Veti crede ca e un tip calculat, care nu prea da din casa si nu vrea sa ne deschida prea mult usa. Dar Dani Macarie ne spune totusi cateva povesti. Creative Director-ul de la Ogilvy Romania ne povesteste cum a intrat in publicitate acum 15 ani si cum a reusit sa-si mentina relatia cu ea ca-n prima zi. Totusi, veti citi interviul simtind ca va scapa ceva la care vreti sa ajungeti. Va zic doar ca la sfarsit se declanseaza o alerta heart-melting care functioneaza inca din 1994. Cititi cu grija.
Am copilarit pe strazile din Piatra Neamt si Sectorul 2. Am 38 de primaveri creative, din care 15 in advertising.
Imi amintesc si acum ziua in care m-am curentat prima data. Aveam cinci ani si gasisem o priza izolata sumar in spatele unui dulap. La cinci ani stiam ca cine se curenteaza moare. Nu stiam ca pe loc. Imi amintesc si acum tonul calm pe care i-am spus mamei ca urmeaza sa mor. Mama stergea un geam. M-a intrebat la fel de calma de ce. I-am spus ca m-am curentat. Mama a ras de mine. Eu am fost putin dezamagit.
Cand eram mic, voiam sa devin astronaut, evident.
In liceu eram tipul ala misto. Cool-ul nu se inventase inca. Facultatea a fost perioada in care mi-am dat seama ca scriu mai bine decat desenez.
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand am realizat ca nu sunt suficient de talentat pentru altceva.
Primul meu job in publicitate a fost copywriter.
Primul salariu a fost primit de la Euro RSCG, unde am lucrat pe Philips, si a fost cheltuit imediat.
Din perioada aceea imi amintesc cum erau party-urile JWT si Saatchi.
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost chiar primul brief primit - un spot radio pentru telefonul mobil Philips Diga. Ceva cu Cenusareasa. Foarte bun.
Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, o sa sune ceasul si o sa ma trezesca. O sa mai stau putin in pat, dar pe la 10.30 tot o sa ajung la agentie.
Relationship status cu publicitatea: ca-n prima zi.
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este lansarea Zapp Mobile. De iesit, mi-a iesit, dar si comunicarea si produsul erau "way ahead of their time". Revenirea la realitate a fost brutala. Atunci am invatat ca si cercetarea are rostul ei.
Cea mai tare campanie internationala este…nu stiu, "Diesel - Be Stupid", sa zicem. Pentru ca a fost prima care mi-a venit in cap, deci tre' sa fie cea mai tare.
Cea mai tare campanie din Romania e ultima campanie Anim'Est pentru ca e cea mai tare campanie din Romania.
Cea mai buna comunicare de brand o are Apple. Imi place pentru ca nu vad nici o diferenta intre produs, brand si comunicare. Brandul e chiar produsul si tot produsul e si comunicarea.
Cele mai bune campanii au in comun faptul ca nu se uita.
Visez sa castig un premiu la Olimpiada.
Sper sa am cat mai multi clienti care cred ca stiu mai putina comunicare decat mine si cat mai putini dintre cei care cred ca stiu mai multa.
Ad-urile mele favorite:
Spot TV si spot online: Mai nou imi place mult Ursul de la Canal Plus.
Print: Ultimul print care mi-a placut a fost "Ali" pentru Getty Images.
Neconventional: Coca-Cola - Friendship Machine (printre altele).
Altele: "Whopper Sacrifice" pentru Burger King.
Nu spun niciodata ca as avea o carte preferata. Nu exista una singura. Acum imi place mult cum scrie David Foster Wallace. Dar mi-a placut mult si Murakami (Haruki nu Ryu). Si Saramago. Demult si Huxley. Si Eliade pe care l-am redescoperit recent printr-un fel de conspiratie transcendentala. Si Marquez. Tin minte cum, dupa primele 35 de pagini (exact 35) dintr-Un Veac de Singuratate, am aruncat cartea pe geam. De invidie. Stateam la parter si aveam o curte interioara. N-a fost nimeni ranit.
La mine in history-ul de la browser apar cel mai des: Apple Trailers, The Superficial, Mosaic-on, homedsgn, blau-blau, ringtv si The Sartorialist.
Dau mai tare cand aud melodiile de la orice trupa inscrisa in curentul pe care Pic il numeste generic "Tzitzi Music". De la Arcade Fire la Frankie Rose, la Blouse, la Grimes, la Cosmetics, la The Naked and Famous. Dar si la orice indie rock britanic gen Arctic Monkeys. Totul e sa fie melodii noi, pe care n-am apucat le asociez cu nimic. Nu pot asculta nici o piesa care s-a lipit deja de o perioada sau de o stare anume. De asta imi pare rau ca nu mai pot auzi The Knife, de exemplu.
As vedea de 10 ori orice film. In copilarie am vazut de cel putin 10 ori Sapte Mirese Pentru Sapte Frati si Lovitura Fulgeratoare pentru ca numai astea erau la cinema. Mai tarziu am vazut Star Wars Episode VI de 10 ori in trei zile pentru ca in trei zile trebuia sa dau inapoi caseta. Am vazut The Life Aquatic with Steve Zissou de cel putin zece ori. La fel si The Darjeeling Limited la fel si toate Matrix-urile. Am vazut toate filmele lui Miyazaki de zece ori. Si pe ale lui Satoshi Kon la fel. Pot vedea orice film de zece ori. In afara de Aurora.
Incerc sa nu ratez nici un episod din Lost. Incercam.
Cand nu lucrez, imi place sa merg la sala sau la snowboard.
Poate dai peste mine la snowboard si te bat.
Nu colectionez nimic si nu sunt pe Facebook.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca Lassie era baiat.
Cheltuiesc prea mult pe ceasuri.
Am facut poze iola Londra, mostly.
Pierd prea mult timp cu televizorul.
Nu stiu sa va zic o replica buna de agatat. Prima si ultima data am agatat in 1994. Nu mai tin minte replica, dar sigur n-a fost buna.
O poza din 1994. Stateam impreuna cu unsprezece caini, o pisica, un soarece, douazeci de pesti si trei broaste testoase.
Comentarii