Daca ar fi sa trag o concluzie cu privire la ce mai functioneaza in prezent in comunicarea cu tinerii, as putea spune ca orice nu e traditional. TV, radio, outdoor? Da, poate, daca vin insotite de o strategie de online puternica. Ca sa ne incalzim pana la conferinta Romanian Youth Focus de la sfarsitul saptamanii, propun sa aruncam un ochi critic peste campanii si creatii care au trezit interesul tineretului, au generat engagement sau au ramas in constiinta colectiva a tinerilor internauti.
Rogier Croes (Managing Director CEE, Russia, Ukraine si CIS The Netherlands, MEC Global) vorbea in cadrul unei prezentari pentru Internet and Mobile World despre ce abordari noi folosesc brandurile in ceea ce priveste media. Printre trendurile descrise a fost si cel pe care Rogier Croes l-a numit "Digital revolution hits the high streets" si pe care l-a descris ca pe un mix intre lumea virtuala si lumea fizica. Fie ca vorbim de o oferta a unui brand care ajunge pe ecranul smartphone-ului unui utilizator exact in momentul in care trece pe langa reprezentata brandului respectiv sau de un check-in ce ofera consumatorului acces la o promotie din meniul unui restaurant, trendul asta combina ce e mai bun din cele doua lumi: tehnologie de ultima ora si rapiditate, eficienta, distractie pentru tinerii care-si duc la bun sfarsit activitatile de zi cu zi. Un exemplu spectaculos pentru genul asta de mix este campania "Decode Jay-Z with Bing". Cu fiecare pas pe care tinerii il faceau pe strada deveneau mai aproape de viata lui Jay-Z, care fusese ilustrata sub forma de pagini in marile orase din Statele Unite. Facebook, Twitter si radioul au fost mediile folosite pentru a transmite tinerilor indicii despre locurile in care se gaseau paginile. Bing Maps le-a oferit posibilitatea fanilor sa caute paginile si-apoi sa le asambleze, intr-o forma digitala, construind varianta completa a autobiografiei lui Jay-Z chiar inainte de lansarea oficiala.