Roxana Memetea (DDB Romania): In 2012 am lansat o noua filozofie a agentiei, si, odata cu ea, am dezvoltat departamentul de "Consumer Experience"

In urma cu o luna, agentia de creatie Brandstalk, parte din The Group, a anuntat afilierea la reteaua internationala DDB Worldwide, devenind DDB Romania. Echipa include acum personalul agentiei Brandstalk si o parte din personalul din echipa Olimpic / DDB. Despre afiliere si alte schimbari care au influentat activitatea agentiei in 2012 a vorbit Roxana Memetea (Managing Partner, DDB Romania).

Branduri si clienti activi in 2012

Am avut un an activ cu multe proiecte frumoase si provocari. Ne bucuram ca majoritatea clientiilor nostri, in ciuda diminuarii bugetelor, au inteles nevoia diferentierii si deschiderii catre comunicarea directa si continua cu consumatorii lor.

Cele mai importante schimbari din agentie

In 2012 am lansat o noua filozofie a agentiei, si, odata cu ea, am dezvoltat departamentul de "Consumer Experience", departament ce are rolul de a identifica si propune designul interactiunii dintre consumator si brand, modul in care acesta este implicat intr-o experienta favorabila pe care o traieste in prezenta unui brand.

Tot anul acesta am lansat in Romania Aurasma - o tehnologie despre care credem ca reprezinta o bucata din prezentul si viitorul felului in care folosim telefoanele mobile pentru a uni lumea fizica de cea virtuala. Aplicatia pentru smartphone-uri recunoaste imagini, simboluri si obiecte din lumea reala si le intelege. In baza acestora, poate apoi sa livreze sub forma de augmented reality, in timp real, un anumit content: video, animatii, audio etc. Astfel, cea mai asteptata editie a revistei Biz - Top Social Brands a prezentat prima coperta "live" din Romania prin intermediul acestei aplicatii. Proiectul a atras participarea probono a unor bloggeri de top din Romania.

Modificari in departamentul de creatie

La inceputul lunii noiembrie agentia Brandstalk, apartinand The Group, a devenit DDB Romania, in urma afilierii la reteaua internationala a agentiei DDB Worldwide, apartinand grupului Omnicom. Noua echipa DDB Romania include membrii agentiei Brandstalk, precum si o parte din echipa agentiei Olimpic / DDB, astfel intreaga echipa a agentiei functioneaza astazi intr-o formula extinsa, inclusiv departamentul de creatie.

Tipuri de campanii create

Cu siguranta anul acesta a fost anul interactivitatii si al proiectelor speciale. Ne-am propus sa tratam orice brief din perspectiva modului in care putem imbunatati experienta consumatorilor cu brandul respectiv, astfel incat sa ii incurajam sa se implice in dialog. Iar evolutia proiectelor ne-a aratat ca astfel de experiente se reflecta in mod direct in vanzarile brandurilor.

Media folosite in campanii

Pe langa componenta clasica a unei campanii am activat si componenta de social media cu proiecte speciale care sa sustina mesajul campaniei, inclusiv folosirea noilor mijloace tehnologice pe care le avem acum la dispozitie. Am avut campanii care au plecat din online pentru a inchide un rezultat in offline sau pentru a impulsiona cresterea traficului intr-o locatie. Sau, pe un anumit brief de campanie clasica, dupa o analiza atenta a targetului, am decis impreuna cu clientul sa schimbam mixul de media pentru o eficienta mai buna si au rezultat de exemplu lansari exclusiv pe Facebook.

Evolutia bugetelor in campanii

Bugetele au scazut, dar a crescut deschiderea fata de idei bune care sa eficientizeze cat mai mult investitiile in comunicare.

Premii castigate in 2012

Locul 3 in categoria Mobile Aplications cu Campania Biz Top Social Brands & Aurasma in cadrul Webstock Awards.

Lucruri care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012

Presiunea bugetelor si a rezultatelor ne-au obligat sa ne schimbam, sa fim mai creativi, sa ne adaptam rapid la noile nevoi de comunicare. Am inteles nevoia unei conversatii continue intre brand si consumator si am incercat permanent sa gasim mixul optim intre continut, creativitate si tehnologie. Toate acestea ne-au influentat procesul de gandire de zi cu zi, procedurile interne si am fost nevoiti sa iesim din zona de confort, sa facem eforturi suplimentare.

O parere despre industria de publicitate in 2012

Asa cum anticipam la sfarsitul anului trecut, 2012 a fost un an al schimbarii. Majoritatea agentiilor au inteles nevoia de schimbare si de adaptare la noul context al comunicarii. Am vazut idei de campanii, nu executii pe anumite medii, noi divizii lansate, noi abordari. Si cel mai important, am simtit cu totii evolutia tehnologica reflectata in domeniul creatiei publicitare – de aici cred ca avem cu totii doar de castigat.

Asteptari de la 2013

DDB este unul dintre cele mai prestigioase branduri ale publicitatii, asadar ne asteptam ca 2013 sa fie un an foarte bun, de dezvoltare, pentru agentia noastra. De asemenea, speram ca toti clientii nostri sa beneficieze de acest know-how si impreuna sa ne atingem obiectivele care cu siguranta vor fi indraznete.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related