Pentru Godmother, anul 2012 a fost unul in care s-a jonglat cu timpul tot mai restrans si cu bugetele in scadere, in paralel cu dorinta de a lansa proiecte tot mai creative. Despre cum a fost agentia influentata de criza si ce solutii s-au gasit pentru a face fata a povestit Valentin Vacarus (Managing Director, Godmother).
Branduri si clienti activi in 2012
Clientii "veterani" ai agentiei au fost activi in proportie de 90% (cateva exemple ar fi Google Romania cu peste 19 proiecte derulate in 2012, Agricover, A&D Pharma, Forever Living Products), dar ne bucuram sa spunem ca au aparut si provocari noi din partea unor clienti de renume – Edenred, LLP Dynamics, Transfond, Sanador, Profi, Siel Invest.
Cele mai importante schimbari din agentie
Schimbari au aparut in toate departamentele agentiei, mai ales datorita volumului tot mai mare de proiecte. Au aparut structuri mai bine definite, departamente noi si evident numar mai mare de oameni.
Ne-am marit echipa de creatie cu un Copywriter si avem 2 noi colegi in pozitii cheie – Client Service Director si Head of Digital.
Am investit si in traininguri interne, mai ales pe partea de negociere si comunicare si planificam sa continuam aceasta initiativa chiar incepand cu ianuarie 2013.
Modificari in departamentul de creatie
Departamentul de creatie nu a suferit foarte multe schimbari, pe langa extinderea echipei cu un Copywriter. Avem o colega noua, cu experienta atat in publicitate cat si in scenografie, care a adus un suflu nou echipei.
Tipuri de campanii create
Am activat mult in mediul online prin dezvoltarea de site-uri de prezentare, campanii de promovare si platforme de social media.
Nu au lipsit nici elementele specifice BTL – activari, promotii si, in special, evenimente B2B. Si pentru a completa lista, trebuie sa amintim si "traditionalele" campanii TV, print, OOH si radio.
In 2012 am observat o crestere a interesului fata de campaniile online, in special cele desfasurate pe platformele de social media. Clientii vor sa plateasca rezultate si sunt dispusi sa incerce orice le poate genera vanzari.
Media folosite in campanii
Anul acesta am folosit foarte mult mediul online, fiind un trend ascendent pe care nu il putem ignora. In functie de cerintele si specificul fiecareui client, am folosit si numeroase mixuri de solutii media, care au inclus TV, radio, print (local si national), OOH sau comunicare "in store".
Evolutia bugetelor in campanii
Ca un trend general al pietei de publicitate din 2012 si noi am resimtit o scadere a bugetelor alocate si o atentie sporita din partea clientilor pentru fiecare investitie facuta. Asta ne-a solicitat capacitatile creative la maxim pentru a gasi solutii neconventionale sau canale de comunicare de impact care sa se incadreze intr-un buget mai restrans. Putem declara ca am iesit invingatori din aceasta experienta, ca am gasit mixuri eficiente si creative care au adus clientilor rezultatele dorite in bugetele alocate.
Premii castigate in 2012
Fidelitatea clientilor.
Lucruri care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012
Anul acesta s-a resimtit dorinta clientilor de a urgenta campaniile lansate, aceasta fiind o mare provocare pentru toate departamentele agentiei. Acesta a fost unul dintre principalele lucruri care au influentat nivelul nostru de competitivitate pe piata, fiind in permanenta "in alerta" si reusind sa livram intotdeauna proiectele in deadline-ul stabilit.
O parere despre industria de publicitate in 2012
In ciuda "crizei", 2012 a fost un an de crestere finanaciara pentru Godmother, cu o cifra de afaceri cu 45% mai mare. Am avut parte de multe proiecte frumoase, ne-am extins foarte mult activitatea si campaniile din mediul online si am castigat cativa clienti importanti.
Ca o observatie generala din industrie, in 2012 am asistat la o maturizare a pietei si la o noua gestionare a prioritatilor si strategiilor. Bugetele restranse, timpul mai scurt alocat campaniilor si dorinta tuturor de a se mentine pe "linia de plutire" au avut ca rezultat responsabilizarea fiecarui angajat in parte – fie el client sau om de agentie.
Asteptari de la 2013
2013 se anunta un an dificil din punctul de vedere al bugetelor alocate pentru publicitate, lucru care va creste competitivitatea pe piata.
Cum raspundem noi la asta este sa ne asumam ca suntem parteneri. Si asta inseamna sa fim platiti la vanzare si nu doar la leaduri. Am semnat deja 3 contracte in aceasta forma si suntem suficienti de maturi sa acceptam provocari.
Daca ai incredere in tine ca-ti faci bine treaba si te pui in aceeasi barca cu clientul nu poate sa insemne decat… business!