Pedro Bexiga (Creative Director, Fuel Lisbona) este unul dintre cei mai apreciati publicitari din Portugalia si cei 20 de ani de experienta in advertising l-au invatat cum sa-si vanda cel mai bine lucrarile, precum si operele de arta ale fiului sau de 6 ani. De-a lungul anilor a lucrat pentru EuroRSCG, Leo Burnett and Lowe si executiile lui au fost premiate la Eurobest, Epica, One Show, El Ojo, Fiap, LIAA, Clio si Cristal Festival. Fuel Lisabona, agentia pe care a co-fondat-o in 2005, este clasata in prezent printre cele mai importante trei agentii din Portugalia si lucreaza pe unele dintre cele mai mari conturi din tara, Continente Supermarkets, Worten Electronics, Pizza Hut, Volvo Cars si KFC.
Tocmai si-a reinnoit juramintele fata de publicitate, pe care a cunoscut-o in primii ani ai copilariei uitandu-se la reclamele din pauzele publicitare impreuna cu fratele si tatal lui. Ar fi preferat sa studieze arta bautului de bere, pe care a investigat-o in timpul facultatii, in loc sa urmeze cursul de Computer Science pentru doi ani, in liceu. Are o pasiune nemarginita pentru publicitate asa cum se vede din lunga lista de reclame si campanii de care este atasat. Apasati pe scroll ca sa vedeti colectia de ad-uri a lui Pedro Bexiga.
Aici puteti vedea versiunea in engleza a interviului.
Am crecut pe strazile din Lisabona, orasul meu natal.
Am crescut in vremuri interesante, dupa Revolutie (1974) si inainte de intrarea in Uniunea Europeana (1986). De la o perioada in care oamenii traiau cu greutatile, la o perioada in care toata lumea isi putea indeplini visele de consumator – multumita creditului acordat de Uniunea Europeana - in prezent, cand oamenii infrunta din nou greutati din cauza crizei financiare.
Traim vremuri grele…
Cand eram mic imi doream sa devin sofer de Formula 1. Pe locul doi era scuba diver.
Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa studiez timp de doi ani Computer Science. Un lucru nebun, o greseala in mod evident.
In facultate era tipul care prefera sa fie in cafeneaua de alaturi band bere (da, chiar avem cafenele exact langa scoli) si vorbind in loc sa fie la cursuri. Eram intotdeauna disponibil pentru o iesire la bere. Erau zilele mele boeme.
In loc de o poza dintr-o alta perioada, am decis sa va trimit o poza mai recenta: e un desen facut de fiul meu de 6 ani. Mi se pare stralucit.
Nu mai stiu exact cand am hotarat ca vreau sa lucrez in publicitate… Eram atat de fascinat de reclamele difuzate in timpul pauzelor publicitare de la cele 2(!) canale TV ca intotdeauna am crezut ca ar trebui sa fie distractiv chiar sa creezi reclamele respective.
Fratele meu, tatal meu si cu mine obisnuiam sa jucam un joc in timp ce ne uitam la TV si jocul era sa incercam sa ghicim ad-urile care rulau. Oricat ar fi de caraghios, m-a facut si mai atasat de publicitate.
Relatia mea cu publicitatea: tocmai ne-am reinnoit juramintele. Publicitatea e in continuare ceea ce iubesc si domeniul la care sunt bun.
Ce e grozav la lucrul in publicitate este faptul ca fiecare proiect e intotdeauna diferit. Asta si faptul ca nu trebuie sa porti cravata.
Ce e grozav la agentia noastra este faptul ca noi nu ne predam, incercam intotdeaua sa ne descurcam mai bine
Aici lucrez. E un pic dezordonat.
Nici o poza din locul in care facem brainstorming. Nu-mi plac brainstorming-urile si nu-mi place sa fiu in sedinte tot timpul. In cea mai mare masura, sunt doar metode de a gasi calea de mijloc si de a face compromisuri si asta nu-mi place. In timpul brainstorming-urilor iese in evidenta tipul care vorbeste cel mai mult nu tipul cel mai destept si asta nu este ceea ce cautam noi.
Locul meu preferat de pescuit insight-uri este viata.
Cele mai bune surse de inspiratie sunt peste tot. Chiar si in chain e-mails.
In istoria browser-ului meu gasiti Facebook,ziare, sport, fotografie, fete goale, publicitate, Image Bank, calatorii, bloguri despre arta.
Am avut cea mai mare satisfactie cand Fuel s-a clasat in top 3 agentii de publicitate din Portugalia, la numai 7 ani de cand a fost lansata, pornind de la zero.
Cel mai mandru sunt de campania Amnesty International "Mugshots", care a castigat de toate inclusiv un Gold Lion la Cannes.
Ce au in comun campaniile creative grozave este faptul ca sunt grozave. Ca ies cu adevarat in evidenta. Intodeauna au idei fantastice si sunt implementate fara cusur.
Cei mai buni clienti sunt cei care au incredere in tine. Te duci la ei tinand in mana doar o foaie de hartie, le spui ca asta este lucrul de care au nevoie si ei te cred.
Cei mai rai clienti sunt cei care au incredere doar in ei insisi.
Cel mai frustrat sunt cand ideile bune nu vad lumina zilei. Asta ma enerveaza cumplit.
Cele mai bune creatii publicitare sunt cele care creeaza un teritoriu nou, cele care fac fata testului timpului. Nu stiu daca astea sunt cele mai bune, dar sunt primele care imi vin in minte:
Spot-uri TV:
… si multe altele..
Campanii online:
Print-uri:
Neconventional:
Comunicarea de brand:
Cel mai bun sfat primit vreodata de la cineva din industrie este "Viata e prea scurta ca sa lucrezi cu nenorociti".