Unul din proiectele de redesign importante anul acesta in Romania a fost schimbarea adusa gamei Dorna, un proiect dezvoltat de Cocoon Group. Despre celalate proiecte dezvoltate de agentie anul acesta, trend-urile observate la nivel national si international in design si asteptarile de la industria locala de branding in 2013 ne povesteste Simona
Straut (Managing Director, Cocoon Group Bucharest).
Branduri si clienti fost activi in 2012
In 2012 am continuat colaborarea cu clientii / partenerii cu care lucram de peste 3 ani, dar am demarat colaborari si cu clienti noi. De-a lungul intregului an avem 5 conturi noi castigate in urma licitatiilor la care am participat sau in baza recomandarilor de la clientii existenti si suntem mandri ca am demarat tot in acest an primul proiect de structural design (3D design) cu un client local.
Cele mai importante proiecte ale agentiei in 2012
Cele mai importante proiecte pentru Cocoon in 2012 au fost: Bergenbier redesign, Dorna redesign, Aslavital Mineralactiv si Gerovital Pure Design precum si multe altele care vor fi vizibile in piata in primul trimestru al anului 2013.
Bugete investite anul acesta in proiecte de branding si evolutia lor fata de anul trecut
Bugetele de branding nu au suferit modificari importante fata de anul anterior. Am observat o deschidere mai mare spre proiecte de packaging design fata de anul anterior si este de remarcat un nou segment de care devin interesati si clientii locali din ce in ce mai mult, acela al designului structural, Cocoon demarand 2 proiecte noi in acest an, care vor fi vizibile in piata in primul trimestru din 2013.
Solutii propuse pentru cerintele si nevoile clientilor
Majoritatea proiectelor au ramas in zona de packaging design, numarul acestora crescand usor in comparatie cu anul anterior, dar am remarcat solicitarile venite si din zone de business mai putin testate de Cocoon in anii anterior respective: pharma, coated paints (vopsele), spirits (bauturi spirtoase).
In ceea ce priveste solutiile propuse de Cocoon acestea se axeaza in principal pe conceptele creative cat mai inovatoare si in linie cu tendintele pietei, secondate de o executie de exceptie si respectand termenele cerute de client.
Cele mai importante schimbari din agentie
La nivel de grup nu au fost schimbari majore, iar la nivel local am extins echipa creativa cu un Senior Designer si un Designer.
Trenduri nationale si internationale la nivel de design
Tendintele remarcate pe piata Central si Est Europeana sunt in cea mai mare parte influentate de schimbarile de lifestyle, noile tehnologii, influentele la nivel global din branding si design care isi pun amprenta regional, dar si recesiunea economica si efectele acesteia.
Intre aceste tendinte s-au remarcat:
-print patterns care se remarca mai ales in domenii ca design interior si fashion;
-retro & vintage designs care vin sa 'indulceasca' putin socul cultural adus de tehnologiile moderne, ultra-inovatoare, aducand oarecum nostalgia vremurilor de demult in cotidian;
- DNA design este un trend din zona designului de produs, acel design influentat de "greener living" care aduce in atentie materialele din natura, formele organice, totul inspirat din natura. Domeniile unde se vede preponderant aceasta tendinta sunt: arhitectura, designul grafic si industrial.
- Cubismul este un alt trend, poate in contradictie cu DNA design, este acea tendinta de intoarcere spre forme drepte, reintroducerea unghiurilor, formelor abrupte, fiind vizibila in domenii ca: designul auto, designul de produs, logo, design de ambalaj. Un exemplu elocvent aici este logo-ul Olimpiadei de la Londra 2012.
Care a fost cifra de afaceri a agentiei in 2012 si evolutia fata de anul trecut
Cifra de afaceri in anul 2012 a crescut cu 30% fata de anul 2011 in principal datorita clientilor noi, dar si numarului mai mare de proiecte de la clientii-parteneri existenti.
Premii obtinute si o scurta descriere a proiectelor castigatoare
Anul acesta am participat pentru prima data la competitia AdPrint Festival care a introdus o categorie noua dedicata designului de ambalaj - Design Angels. Am fost desemnati castigatori in aceasta categorie si am primit un Design Angel Award pentru proiectul Poiana Negri Water re- design, premiu binemeritat ce ne-a bucurat foarte mult. Astfel, biroul Cocoon din Bucuresti a spart gheata si am reusit sa ne alaturam colegilor nostri din Praga si Moscova prin obtinerea primului premiu in Design.
Lucruri care au influentat branding-ul din Romania in 2012
Piata de branding din Romania a cunoscut o usoara revigorare in 2012, dar inca mai este nevoie de timp pentru a atinge maturitatea. Este un proces de evolutie, de educatie continua in care deopotriva clientii si agentile de branding au un rol important.
Cea mai importanta lectie despre branding invatata in 2012
Mi-ar fi placut sa am un raspuns la aceasta intrebare prin prisma unui proiect exceptional de branding pe care l-am remarcat in piata. Sper ca in anul ce va veni sa gasesc astfel de exemple si sa pot vorbi cu mandrie despre acestea.
Asteptarile despre evolutia pietei de branding in 2013
Ca evolutie de business estimam o usoara crestere versus 2012, o varietate mai mare de proiecte si o deschidere mai mare a clientilor autohtoni catre proiecte de branding / rebranding.