Am aflat cine face rating canalelor de gatit. E vorba de Laura Nedelschi (Creative Director, TBWA/Bucuresti) si fiica ei, Vera. Asta ca sa se inspire pentru a imbunatati reteta secreta de salata pe care o pregatesc impreuna. Totusi Vera Inc. nu e un client cu care se lucreaza usor, fiind unul dintre pretentiosi. Din fericire, cu Silviu Industries colaborarea merge smoothly. Poate si datorita antrenamentului pe care l-a avut de-a lungul anilor cu clienti precum Orange, Dove, Garnier, L’Oreal, Nivea, Schwarzkopf, Ursus, Holcim, Zapp, Sensiblu, Knorr Delikat, Winston, Parliament, Marlboro, L&M, OMV si J.W. Marriott. In agentiile Publicis, Ogilvy & Mather Romania, FRIENDS Advertising, Graffiti BBDO, unde a lucrat inainte de a se intoarce in TBWA/Bucuresti. Atat va spun aici. Cateva scroll-uri mai jos o sa mai gasiti detalii despre initiativele de salvare a golanilor din liceu, pasiunea pentru oje si o fotografie priceless din sacul cu amintiri.
Am 12 primaveri creative.
Am copilarit pe strazile din Drumul Taberei.
Cand eram mica, voiam sa devin antropolog.
Am chiulit de la sport si m-am dus la mama la birou, sa bem o cafea.
In liceu eram tipa aia care era sefa clasei si ii salva pe golani de Smaranda (domnul Director Smaranda...).
Facultatea a fost perioada in care am crezut o vreme ca o sa fiu ziarist, apoi am zis neah...
Am primit primul salariu de la Focus Publicis si a fost cheltuit... dar nu in intregime. O parte a fost pusa de-o parte (un obicei bun, care mi-a ramas), apoi a fost impartit egal intre bani de buzunar (probleme de distributie intre zi de lucru/zi de weekend) si un pulover.
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand am pus piciorul in creatie, la McCann (in 1999, eram in anul trei, am facut un internship de cateva luni acolo).
Primul job in publicitate a fost traffic manager. Scurt de tot, din fericire.
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumita a fost primul brief pe care l-am primit. Au urmat cateva care mi s-au parut praf.
Relationship status cu publicitatea: married. Cu respect, bumpy times, happiness, copii etc. Ca un marriage normal.
Nu mai stiu (poate e denial, cine stie?!) proiectul care nu mi-a iesit.
In paralel, mai lucrez la Vera Inc., o companie mega-demanding (cel mai tare client), Silviu Industries – cu care e o placere sa fac chestii. Si, nu in ultimul rand, la marca proprie, pe care o tooot redesenez.
Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoita sa muncesc o sa muncesc, altfel sunt convinsa ca imi explodeaza capul in mii de bucatele si va fi greu de curatat din tapiterii...
Imi amintesc si acum ziua in care am avut prima data sentimentul ala cald si misto ca fac parte dintr-o echipa si ca facem lucruri tari impreuna.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca stagnez cand am sefi care nu ma inspira.
Cea mai tare campanie internationala. Hahah, asta e punctul ala in care trebuie sa pun aici un link de la o campanie de care nu a auzit nimeni, ca sa arat ca sunt uber-informata? Nu stiu care e cea mai tare campanie internationala. Sunt multe tari, fiecare pentru un motiv aparte... E "1984", e "A diamond is forever" a lui De Beers, e Volkswagen "Think Small", e "Campaign for Real Beauty" de la Ogilvy, e "There’s a McDonald’s for everyone" (UK) care a luat un Gold pentru Creative Efectiveness la Cannes in 2011. Sunt multe si fiecare e importanta pentru ceva.
Uite azi cea mai tare campanie din Romania mi se pare cea de la Vodafone pentru ca e pentru romani, nu pentru romani (da’ doar daca sunt de la Vodafone).
Cea mai buna comunicare de brand mi s-a parut cea a lui adidas "Impossible is nothing". Imi place pentru ca e cel mai tare call to action si e format din doua negatii. Ha!
Cele mai bune campanii au in comun faptul ca sunt relevante (au insight uman la baza), au o strategie simpla si curata ca lacrima de creativ. Schimba mentalitati si fac pielea de gaina oricui o vede – de la doamna cu vestuta de pasla care vinde tigari si guma in colt, pana la tipul ala tare din juriul de la NY Festivals sau Eurobest sau Cannes.
Nu visez sa castig neaparat un premiu. Visez sa am o campanie indeajuns de tare incat sa faca ce scriam mai sus.
Sper sa am cat mai multi clienti care inteleg ce inseamna cu adevarat insight si cat mai putini dintre cei care vorbesc nepoliticos in sedinta de feedback si zic "nu imi place". Ce bine ca in perioada asta ma apropii semnificativ de ideal!
Ad-urile mele favorite:
McDonald's - There's a McDonald's for everyone
Cartea despre care spun ca e preferata mea este orice de David Lodge.
Cartea care este de fapt preferata mea este orice de David Lodge (alta decat cea de mai sus).
Nu ma uit niciodata in history-ul de la browser.
Dau mai tare cand aud melodiile de la Depeche Mode.
Nu as vedea de zece ori un film, ci chiar vad in fiecare an Breakfast at Tiffany’s. Dar doar o data.
Nu am vreun serial favorit acum. N-am ratat niciodata nimic din "Seinfeld".
Cand nu lucrez imi place sa ma uit cu fii-mea la "canalul de gatit" si sa mancam salata (reteta noastra secreta).
Poate dai peste mine la mine acasa. Desi nu stiu ce ai cauta pe-acolo...
Colectionez si cheltuisc prea mult pe oje.
Nu prea am poze iola. Am eila, ca imi place sa fac poze nu sa mi se faca poze.
Nu cred ca pierd prea mult timp cu nimic. Mi-as dori insa acest lux, daca se poate.
Nu stiu poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri.
Am avut 143 de commenturi si niciun like la statusul "basically nothing".
Nu am auzit o replica buna de agatat.
Poza de aici e din seria "multumesc familiei care m-a sustinut si mi-a lasat mostenire ceasul (cel de la mana tatei) care nu mai mergea pana a ajuns la mine (a trecut pe la frate-meu mai intai)...".