[AdStory] Pavel Fuksa (JANDL): Caut insight-uri in visurile copilariei, in intalnirile bizare si in strafundurile internetilor

[AdStory] Pavel Fuksa (JANDL): Caut insight-uri in visurile copilariei, in intalnirile bizare si in strafundurile internetilor

In copilarie, Pavel Fuksa se folosea de creioane ca sa-si construiasca o lume proprie, una in care nu istoria, ci imaginatia definea ce nume are o tara, si nu geografia, ci fantezia ii stabilea granitele. A gasit in publicitate locul care sa-l rasplateasca sa isi duca ideile nebunesti cat mai departe posibil, deci putem sa spunem ca povestea intrarii lui in domeniu e una clasica.

Sau nu. A studiat designul grafic doar 2 ani la universitate si, la nici 29 de ani, e in topul celor mai apreciati designeri din lume. A lucrat in agentie sau ca freelancer traversand Scotia, Cehia si, de 2 ani si jumatate, Slovacia. In prezent e Creative Director la JANDL, unde si-a creat o echipa internationala din care fac parte si romani (Eugen Suman, Andrei Gurau si Razvan Mitoiu), astfel ca printre premiile si shortlisturile din ultimul an de la Cannes Lions, Golden Drum, Epica si Eurobest sunt si creatii pentru Carturesti, langa conturi ca LEGO, Harley Davidson sau Seat. In continuare, la AdStory.

Am crescut la Praga. In copilarie visam sa fiu camionagiu, gunoier si fotbalist profesionist. Da, eu sunt in poza, la mijloc, cu tricou galben si pantaloni in carouri. Soarele era sus pe cer in ziua aia :).

Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut in liceu a fost sa desenez si apoi sa printez niste bilete la un concert imaginar si sa-l conving pe cel mai mare nenorocit din liceu sa se duca. A doua zi am simtit ca a meritat toti banii.

La facultate am intrat, m-am plictisit de moarte si am renuntat ca sa ma angajez in agentie.

Mi-am dat seama ca vreau sa lucrez in publicitate cand am inceput sa-mi desenez propriile harti, sa inventez tari si steaguri pentru ele si sa petrec o gramada de timp urmarind spoturi TV.

Acum cu publicitatea sunt intr-o uniune consensuala.

Cel mai bun lucru la domeniul asta e ca esti platit sa vii cu idei care ar fi considerate demente sau bizare in orice alt loc.

Ce imi place la JANDL este ca e o agentie mica, independenta, unde toata lumea vrea sa faca lucruri tari. In loc sa va arat unde facem brainstorming, mai bine va trimit asta:

Si uite cum arata biroul meu:

Cel mai mult ma laud cu creatiile pentru LEGO, Harley Davidson si un QR Code ilustrat pentru Seat, unul dintre primele de genul asta care au existat.

Cel mai mandru m-am simtit cand am fost ales in TOP 20 al celor mai buni designeri grafici din lume si atunci cand am fost shortlistat la Cannes.

Imi place sa caut insight-uri in visurile copilariei, in intalnirile bizare si in strafundurile internetilor. Ma inspira fiica mea, cartile, filmele, povestile si lucrurile pe care le invat cand procrastinez.

Campaniile creative extraordinare au in comun faptul ca sunt creative si extraordinare :).

Cei mai buni clienti sunt cei care cred in profesionalismul si in intuitia ta, in timp ce iti impartasesc simtul umorului si dedicarea. Pune un "nu" in fata si o sa vezi cum sunt cei mai rai clienti: cei care nu cred in profesionalismul si in intuitia ta, in timp ce nu iti impartasesc simtul umorului si dedicarea.

Cel mai frustrat sunt atunci cand am intalniri si mi se cere sa lucrez cu clientii astia rai de care vorbesc mai sus.

In istoria browserului meu poti sa gasesti vi.sualize.us, ffffound.com, wikipedia.org, behance.net, luerzersarchive.net si grainedit.com.

Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva din industrie a fost "Fa-te indispensabil".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related