani sa se duca in club A cand voia el.
Primul meu job in publicitate de-adevaratelea a fost de art director la McCann, iar pana atunci la o firma de subsol la care am invatat jocuri pe calculator si niste Photoshop. Din perioada aia imi amintesc cum dormeam pe canapelele din creatie/subsol.
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost pentru Loteria Romana: Fetele de la Capalna.
In relatia cu publicitatea nu ma plictisesc niciodata. In paralel, mai lucrez la gradina, un proiect caruia nu ii intrevad un final.
Proiectele care nu mi-au iesit sunt multe si au umplut ppt-uri.
Cea mai tare campanie internationala este "Best job in the world" pentru ca am auzit de ea la stiri si nu din media de specialitate.
Cea mai tare campanie din Romania e "American Rom" pentru ca a scos oamenii in strada.
Cea mai buna comunicare de brand o are Timisoreana. Imi place pentru ca imi place.
Cele mai bune campanii au in comun faptul ca vorbesti despre ele.
Sper sa am cat mai multi clienti cu care sa fac lucruri de care sa fim mandri.
Astea sunt ad-urile mele favorite:
TV: France telecom – "Les Douaniers"
Online: Toata campania online Old Spice - "The man your man could smell like"
Print: Adidas All Blacks – "Bonded by blood"
Ambient: Orasul Yubari – "No money but love"
Cheltuiesc prea mult pe rate. Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc o sa ma adaptez.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca vine criza.
Visez sa castig un premiu la loto 5/40.
Cartea mea preferata este Peripetiile bravului soldat Svejk, de Jaroslav Hašek, recitita de 6-7 ori.
Cand nu lucrez, imi place sa stau pe Autovit. Apare cel mai des in history-ul de la browser, de vreo 5 ani tot vreau sa-mi iau alta masina si niciodata nu e momentul potrivit.
Dau mai tare cand aud melodiile de la The Cranberries, Pink Martini. As vedea de 10 ori filmul Forrest Gump. Incerc sa nu ratez nici un episod din Seinfeld.
Am facut poze iola prin Europa.
Colectionez momente jenante si bilete de la transportul public, nu conteaza tara sau orasul.
Poate dai peste mine la G2. Pierd prea mult timp cu colegii la cafea, dar e atat de bine!
Imi amintesc si acum ziua in care am intrat in Carturesti, am vazut o fata frumoasa care citea la o masa si am zis s-o iau de nevasta.