Alina Tudose (CohnandJansen JWT): Ce imi doresc este ca la finalul anului sa avem 2-3 proiecte vizibile si misto despre care sa putem vorbi cu placere

Alina Tudose (Head of Strategy & Managing Director, CohnandJansen JWT) spune ce a realizat agentia in 2012, care au fost clientii pentru care au lucrat si cu ce rezultate, si care sunt ambitiile pentru anul urmator.

Branduri si clienti activi in 2012

Cand am raspuns in 2011 la aceleasi intrebari, puteam sa jur ca in 2012 o sa fie mai putina activitate, asa parea atunci. Dimpotriva, cele mai multe branduri au fost active si mai mult decat atat, multe au fost active in acelasi timp, ceea ce a insemnat lucru peste program pentru noi. Nu avem un sistem complicat de timesheet-uri care sa ne spuna cu exactitate robotica cate proiecte au fost, insa a fost evident ca am muncit foarte mult anul trecut. Nu ne plangem.

Am avut proiecte pentru Jacobs, Jacobs 3 in 1, Tassimo, Mega Image, Aqua Carpatica, Bayer, Vodafone (lansare vodafone.ro si platforma de tutoriale) KitKat, Petrom, Nissan si La Strada (brandul de inghetata al lui Macromex).

Cele mai importante schimbari din agentie

Noi ne straduim sa ramanem cu aceeasi viziune; sa facem proiecte vizibile care sa reflecte realitatile culturale si sociale ale anilor in care traim. Si atunci folosim cu precadere mediile din prezent. Ceea ce ne-am dorit mai mult si mai mult a fost sa facem campanii care sa pozitioneze brandurile dincolo de categoriile de produs pe care le reprezinta si credem ca am reusit in cea mai mare masura cu Aqua Carpatica si cu La Strada (brandul de inghetata a lui Macromex, inca nu este publica campania, doar packagingul).

Modificari in departamentul de creatie

Departamentul de creatie este grupat in doua nuclee, unul condus de Andrei Ignat si celalalt condus de Alex Negoescu. Ambele grupuri au angajat oameni noi: au venit doi art directori si un copywriter anul trecut. Viziunea lui Andrei Cohn (director de creatie si partener in agentie) a fost sa creasca o echipa de oameni tineri, in special art directori, asa ca in ultimii doi ani am angajat in creatie 5 oameni nascuti dupa ’90. Schimbarile vin din faptul ca acesti oameni au inceput sa creasca si sa aduca valoare produsului creat de agentie.

Tipuri de campanii create

Nu le-as mai imparti asa: imagine/promotionale. Campaniile din zilele noastre au o componenta utila pentru target, nu mai exista campanii care doar comunica valorile brandului, ci exista campanii care imbraca acele valori in ceva cu adevarat util pentru oameni. Am incercat si vom incerca in continuare sa facem asta si sa nu privim promotiile (mai ales atunci cand avem libertatea sa propunem si mecanici si premii) ca ceva sub campanile de imagine. Functioneaza: avem exemple de promotii care aduc rezultate foarte bune brandurilor. Cred ca tendinta va fi ca orice campanie a unui brand sa aiba aceste doua componente: valorile de brand si un lucru util pentru oamenii din target (de la informatie, la aplicatie, pana la premii).

Media folosite in campanii

Vreau sa folosim pe cat posibil media din zilele noastre: digital, aplicatii pentru smartphone, chiar daca acest lucru inseamna o mai mare presiune pe rezultate, pe echipa de creatie si uneori si sa pierdem pitchuri. In anii in care tableta este cel mai vandut cadou de Craciun si exista una de grosimea unei foi de hartie, in care ecranul telefonului se indoaie si controlezi televizorul cu mana, nu cred ca ne mai putem permite sa venim doar cu propuneri de spot TV si in store.

Evolutia bugetelor in campanii

Au scazut. In cazul nostru acest lucru a inseamnat sa muncim mai mult si pentru mai multi clienti si asa am putut sa inchidem anul 2012 cu bine.

Lucruri care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012

Pentru noi 2012 a fost un an de consolidare dupa afilierea cu JWT, prin unirea cu Scala JWT de la inceputul anului 2011. Asa ca acest lucru a influentat in continuare dinamica agentiei: stapanim mult mai bine brandurile pentru care lucram, am preluat mult mai bine researchuri si traininguri din retea si am avut posibilitatea sa participam la anumite pitchuri foarte mari din piata, datorita apartenentei la grupul de comunicare WPP.

Premii castigate in 2012

Anul trecut am muncit mult si am incercat sa imprimam un ritm agentiei. Am participat la Golden Drum – unde am fost nominalizati cu Aqua Carpatica la campanii integrate, la fel la EPICA – nominalizare cu Aqua Carpatica, am participat la Effie – unde am castigat cu SMURD si la ART DIRECTOR’S CLUB unde am castigat cu Nissan cel mai bun outdoor. In 2013 am vrea sa concretizam aceste nominalizari in premii – om vedea la urmatorul Insider.

O parere despre industria de publicitate in 2012

Este o ipocrizie sa declaram ca nivelul de creativitate este mai jos decat anii trecuti, trebuie sa ne asumam ca nu reprezentam exceptii, si daca nivelul e mai jos, suntem doar noi de vina.

Asteptari de la 2013

Dupa cum a inceput anul, pare un an foarte plin si incarcat. Ce imi doresc este ca la finalul anului sa avem 2-3 proiecte vizibile si misto despre care sa putem vorbi cu placere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related