Dragos Stanca (Thinkdigital Romania): "Alaturi de Publyo, grupul nostru local de companii va depasi 3 milioane de euro ca volum cumulat"

Dragos Stanca (Managing Partner, Thinkdigital Romania) vorbeste despre formatele cu cele mai multe vanzari si cele nou introduse in 2012 in Romania, evolutia discount-urilor si a rebate-urilor in 2012 comparativ cu 2011 si cifra de afaceri a companiilor Q2M, Thinkdigital Romania si Publyo.

Cifra de afaceri in 2012

Cifra de afaceri cumulata a companiilor Q2M si Thinkdigital Romania va depasi 2,5-2,6 milioane de euro. Alaturi de Publyo, grupul nostru local de companii va depasi 3 milioane de euro ca volum cumulat anul acesta. Nu sunt toate situatiile financiare inchise, la ora la care vorbim, deci cifra e aproximativa.

Portofoliul de clienti si audiente reprezentate in 2012

Modificarea de portofoliu, dar si a modului de lucru, a survenit la mijlocul acestui an, cand am demarat procesul de fuziune al regiei locale Q2M cu cea regionala Thinkdigital. Evident, lucrul direct cu Facebook ca reprezentant local, precum si cel cu Microsoft Advertising/Skype si Mediamind/Eyeblaster sunt noutatile de prim rang. La care se adauga noi site-uri in portofoliul local, unde suntem foarte multumiti ca lucram cu multe grupuri media majore de pe piata: Realitatea cu performanta notabila de a mentine Realitatea.net in topul site-urilor locale de stiri, Romania TV si evolutia foarte buna a Economica.net si RTV.net, Intact prin RadioZU.ro, Radio Guerrilla, B1 TV si cu Dogan Media pentru proiectul Wowbiz.ro. Plus partenerii nostri vechi inca de pe vremea F5. Si, evident, proiecte numeroase pe care am reusit sa le implementam in 2012.

Formatele de promovare oferite clientilor in 2012

Tendinta pietei e din ce in ce mai evidenta si consta in separarea bugetelor de brand marketing – sa ii spunem, traditional, display advertising – de cele de performance, adica orientate pe click-uri. Prima parte va fi din ce in ce mai dominata de site-urile cu nume si brand puternic, partea a doua e dominata de campaniile "la click" mai ales pe platforme precum Google sau Facebook. Acesta e si motivul pentru care, noi de exemplu, ca reprezentanti Facebook, operam atat campanii de performance (CPC) cat si de branded marketing (formatele premium, pe care le vindem in exclusivitate).

Formatele cu cele mai mari vanzari si noi formate introduse in 2012

Piata functioneaza, ca volum, in continuare pe formatele clasice mai cunoscute drept formate IAB. Formatele noi care s-au remarcat, la noi, au fost branded live page-urile (adica branduirea sectiunilor de live ale site-urilor Realitatea.net, RTV.net si B1.ro in sincronizare cu pre-roll in ecranul de live stream), reach block si log-out experience la Facebook si cam tot ce s-a vandut pe Skype. La acestea se adauga proiectele de branded content, nu doar advertising, aici cele mai notabile fiind Doza de Has si Black & White.

Evolutia discount-urilor si a rebate-urilor in 2012 fata de 2011. Asteptari pentru 2013

Agentiile de media pun in continuare presiune pe marirea rebate-urilor si pe achizitia la un cost cat mai mic al unei expuneri cat mai mari. Asta va duce la o surpriza neplacuta, daca se va continua asa: nu prea va mai exista calitate in contentul local online pentru ca banii care ajung la publisher nu justifica investitii mari in echipe tot mai competente. Pe o piata fragmentata in materie de publisheri si regii este firesc ca marii clienti si agentiile lor sa maximizeze profitul aferent investitiilor in media. Cred sau, mai degraba, sper ca lucrurile se vor normaliza, la un punct: cei neconsolidati suficient se vor alia cu cei mai puternici, altii vor disparea si lucrurile se vor reaseza. Sau, daca nu, vom ajunge in situatia unor piete in care exista Google, Facebook si maxim inca un player sau doi locali si gata. In plus, am tot spus si repet: principalul avantaj al online-ului nu poate fi totodata principalul dezavantaj. Ma refer, aici, la masurabilitate. Daca va continua tendinta "platesc doar ce livrezi!" nu e ok. E o prostie. E ca si cum s-ar plati la ProTV doar in functie de numarul de oameni care suna la un anumit numar de telefon, dupa difuzarea unei reclame Vodafone. Si doar daca cei care suna comanda un telefon si, mai mult, il si platesc. Eventual, pe loc! ;) Exagerez. Putin. Doar ca sa ma fac mai bine inteles.

Efectul deadline-urilor scurte asupra regiei

A fost influentata prin faptul ca nu ne mandrim cu toate "proiectele speciale" pe care le-am realizat. Cele cu deadline prea scurt au iesit mai putin bine. E o tendinta generala a pietei de online unde, uneori, impresia e ca orice se rezolva din 3 click-uri: click, click, click si gata proiectul! Din pacate, nu e asa: ca orice in viata, un proiect reusit dureaza. Nu luni, uneori, nici saptamani. Dar macar zile, nu ore :).

Evenimente care au influentat evolutia regiei in 2012

In bine, de faptul ca am reusit sa ne consolidam si pe linii de business noi, si anume pe zona de learning si events, unde ICEEfest – RoNewMedia a fost marcat ca un eveniment relevant al industriei din regiune, in faptul ca am reusit sa coordonam si executam din Romania cateva proiecte cu amploare regionala – pe piete precum Rusia, Ucraina, Polonia, Cehia – si, evident, faptul ca prin fuziunea Q2M – Thinkdigital suntem o echipa mai mare si mai experimentata. In rau, piata si viata :). Digitalul e inca subevaluat, avem in continuare cerinte absurde, avem si uneori o lipsa a factorului rezonabil in purtarea negocierilor, avem si clienti mai putin educati si cu pretentii invers proportionale cu banii pe care sunt dispusi sa ii investeasca… Insa, in linii mari, este evident ca industria in care jucam evolueaza spre mai bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related