Si-acum impreuna: "Ah, ha, ha, ha stayin' alive, stayin' alive"

Si-acum impreuna: "Ah, ha, ha, ha stayin' alive, stayin' alive"

Pe la inceputul lui 2012 British Heart Foundation lansa primul clip cu Vinnie Jones in care actorul exemplifica intr-un mod cat se poate de amuzant cum se face CPR (resuscitare cardiorespiratorie) folosindu-si doar mainile.

De ce Vinnie Jones e atat de fun
Clipul e al naibii de amuzant din doua motive. In primul rand toti il stim pe Vinnie Jones durul: de la fotbalist care incasa genunchi in tibie si coate in ficat pana la rolurile de gangster sau tip periculos din filme precum "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" (care, apropo, a fost pelicula in care si-a facut aparitia pentru prima data ca actor). Deci tipul e genul de "badass" decupat din manuale. Si sa-l vezi asezat in genunchi resuscitand o victima pe care a "omorat-o" nitel mai devreme e menita sa starneasca zambete chiar si celor care nu apreciaza umorul englezesc. In favoarea reclamei trebuie sa spun ca pe tot parcursul manevrei de resuscitare, Vinnie Jones nu pierde deloc din vedere rolul de personaj negativ, ajutoarele se incadreaza si ele numai bine in peisaj si stim cu totii ca e doar o pauza de la viata lui e obisnuita. Dar daca vine din partea lui Vinnie, respect!, trebuie sa fie adevarat.

Ei, la toate astea va rog sa adaugati si ritmurile melodiei "Stayin Alive" de la Bee Gees. Cantecul nu e aiurea ales, ci e melodia pe ritmurile careia se face cel mai bine manevra respectiva: apasand in jos cam 5-6 centrimetri de aproximativ doua ori pe secunda. Deja trebuie sa va fi intrat in cap … si-o sa va ramana pana la sfarsitul zilei. Acum suprapuneti coloana asta sonora peste imaginea lui Vinnie Jones. Modul in care se formeaza umorul de situatie in cazul asta e aproape perfect: melodia n-a fost aleasa ca sa atraga ridicolul, ridicolul se naste natural. Rar gasesti reclame in care gluma sa nu fie fortata.

Ce s-a intamplat dupa?
Potrivit Luerzer's Archive clipul a strans peste 2,8 milioane de vizualizari pe YouTube. Comentariile si reactiile bune curgeau de peste tot. Privitorii chiar reuseau sa invete ceva dintr-o reclama fun. Dar nici un ad curajos nu ramane nepedepsit. Au fost suficienti cei care au zic ca reclama poate conduce la un comportament care ar putea sa puna in pericol vietile oamenilor resuscitati. Ca folosirea inadecvata a manevrei ar putea conduce la vatamarea persoanei resuscitate. Dar, asa cum povestea BBC, Advertising Standards Authority (ASA) a clarificat cu totul problema si a declarat reclama corespunzatoare pentru mesajul pe care il transmitea: CPR folosind doar mainile se face exact asa cum il descria Vinnie Jones.

Si-apoi au aparut restul de clipuri. Alan Linton, John Gill, Graham Reeve, Bob Taylor au aparut rand pe rand in urmatoarele reclame BHF (in rolul principal tot Vinnie Jones) in care povesteau cum au evitat intalnirea iminenta cu doamna cu coasa (din cauza unui atac de cord) pentru ca oamenii din jurul lor au cantat si i-au reanimat. Un intreg site a fost destinat cauzei: toti salvatorii au luat figura si hainele lui Vinnie si s-au alaturat cauzei BHF. Un foarte placut personal touch este sectiunea "Ask Vinnie", unde Vinnie Jones raspunde in cadrul unor clipuri audio – in stilul oldschool gangster cu care ne-a obisnuit – la cele mai frecvente intrebari cu privire la manevra CPR.

Cireasa de pe tort
Si-acum, ca sa inchei apoteotic, o sa va livrez si cireasa de pe tortul in care Vinnie Jones e blatul, crema si frisca. Iata-l asadar pe Mini Vinnie cu mini-ajutoarele lui si mini-recomandarile lui de a nu pupa pe nimeni altcineva in afara de bunica si de a face o resuscitare ca la carte.

Mi-e greu sa cred ca, dupa toate astea, a mai ramas cineva in regatul Unit al Marii Britanii care sa nu stie sa faca CPR.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related