Ciprian Susanu (Head of Digital, Frank) a spus ca social media management si dezvoltarea de aplicatii de Facebook sunt de departe cele mai populare trenduri, 2012 este un an bun pentru Frank din punct de vedere al profitului si ca in 2013 preconizeaza cresterea nevoii clientilor de a genera lead-uri de vanzari.
Clienti activi in 2012
Cei mai activi clienti in mediul online in 2012 au fost Garanti Bank, Skoda, UNIQA Asigurari si Radisson Blu Hotel.
In social media in special, pe langa conturile mentionate mai devreme, ne ocupam si de prezentele corporate ale Olympus Dairy Industry, Cinema City, Apla si Gregory’s.
De asemenea, in luna decembrie am relansat prezenta online a Neoset Romania, care se anunta un client foarte activ pentru 2013.
Obiectivele campaniilor si cerintele clientilor in 2012
Dezvoltarea de site-uri si aplicatii web a ramas cel mai popular serviciu si in 2012, cu un plus pentru aplicatiile de Facebook, pentru care am primit cereri atat de la majoritatea clientilor social media ai agentiei, cat si de la partenerii externi cu care colaboram pentru dezvoltarea web.
Majoritatea campaniilor pe care le-am creat in 2012 au avut componente puternice de digital sau s-au desfasurat exclusiv in mediul online. Trend-ul din ultimii ani, de mutare a bugetelor de marketing catre digital, se pastreaza si se va accentua cu siguranta in 2013.
Ceea ce urmaresc toate companiile, indiferent de profilul acestora, este crearea unei legaturi emotionale puternice intre brandul pe care il reprezinta si consumatori, astfel incat, la finalul zilei, acestia din urma sa ia decizii de cumparare favorabile, in cunostinta de cauza.
Ceea ce s-a intensificat in ultimii ani este cerinta clientilor de a livra cat mai multe rezultate cuantificabile in vanzari – asadar, chiar daca, in mod traditional, in anii trecuti furnizorii de servicii, de exemplu, mergeau mai mult pe campanii de awareness, acum si acestia solicita generarea de lead-uri, pentru a justifica, intr-un mod cat mai eficient, cheltuirea bugetelor de marketing.
Aceasta "presiune" din partea clientilor ne-a fortat insa sa fim mai creativi si, pana la urma, sa gasim modalitati in care pot fi atinse si obiectivele de vanzari. Ne asteptam ca aceasta tendinta sa se pastreze si in anii urmatori.
Evolutia veniturilor si prognoze pentru 2013
E mai importanta profitabilitatea decat veniturile si, din acest punct de vedere, nu avem de ce sa ne plangem. Speram la un 2013 cu mult soare. :)
Schimbari la nivel de agentie
In zona de digital, departamentul de social media a avut cea mai spectaculoasa crestere, odata cu cresterea numarului de conturi pe care le administram.
Am inceput, de asemenea, sa ne orientam mai mult decat in trecut pe servicii de optimizare pentru motoarele de cautare si pe PPC marketing, ca raspuns la solicitarea clientilor de a genera lead-uri de vanzari.
Trenduri in comunicarea online si tendinte pentru 2013
De departe, cel mai popular trend al anului a fost Facebook, atat din punct de vedere social media management, cat si pe dezvoltarea de aplicatii. Probabil ca acest trend se va stabiliza in 2013, odata cu temperarea cresterii de popularitate si utilizare a Facebook.
Odata cu raspandirea dispozitivelor mobile smart, am observat o crestere a proportiei traficului online in aceasta zona. Daca in 2012 cererile din partea clientilor nu au inclus foarte mult site-uri sau aplicatii pentru mobil, ma astept ca in 2013 tehnologiile asociate acestui domeniu sa fie din ce in ce mai utilizate.