Hitler, Stalin si Saddam, intr-o campanie Publicis pentru prevenirea accidentelor rutiere

Hitler, Stalin si Saddam, intr-o campanie Publicis pentru prevenirea accidentelor rutiere

Publicis a realizat pentru Centrul de Consultanta pentru Victimele Rutiere o campanie desfasurata in print si online ce foloseste imagini ale unor dictatori celebri cum ar fi Hitler, Stalin si Saddam. Potrivit informatiilor oferite de reprezentantii agentiei, campania propune constientizarea soferilor asupra faptului ca victimele imprudentei lor sunt cel mai adesea persoane nevinovate. Campania a inceput la jumatatea acestei luni si va dura pana la inceputul lunii decembrie.

 Pentru ca mesajul este o metafora, o conventie publicitara, s-au ales ca protagonisti 3 dictatori cunoscuti in toata lumea si intrati in istorie, nu lideri care sunt inca in viata. Intrebat de IQads de ce au ales sa nu il includa si pe dictatorul roman, Nicolae Ceausescu, directorul de creatie Publicis Romania a sunt de parere ca 3 personalitati cu faima de dictatori ajung pentru a livra o idee, adaugand ca au primit chiar o schita a unui art director din Siria care propunea folosirea liderului lor actual.

Campania s-a bucurat de popularitate in mediul online, depasind 1.000 de like-uri si 4.000 de share-uri in primele 48 de ore de la momentul postarii de pagina de Facebook AdsOfTheWorld. Vizualurile cu dictatori au ajuns de asemenea si pe 9GAG, unde au 10.000 de like-uri si peste 9.000 de share-uri.

Mesajul se adreseaza in primul rand soferilor care, fiind zilnic grabiti, ignora sau incalca regulile de circulatie si, in plan secundar, autoritatilor centrale si locale.

"Ideea campaniei este simpla: in cazul unui accident rutier soldat cu victime, nu vei avea nicio scuza. Si, in niciun caz, scuza ca ai fi salvat lumea de un ticalos. In final, un om nevinovat va fi lovit. Aceasta va fi cea mai grea pedeapsa a unui sofer care nu conduce preventiv. Avem de-a face cu un caz social cu multe carari batatorite. Era nevoie de un mesaj surprinzator, care sa atraga atentia, altfel te pierzi in peisaj. Oricat de socante ar fi vizualurile, vorbim totusi de personaje istorice. Astfel, oamenii vor intelege mai usor metafora si conventia publicitara", a declarat Silviu Nedelschi (Group Creative Director, Publicis).

In cadrul campaniei a fost organizata si prima editie a Conventiei Nationale pentru Siguranta Rutiera, un eveniment ce isi propune sa devina o platforma periodica de dialog si actiune pentru implementarea strategiei nationale pentru siguranta rutiera ce vizeaza reducerea la jumatate a numarului victimelor accidentelor rutiere in tarile din Uniunea Europeana in perioada 2011-2020. De asemenea, reuniunea si-a dorit sa aduca pe agenda publica Ziua Mondiala de Comemorare a Victimelor Rutiere, marcata anul acesta pe 18 noiembrie.

"Realizata de Publicis la solicitarea noastra, campania a avut un impact impresionant, demonstrand inca o data ca profesionalismul si excelenta sunt elementele esentiale care contribuie la proiect de succes, mai ales pe un subiect atat de important cum este siguranta rutiera. Suntem bucurosi ca am avut alaturi de noi un partener ca Publicis si cu certitudine vom colabora cu ei in urmatoarele proiecte", spune Ion Mihail (Presedinte, CCVR Romania).

Echipele implicate in dezvoltarea campaniei sunt formate din:

Din partea Publicis: Razvan Capanescu (Chief Creative Officer), Vali Petridean (Group Creative Director / Art Director), Silviu Nedelschi (Group Creative Director/Copywriter), Laura Nedelschi (Copywriter), Iulia Gaal (Account Manager), Radu Baitan (Senior Producer).

Din partea Centrului de Consultanta pentru Victimele Rutiere (CCVR): Col. Jand. r. Ion Mihail (Presedinte), Elena Mihail (Coordonator Comunicare).

Upstairs Studio (Photo / Retoucher), Mitra Film (Production).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related