Liviu Florescu (Partener, Craft Interactive) a vorbit despre orientarea clientilor spre analytics si monitorizarea conversiei obtinute prin search, cresterea si consolidarea echipei din agentie si orientarea publicitatii romanesti catre search, social media si content in 2012.
Clienti activi in 2012
In 2012 am lucrat activ cu branduri precum Wu Xing, HART Consulting, Noriel, Asmita Gardens, Domeniul Dracula Danes, am facut cel mai mare rebranding de pana acum pentru multinationala Rinf Outsourcing, am livrat proiecte peste granite: unul in Turcia si altul in Germania. Am patruns in zona medicala care momentan pare foarte activa, semnand cu centrele medicale Hilmi si Romclinic dar am desenat si start-up-uri cu proiecte foarte interesante unde am fost lasati sa ne "ampretam" creativitatea si knowhow-ul.
Obiectivele campaniilor si cerintele clientilor in 2012
Am simtit pe viu unul dintre efectele situatiei financiare din ultimii ani ce a orientat parte din clientela catre instrumente mai eficiente din punct de vedere costuri si rezultate. Vorbim de search unde noi livram cu succes servicii de optimizare naturala pentru motoare de cautare si campanii contextuale PPC. Diferentele sunt la asteptari pe partea de performance marketing: nu ne mai multumim clientii doar cu prezente online, vorbim acum de monitorizarea conversiei obtinute din search, retele sociale, sau chiar ROI obtinut pe cale organica, iar daca anii trecuti unii clienti nu erau interesati de analytics, azi se alarmeaza cand scad in pozitii pe Google sau in audienta lunara :).
Evolutia veniturilor si prognoze pentru 2013
Am crescut veniturile din creatie si productie (branding, design, dezvoltare sau display advertising) dar core-ul ramane in continuare reprezentat de online marketing. La anul estimam ca vom creste financiar din servicii mai sofisticate gen aplicatii in social media sau performance marketing. Avem acum tehnologia si experienta sa aplicam oricarui client solutii prin care sa simta ca investitia lui in online da roade. Pe langa asta suntem in planificari pentru multe proiecte de desenat si dezvoltat, pe care de abia asteptam sa le incepem.
Schimbari la nivel de agentie
Anul 2012 a fost cu adevarat anul schimbarilor in Craft Interactive. Am devenit membrii Google Engage ca sa crestem expertiza in Search Marketing, am crescut echipa si am incheiat parteneriate care se transforma in succes, fiind acum o echipa unita, pasionata si dornica de a face lucruri frumoase. Cea mai mare schimbare a fost cea filozofica interna si externa: nici unii clienti, nici noi nu ne mai privim ca acei desenatori de site-uri, ci acum suntem cei care le aduc rezultate sau chiar cei care ii consulta in business.
Trenduri in comunicarea online si tendinte pentru 2013
In mod evident clientii si jucatorii din online cresc intelectual si economic, lumea devine tot mai mica si astfel apar implicit cerinte si solutii interconectate, tot mai sofisticate. Am vazut in acest an lansari de agentii specializate doar in social media sau doar in mobile marketing pentru care am tot respectul. Cred ca trendul in comunicarea digitala in 2013 va fi in zona content, search si social media, dar am un feeling ca mobile-ul va penetra tot repede si mai mult.
Daca e sa fim si mai visatori, eu sper ca online-ul sa atinga bugetele celorlalte medii si atunci vom putea vorbi la alt nivel de business online.