Mihai Tataru (Senior Interactive): "Veniturile din 2012 sunt cu aproximativ 18-20% mai mari decat in anul anterior"

Vasile Alboiu (Creative Director, Senior Interactive) si Mihai Tataru (Managing Director, Senior Interactive) au vorbit despre cresterea veniturilor din 2012 comparativ cu 2011 si intoarcerea la stilul de lucru open-space.

Clienti activi in 2012

Clientii traditionali, cei cu care deja v-ati obisnuit, formeaza cea mai mare baza a veniturilor noastre si in 2012 – Abbott, Henkel, Friesland, Napolact, Wrigley Balkan East, HP EMEA, Orange Romania. Avem si clienti noi, care ne-au incredintat proiecte ambitioase, o parte dintre ele fiind in lucru si lansare in 2013: Media Galaxy, Cristalex (clienti locali), dar si clienti multinationali precum ING Bank, Mars (Pedigree si Whiskas) sau Roche Pharmaceuticals.

Obiectivele campaniilor si cerintele clientilor in 2012

Au vrut vanzari, awareness, fani, reach – separat si uneori combinate intre ele. Fata de anul trecut au fost mult mai multe cereri de fani si vanzari in primul rand. Nu le-as numi neaparat pretentii. Cred ca, intr-un fel, cerintele clientilor s-au modificat in functie de situatia econimica. Vor sa primeasca ceva concret si masurabil.

Evolutia veniturilor si prognoze pentru 2013

Am pastrat ritmul de crestere sanatos pe care l-am inregistrat si in 2011, veniturile din 2012 sunt cu aproximativ 18-20% mai mari decat in anul anterior. Clientii au decis sa investeasca mai mult in digital in 2012, iar informatiile pe care le avem deja pentru 2013 confirma cresterea in continuare.

Schimbari la nivel de agentie

Pentru noi atat 2011, cat si 2012 au fost ani de consolidare a departamentelor existente, fara schimbari la nivel de structura de operare. La jumatatea anului am decis sa revenim la open-space astfel incat sa existe o comunicare mai buna intre echipe – iar acest lucru s-a simtit imediat, este teambuilding in fiecare zi. Pentru 2013 vedem o usoara crestere numerica in echipe, mai ales in creatie si client service, pe fondul unui portofoliu care ne incredinteaza proiecte de comunicare integrate, care exced sfera digitalului.

Trenduri in comunicarea online si tendinte pentru 2013

Au fost multe campanii in 2012 care, poate chiar daca nu si-au propus initial, au castigat foarte multa media datorita solutiei creative/de implementare alese. Astfel, clientul obtine cu mult peste ce se asteapta sau cu mult peste ce plateste ca investitie in media. Noi am "testat" o astfel de reteta si functioneaza. Nu stiu daca e neaparat un trend insa e o directie ce aduce clar un plus campaniilor.

2013 cred ca va fi anul device-urilor portabile – fie ca sunt telefoane, tablete sau laptopuri. Sper ca va fi totodata si anul in care vom vedea cat mai multe activari de BTL care sa contina o componenta mare digitala inovatoare. Cred ca Facebook va ramane important insa nu la fel ca in 2012. Poate ca platformele de gaming o sa fie interesante.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related