Ionut Ciobanu (General Manager, 50s) vorbeste despre cifra de afaceri a agentiei in 2012, dublarea veniturilor in 2013 si necesitatea de a crea campanii de online cu o valoare adaugata mai mare.
Clienti activi in 2012
In 2012 am lucrat cel mai mult pentru Reckitt Benkiser, brandurile Air Wick si Durex si Activia – Danone. Totodata, lucram in parteneriat si cu alte agentii pe proiecte de digital, partea de implementare.
Obiectivele campaniilor si cerintele clientilor in 2012
Noi lucram pe multe proiecte de social media, iar clientii au ca obiectiv principal crearea unei relatii mai apropiate cu consumatorii si o continuare coerenta a povestilor pe care le lanseaza in ATL, de exemplu. Vor sa dea substanta promisiunilor de brand. Avand in vedere ca ne desfasuram activitatea intr-un mediu care se schimba permanent, isi doresc nu doar sa fie acolo, ci mai mult, sa devina benchmarks in categorie. Pe partea de consultanta, clientii sunt din ce in ce mai dispusi sa iasa din zona de confort si sa nu mai dezvolte neaparat pe modele „sigure”. Isi doresc cat mai multe informatii legate de trenduri de consumator/user, cat si despre noi tehnologii.
Evolutia veniturilor si prognoze pentru 2013
Noi am terminat 2012 cu o cifra de afaceri de aproximativ 100.000 euro. Avand in vedere ca este primul an de activitate, suntem multumiti, insa provocarile sunt foarte mari si piata competitiva. Estimam o dublare a veniturilor in anul 2013 bazata si pe contractele pe care le-am semnat cu clientii cu care am reusit sa legam relatii frumoase in 2012
Schimbari la nivel de agentie
Primul an e un continuu experiment, deci nu as putea neaparat sa vorbesc despre schimbari. Suntem inca in momentul in care construim o fundatie puternica si cautam solutii cat mai adaptate nevoilor clientilor nostri
Trenduri in comunicarea online si tendinte pentru 2013
In 2012 a inceput in sfarsit sa se lucreze integrat. Proiectele au inceput sa aiba coerenta si nu mai observam o diferenta atat de mare intre ce se comunica offline si ce se comunica online. S-au facut mai putine website-uri de campanie si mai multe aplicatii de Facebook. S-a mizat mult pe earned media, s-a investit mult in social media. Datorita investitiilor in relatiile cu consumatorul (in special pe Facebook), oamenii sunt mult mai educati si mai receptivi in ceea ce priveste campaniile. Facem awareness mai usor, insa loializarea este din ce in ce mai dificila din cauza multiplelor optiuni pe care le avem la dispozitie. Planificam riguros, dar pe termen scurt. Cred ca de fapt asta ar fi primul trend pe care il am in minte pentru 2013: acum ca ne-am obisnuit cu mediul, suntem toti acolo, stim sa il folosim, ii cunoastem micile secrete – ar fi timpul sa fim putin mai creativi si sa planificam pe termen lung. Cred ca in 2013 userul va fi mult mai pretentios si nu ii vom mai putea lua ochii cu trick-uri tehnice sau stunt-uri creative. Cred ca va trebui sa incepem sa facem campanii online cu o valoare adaugata mult mai mare in viata consumatorilor nostri. Sa facem campanii pentru oameni, nu pentru useri.