Mai multa drama, mai putina magie. Cel putin asta am simtit eu cand am vazut noul stunt (ca daca i-as zice doar BTL / ambient / neconventional simt ca i-as face o nedreptate) lansat astazi de TNT. Pe 15 ianuarie, Duval Guillaume anunta ca butonul care activeaza drama va ajunge in urmatoarele 2 zile si in Olanda si ii invita pe cei interesati sa il caute.
Astazi, fix la o saptamana de cand se presupune ca a fost filmat, clipul a fost lansat oficial la apa.
Inainte sa le aplaudati creativitatea, luati-va o secunda sa le apreciati si project management-ul, care nu iese decat foarte rar pe scena. Sa produci asa ceva, cu tot cu aprobari si asumari de raspundere pentru ceva ce va fi vazut la nivel global, intr-o singura saptamana e o adevarata performanta. Iar asta nu poate sa denote decat ca agentia si clientul sunt suflete pereche si nu stau o suta de ani sa se puna de acord, ci mai degraba au chimia aia (naturala sau dezvoltata de-a lungul relatiei) care ii face sa aprobe campanii "din priviri".
Revenind la creativitate acum, da, fum, impuscaturi, gardieni care se bat cu puscariasi evadati, Elvis care cade din cer, trei domni la criza varstei de mijloc alearga goi prin scena. Ce sa mai, o dementa in care tu esti personaj! Si cam atat cu laudele, pentru ca e timpul sa devin putin carcotasa.
Desi Duval Guillaume e genul de agentie de la care ai intotdeauna asteptari mari, de data asta nu prea a reusit sa o faca decat la nivel de scenariu, pentru ca ideea e aceeasi, implementarea e mai putin riscanta probabil pentru ca nebunia e mai mare si, oricat de open minded ar fi autoritatile din Olanda, nu prea e ok sa lasi un haos ca asta (chiar si controlat) intr-un spatiu public.
Nu e ca si cum nu si-au asumat asta. "Strategia a fost sa dezvoltam ceva care sa atraga atentia asupra clipului initial, dar care sa ilustreze noi situatii inspirate de continutul canalului TNT", zic cei de la Duval Guillaume pe site-ul agentiei. In scurta postare se mai precizeaza si ca, atunci cand simplii trecatori indraznesc sa apese butonul, incepe sa se dezlantuie drama specifica TNT cu un twist oarecum nou: implicarea publicului. Si asta se vede pe alocuri, de exemplu atunci cand cel care apasa butonul e pus sa aleaga intre galben si albastru, decizand cumva in ce fel sa continue drama.
Pentru minusul in materie de magie, care oricum se simte numai raportandu-ne la primul spot, as tinde sa dau vina pe post-productia intensa si cadrele in slow-motion care lasa senzatia de "hei, am lucrat atat de mult la clipul asta, incat ai face bine sa-ti placa, sa fii impresionat si sa dai mai departe, nenorocitule!".
Oricum, dincolo de micile carcoteli, clipul e momentan pe locul al doilea in clasamentul "hottest right now" al Trendolizer.com si probabil va ajunge iarasi viral, pentru ca toata lumea vrea sa afle cum continua povestea butonului din piata.