Cohn & Jansen JWT implineste 10 ani de viata creativa, perioada in care oamenii din agentie au tot strans povesti. Pana sa auzim cum s-au descurcat cu bugetele, deadline-urile si temerile clientilor in 2012 (pentru asta avem Insiderele), am zis sa ne asezam ca la o tigara si sa ascultam niste seniori ai agentiei istorisind ce li s-a parut mai amuzant/marcant/surprinzator de cand fac parte din echipa. Despre cum au ajuns in agentie si care le erau asteptarile, despre colegi si cum era perioada in care publicitatea se facea cu chef, dar si despre campania Cosmote din 2007 pentru MMS-uri (o stiti, cea cu Imnul Vanatorilor) au povestit Alex Negoescu, Petra Hoyos, Andrei Cohn, Cristina Jansen, Alina Tudose si Andrei Ignat.
Alex Negoescu (Deputy Creative Director)
Primul proiect pe care am intrat cand am venit in Cohn&Jansen a fost MMS pentru Cosmote. Lucram cu Cip pe vremea aia si abia venisem de 2 zile, cand Andrei ne-a zis de brieful asta care, zicea el, ar putea sa iasa foarte misto. Mesajul de la client era de fapt produsul, MMS la pret de SMS, asa ca au inceput clasicele discutii: noi ziceam sa dramatizam ca dai multe MMS-uri, altii ca decat sa dai un SMS mai bine dai un MMS, adica sa mai si educam un pic targetul. Pana la urma Andrei a hotarat democratic sa le facem pe-amandoua si peste weekend am facut niste directii, ca era din scurt, bineinteles. Am facut vreo 7, nimic extraordinar, doar ca una dintre ele se termina cu line-ul 'Traim intr-o lume plina de MMS-uri. Trimite-le pe toate!". Executia era vag complicata: o strada pe care vedeai scene clasic romanesti, pe stanga si pe dreapta, in timp ce camera mergea inainte, iar un dreptunghi le sublinia, gen poza. 'Cam complicat' zice Andrei. 'Hai mai bine sa facem direct cu scenele astea'.'Cum? Asa, blana?’. ‘'Da, e mai funny'. 'ok'. Evident, ne-am chinuit jumatate de zi sa inventam scene romanesti dar tot alea de pe net erau mai amuzante si mai sincere, asa ca am zis ca mai bine le redam si gata. Am facut storyboard-ul si script-urile, dar nu va pot spune cum a fost in prezentare intrucat in ziua aia nu m-am trezit la timp, asa ca am ajuns la birou cat sa aflu ca se face. 2 zile mai tarziu filmam, ca asa erau vremurile pe-atunci.
Cam asa au fost toti anii mei din Cohn&Jansen, cu exceptia faptului ca nu ne ies tot timpul MMS-uri si acum vin foarte dimineata.
Petra Hoyos (Actionar)
De ce am infiintat Scala:
Dat fiind faptul ca iubesc sa explorez noi tari si culturi, am vizitat Romania in primavara anului 1995, de Pasti, si m-am indragostit atat de tara, cat si de oamenii din ea. Atunci l-am intalnit pe Kenny Blatt, care, pe vreamea aceea, avea o agentie numita RomKU, si, dat fiind faptul ca mi-am vandut agentia din Budapesta retelei cu care am fost afiliata, am fost de acord cu Kenny sa infiintam Scala, in decembrie 1995. Am reusit sa facem in asa fel incat sa ni se alature oameni minunati. Scopul nostru era (inca mai este?) sa dezvoltam mari solutii de comunicare intr-un mediu placut.
Primii angajati au fost Hanny Bratu si George Culda. Mai apoi ni s-a alaturat si Cristina Jansen (Buta la momentul respectiv) si cred ca Andrei a intrat in echipa noastra in 1997.
Perioada dintre anii 1996 si 2000 a fost destul de grea, dar frumoasa, de aceea imi voi aminti mereu cu drag de ea.
Sunt foarte incantata de fuziunea Cohn si Jansen, intrucat il apreciez foarte mult pe Andrei Cohn si cred ca el este unul dintre cei mai buni creativi cu care am avut ocazia sa lucrez de-a lungul carierei mele.
Cred ca aceasta agentie, sub conducerea lui Andrei, a Alinei si a Georgetei, este ceva de care toti putem fi extrem de mandri. Traversam vremuri dificile, dar echipa este grozava si va face lucruri minunate chiar si in aceste conditii, care, sper eu, se vor imbunatati curand.
Felicitari Cohn&Jansen pentru acesti 10 ani de existenta.
Andrei Cohn (Director de Creatie)
Nu stiu cum au trecut 10 ani si ma simt foarte in forma pentru urmatorii 10.
Cristina Jansen (Actionar)
In agentia Scala JWT m-am format ca om de publicitate. Petra Hoyos (Groiss), fondatoarea si managerul agentiei de pe atunci, m-a invatat aceasta meserie si mi-a insuflat dragostea pentru ea. Tot aici am legat prietenii pe viata.
Cohn&Jansen a reprezentat experienta mea ca antreprenor. Sa fii propriul tau stapan este foarte dezirabil, dar vine cu responsabilitati inzecite si cu un program de lucru aproape non stop. Parteneriatul cu JWT, implicit cu Petra, inseamna pentru mine consolidare ca business, dar si continuarea unei prietenii care a inceput acum 16 ani.
Alina Tudose (Managing Director & Head of Strategy)
Eu nu sunt in firma de 10 ani, sunt de vreo 7, insa il stiu pe Andrei de 10 ani. Catalin Rusu, primul angajat al agentiei, mi-a facut cunostinta. Discutand cu Andrei, el m-a incurajat sa merg la primul interviu serios de angajare – la Brandient – si tot el m-a incurajat sa ajung intr-o agentie mare, McCann. Dupa inca o incercare de a-mi gasi locul (Vodafone), m-am intalnit cu el in parc la Icoanei si am hotarat sa vin in agentie, ca strateg. De atunci au trecut multi ani, pitchuri, prezentari, clienti castigati, clienti pierduti si apoi hotararea mea de a face mai mult, din pozitia de managing director, din 2010.
Andrei Ignat (Group Creative Director)
Cand am auzit prima data de Cohn&Jansen nu exista Youtube. Dar exista o emisiune care se chinuia sa tina treji romanii interesati de publicitate pe la ore pe care, saraca, chiar nu le merita. Era Marca Inregistrata si tocmai dadea un material cu recent infiintata agentie. De fapt, shop de creatie. Mi s-a parut cel mai tare nume de agentie. Sau de shop de creatie. Conendiansan. Suna cumva. Nordic, cumva. Conendiansan. Asa de bine mi se paruse ca suna, ca pana a doua zi am si uitat numele. Si chinuindu-ma sa-i zic in doua vorbe unui coleg din publicitate "ce-a fost aseara la Marca Inregistrata", mi-am amintit cu greu ca era o... un... o agentie... Cohn... Replica acelui coleg, cu un zambet usor siderat in fata aparentei mele naivitati: "...bai... Cohn e un om, nu o agentie...".
Da, atat de tanara era Cohn&Jansen cand am auzit de ea prima data. Pana la urma, colegul ala nici nu era departe de adevar: era un om, plus inca un om. Doar Cohn si Jansen. Intamplarea a facut ca dupa mai putin de un an sa mi se ofere ocazia unui interviu la ei. Dupa o discutie, o tema rezolvata si inca o discutie, incepeam sa lucrez in shopul de creatie alaturi de cei doi, plus o echipa de creatie si o fata la CS.
Inca de la-nceput am ras cu Andrei Cohn si Emilian Olaru, am povestit si chibitat cu Catalin Rusu, am tachinat-o pe Andreea Marciuc si am vazut-o zambind (atat de des) pe Cristina Jansen. Asta era acum noua-ani-si. Noua-ani-si in care am invatat aproape tot ce mi se pare ca stiu despre publicitate. Am cunoscut tot felul de oameni. Si am lucrat cu si langa ei. Am inteles si mai bine cum sta treaba cu anumite valori morale si principii pe care le apreciam si-nainte. Am facut si "ciorapel", dar si "mohair" (bine, imi place sa cred ca macar am incercat mereu ca mohairul sa nu sfarseasca prin a fi ciorapel, cat poate mai degraba invers). Am avut noroc de un mediu relaxat, in care sa nu vin "la serviciu". A, da, si-am tinut din ce in ce mai tare cu Rapid, intr-un loc pe unde s-au perindat unii dintre cei mai ok dinamovisti si stelisti pe care i-am cunoscut. La multi ani, Conendiansan!