[AdLife] Dan Amariei: In liceu eram tipul ala care era cool fara sa stie

[AdLife] Dan Amariei: In liceu eram tipul ala care era cool fara sa stie

Cu Dan Amariei fiecare din noi are cate o amintire: o noapte in Vama in care versurile lui s-au potrivit de minune, un concert la care fanii cantau aproape mai tare decat trupa sau un atlas de mitocanie urbana. Daca multi publicitari mai canta in sedinte sau in timpul liber, Dan a inceput invers. Muzica si prietenii l-au adus catre publicitate si astazi nu regreta relatia de fuck buddy in care se afla cu advertising-ul. A plimbat-o prin paturile de la Scala JWT, Punct, Brands & Bears, Ogilvy, Propaganda, Tempo si Violet, iar acum pare ca a regasit-o la Next Advertising, unde e Group Creative Director si Senior Copywriter. Dati 5 minute goale pentru o poveste plina. Cine se combina?   

Am 15 primaveri de muzica si 12 de publicitate.

Am copilarit pe strazile din Constanta.

Cand eram mic voiam sa devin tractorist. Nu am idee de ce.

Am chiulit de la chimie. In liceu nu am avut niciodata mai mult de media 5 la aceasta materie. Chiuleam cu Cioran, pe holuri sau prin parcuri.

In liceu eram tipul ala care era cool fara sa stie. Umblam pe holurile liceului cu niste pulovere lungi, cu Nirvana in urechi, nebagand prea multa lume in seama (mecanism de autoaparare inconstient... eram de fapt un timid). Chestia asta se pare ca a ajuns sa ii enerveze pe multi "colegi" mai mari ("ia uite si la pustiulica asta cordit ce aere isi da"). Toate astea le-am aflat mai tarziu de la ei, dupa ce ne-am imprietenit intamplator. Cica, dupa ce ma cunosti, te minunezi ca de fapt nu sunt atat de arogant, ba chiar devin simpatic. Zvonuri... :)

Facultatea a fost perioada in care am sondat cel mai mult in mine. Am terminat actoria. A fost perioada in care am incercat sa renunt cat de mult am putut la "timidul din mine". Istoria mi-a dovedit ca nu mi-a reusit prea bine.

Am primit primul salariu de la un restaurant, unde am fost ospatar pe timpul verii (aveam 16 sau 17 ani) si a fost cheltuit destul de repede. Mi-am luat o geaca rosie extrem de cool pe vremea aia. Am purtat-o multi ani dupa aia.

Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand mi-au zis niste prieteni ca ma duce capu', ca am idei demente si ca as fi creativ. Si eu i-am crezut.

Primul meu job in publicitate a fost Junior Copywriter, in 2000, la Scala JWT. Din perioada aceea imi amintesc cum ma sanctiona Petra (cine stie, cunoaste) cu cate un milion de lei, ca intarziam. La ce salariu aveam, era imens. Iar eu dimineata, pana in 11, nu sunt om

Relationship status cu publicitatea: "fuck buddies". Ne e foarte bine impreuna, dar fiecare dintre noi mai are si alte persoane in viata sa.

Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost o campanie Zapp, la Ogilvy, cu care am luat si primele premii. Dar cel mai drag proiect mi-e, de departe, "Atlasul de Mitocanie Urbana", pentru Radio Guerrilla.

Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este… nu am regrete. Cred ca am primit cat am dat.

In paralel mai lucrez la mine. Si la formatia OCS.

Cea mai tare campanie internationala: Ma feresc de termeni precum "cea mai tare chestie din univers", dar, de dragul intrebarii, ma voi opri la seriile Altoids – "Curious?" si la cele Direct TV (ultimele, premiate la Cannes, anul trecut).

Dintre campaniile din Romania mie mi-a placut mult Connex Xnet.

Cea mai buna comunicare de brand o are "The Economist". Simpla si smart.

Cele mai bune campanii au in comun faptul ca nu sunt "construite". Vin firesc si te lovesc cu "insight"-ul in moalele capului.

N-am visat niciodata la premii. Dar m-am bucurat cand au venit. Mai ales ca mereu le-am primit pe buna dreptate, fara ghost-uri sau campanii "inventate". Stim bine despre ce vorbim.

Sper sa am cat mai multi clienti care chiar isi doresc binele "copilului" lor si cat mai putini dintre cei care isi inchipuie ca au alt "copil" decat cel pe care il au de fapt.

Ad-urile mele favorite:

Spot TV: Carlton Drought – The Big Ad (sunt multe, evident, asta mi-a venit primul – foarte ironic si acid, foarte pe gustul meu).

Spot online: Skittles Touch: Hitchhiker (bine, toata seria e dementiala).

Print: Virgin – Exercize your music muscle

Neconventional: Carlsberg – Bikers in cinema

Altele: anul asta la Cannes mi-au placut mult The Guardian - Three little pigs si BGH Air Conditioning – Dads in briefs.

Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, o sa muncesc in continuare, dar dupa ritmul meu. Daca stau, simt ca mor.

As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca nimic nu tine pentru totdeauna.

N-am o carte preferata, dar voi ramane vesnic indragostit de nuvelele fantastice ale lui Eliade

La mine in history-ul de la browser apar cel mai des: Facebook, HotNews, IQads (nu va pup nicaieri).

Dau mai tare cand aud melodiile de la Depeche Mode, Faith No More... (lista e imensa).

As vedea de 10 ori filmul "Ghidul autostopistului intergalactic".

Incerc sa nu ratez nici un episod din Family Guy si The Mentalist.

Cand nu lucrez, imi place sa cant.

Poate dai peste mine la concertele OCS (sigur dai).

Cheltuiesc prea mult pe rate :)))

Pierd prea mult timp cu PS3-ul.

Poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri este probabil cu pisica mea (Diesel, aka Pussy) in chiuveta (sau oriunde in alta parte). Daca nu, e batuta de aceeasi santajista sentimentala bagata in masina de spalat (nepornita, inca, din fericire).

Statusul de pe Facebook cu cele mai multe like-uri este probabil "sunt curios daca sfarsitul lumii cade in aceeasi zi si la ortodocsi si la catolici".

Sunt prost rau la replici de agatat.

Aici e o poza de la unul dintre primele concerte OCS (se intampla in '98, in barul Propaganda... eu inca mai aveam ceva par, dar insistam sa il stric total, dandu-ma cu niste rimel de par argintiu. Fara comentarii.)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related