Reactii post Ad'Or: premianti si nominalizati

IQads a incercat sa afle impresiile de dupa festival a celor 12 agentii premiate si nominalizate la Ad'Or. Asa ca am trimis un set comun de cinci intrebari publicitarilor vinovati cu creativitatea. Raspund pentru voi:
Mihaela Pascu, Creative Director Saatchi & Saatchi.
Premii pentru printul de Autopromovare si Colateralul SamusocialdinRomania la Innovative media. Nominalizari cu Ciuc (Brau Union) la Spot TV - Bauturi alcoolice, Avensis (Toyota) la Print - Autovehicule si accesorii auto si Yaris (Toyota) la Colaterale - Postere.

IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Mihaela Pascu: Pozitive: "Sanitarizarea" si criteriile onorabile de jurizare.
Negative: Prea putine lucrari.
IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Mihaela Pascu: Sunt ceea ce sunt: 5 nominalizari si 2 premii. Sec - prea putin pentru ceea ce e Saatchi & Saatchi in Romania (Unul dintre cele trei branduri cu care am iesit din comunism ... astea erau: Saatchi, Xerox si Adidas... )
IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Mihaela Pascu: O apreciez!
IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Mihaela Pascu: Nu-mi place sa corectez compuneri - nici sa dau note. Mi-as dori ca festivalul sa ajunga la o anvergura europeana.
IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Mihaela Pascu: Lucrari excelente - multe lucrari excelente.

Mihai Coliban, Creative Director Lowe & Partners
Lucrarile DaKino au obtinut Cel mai bun Ad de presa, premiu la Colaterale - Postere si nominalizari la Campania anului, Cel mai bun spot TV- Divertisment si Cel mai bun Print - Divertisment. Burn (client Coca-Cola) a mai obtinut o nominalizare la Cel mai bun Print - Bauturi nealcolice.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Mihai Coliban: A fost o lupta stransa si grea, pacat ca n-au fost mai multi combatanti. A fost unul dintre cele mai bune jurii de Ad'Or, pacat ca nu au fostconsecventi. Am luat multe nominalizari dar nu destule premii.

IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Mihai Coliban: O confirmare a reusitei unei profunde campanii de restructurare a mentalitatii si moralului in Lowe, pe care am inceput-o acum 2 ani. Vreau sa cred ca nu e un accident.

IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Mihai Coliban: Contradictorie, in ansamblu. Decizii juste impanate cu unele ilogice si o exigenta declarata dar cateodata trecuta cu vederea. Si totusi o meritorie cautare a originalitatii. Am vazut cu ochii nostri clisee prabusindu-se cu zgomot si calitatea invingand cantitatea. Din pacate, juriul nu a avut cum sa influenteze computerul, astfel ca titlul de agentia anului a fost doar o umila cireasa de pe tortul pe care si l-au impartit cei de pe locurile urmatoare.

IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Mihai Coliban: Apreciez lipsa glumelor "creative" sau a exceselor pseudoartistice care ne-au terorizat in anii trecuti. Zic ca apusul de soare de la Plaza a meritat banii, chestie cu care sefii probabil ca nu vor fi de acord :-) In concluzie, a fi mai auster decat Effie nu e de dorit, dar anul asta organizarea a stat sub semnul unei onorabile decente.

IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Mihai Coliban: Astept o competitie deschisa, in care sa intre toata lumea. Din proprie experienta, sa stai pe bara, sa injuri in barba si sa-ti dai coate cu vecinul e mai plicticos si mai simplu decat sa participi. Nu trebuie sa intri in concurs doar daca stii sigur ca iesi agentia anului, trebuie sa arati lumii ce poti.
Astept, de asemenea, mai multe premii, adica mai multe lucrari bune. Asteptam un juriu chiar mai exigent si principial decat cel de anul asta. Iar in ce ne priveste cred ca a venit timpul sa ne gandim mai serios la obiectivul numit "Agentia anului".

Dragos Popescu, Creative Director Y&R / Team Advertising.
Nominalizare cu Hyundai, la Print - Autovehicule si accesorii auto
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Dragos Popescu: Negative: Lipsa McCan. Premierea campaniei BRD.
Pozitive: Suspansul.
IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Dragos Popescu: Inseamna ca la anul o sa fie mai bine.
IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Dragos Popescu: Multe ciudatenii, tare mult mi-ar placea sa existe (macar post-mortem) o explicare a alegerilor juriului. Ca si anul trecut, vor fi sigur discrepante intre rezultatele juriului Ad'or si cele ale juriului Portoroz. Pe de alta parte si juratii sunt oameni, nu?
IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Dragos Popescu: 7. Potol nasol. Loc fumat. S-ar putea macar o data ca ora inscrisa pe invitatie sa coincida cu ora inceperii?
IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Dragos Popescu: Ar fi frumos un juriu mai tare.

Utopium: Mihai Pop - Managing Director si Cristian Ungur - Creative Director Nominalizare pentru Criano la Colaterale - Postere.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Utopium: Consideram ca principalul aspect pozitiv, in ceea ce priveste Utopium, a fost corectitudinea/duritatea jurizarii, care are toate sansele sa ridice standardele in industrie. Aceasta nominalizare ne determina sa revenim la anul cu lucrari mai multe si mai bune.
IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Utopium: Prima participare, prima nominalizare, singura agentie care nu e din Bucuresti si a urcat pe scena.
IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Utopium: Corecta, uneori surprinzatoare.
IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Utopium: O nota optimista:)
IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Utopium: Pentru Utopium va fi inca un pas. Speram la un premiu.

Cristina Diaconescu, Group Creative Manager, Mercury Promotions
Lucrarea De-a v-ati ascunselea, pentru Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie a cistigat Cel mai bun spot TV si Spot TV Social.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Cristina Diaconescu: Pozitiv este faptul ca trofeele nu au mai fost disputate intre castigatorii traditionali. Un lucru negativ, dar deloc surprinzator, este boicotarea festivalului de un numar insemnat de agentii. Dar asta se intampla la orice festival, unii se inscriu, altii nu.
IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Cristina Diaconescu: Dupa Epica, Mercury este onorata sa primeasca la Ad'Or trofeul unei categorii ce tine cu sufletul la gura toti creativii. Este o confirmare a faptului ca atunci cand tragi tare o sa ai si rezultate. Spotul anului si cel mai bun spot social sunt doua premii ce recompenseaza un proiect greu, la care s-a muncit mult, si o agentie care face spoturi putine, dar excelente.

IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Cristina Diaconescu: A fost un juriu corect. Deciziile neasteptate pe care le-a luat au fost puternic motivate.

IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Cristina Diaconescu: Le-as fi dat 10 din toata inima, dar au uitat sa posteze rezultatele pe site asa cum au promis. Asa ca le dau 9.

IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Cristina Diaconescu: Intentionam sa ne consolidam relatia de parteneriat cu clientii existenti: Nestlé, Ursus Breweries, Western Union, Coca-Cola, Reinert (producator de mezeluri pe care il vom lansa pe piata in cadrul unei campanii integrate). In ceea ce priveste Ad'Or, pentru 2007 speram sa fim prezenti cu mai multe inscrieri, asta pentru ca exista un foarte mare potential creativ la Mercury. Ne dorim sa fim in continuare challengeri pentru cei care iau premii by default pe piata romaneasca de publicitate.

Emilian Arsenoaiei, Creative Director GMP
Premii pentru printurile Effie (Divertisment), Grovana (Vinzari si distributie), Paxeladine (Produse cosmetice si farmaceutice) si Posta Romana (Produse si servicii financiare), care a mai luat si Colateralul - Ilustratie. Nominalizari cu Saprosan la Cel mai bun spot Radio, Cosmote la Spot TV - Telecomunicatii, Garda Nationala de Mediu la Spot TV Social, cu Sport Total la Cel mai bun Spot TV - Mass-media, cu Americool (client Frigotehnica) la Print - Electronice si electrocasnice si Yam Yam (client Animal Center) la Colaterale - Ilustratie.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Emilian Arsenoaiei: Imi pare ca festivalul de anul acesta a aratat o stare generala de letargie a industriei din Romania, varfuri au fost putine, surprize la fel, putine. Ma bucura faptul ca desi pronosticurile s-au adeverit, erau cat pe ce sa se infirme. Asta inseamna ca s-a inasprit oarecum competitia, trei sau patru agentii s-au batut pentru treapta din podium pe care toti si-o amintesc. Cumva, totusi, reactiile salii si ale competitiei imi spun ca anul acesta prima treapta a podiumului va fi amintita in aceeasi masura cu a doua.

IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Emilian Arsenoaiei: Se pare ca noi am fost surpriza placuta a acestei editii, alaturi de Lowe bineinteles. Cred ca e prima data in istoria Ad'or cand o agentie care cu doar un an in urma incepea sa dea de gustul festivalurilor reuseste sa tina in sah pe parcursul intregii competitii marea favorita. Apropos de Ad'or, obiectivul GMP era clasarea in primele trei agentii din Romania. Cu oamenii mei am avut acum cateva luni o discutie despre ce inseamna asta si le-am spus tuturor ca pentru a fi siguri de locul trei, trebuie sa fim indeajuns de buni incat sa obtinem locul doi. S-a intamplat asta, era cat pe ce sa se intample mai mult, dar acest mai mult, atat in contextul pietei de anul acesta, cat si in contextul festivalului era deja ceva nerealist. Ne-am tinut insa o promisiune pe care am facut-o in presa anul trecut, dupa Ad'or, respectiv ca ii vom ajuta pe toti cei care incerca din greu sa incerce si mai din greu. Oricum, cred ca cel mai important semnal pe care am reusit sa-l dam la aceasta editie este acela ca venim tare din urma si ca scopul nostru declarat de a deveni curand cea mai buna agentie din Romania nu e nici utopic, nici arogant, ci cat se poate de realist. Iar tot efortul de constructie pe care l-am facut in ultimile 9 luni in GMP ma indreptateste si ne indreptateste sa credem ca anul urmator lupta va fi si mai dura, si mai stransa decat anul acesta. Oricum, felicitari tuturor competitorilor!

IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Emilian Arsenoaiei: Jurizarea de anul acesta m-a tinut usor in sah. Pentru ca multe lucruri mi-au cam scapat. Nu ma deranjaza duritatea jurizarii, din contra, dar nu am inteles cum lucrari in care nu doar eu, ci mare parte din industrie credea ca fiind candidate sigure nu au ajuns nici macar pe shortlist: vorbesc aici in special de campania Grovana... Cumva, asta se trage din lipsa evidentei unui fir rosu al jurizarii, respectiv al unor standarde clare, desi nu ma indoiesc de faptul ca aceste standarde au existat undeva in spatele deciziilor luate. Dar asta e... Probabil ca intrebari similare vor veni din partea multor altor agentii, apropos de lucrari pe care le-au inscris in competitie si in care credeau mai mult decat in altele ( a se vedea categoriile bauturi alcoolice si non alcoolice, de exemplu). Dar asta e mai putin important. Concluzia e ca fiecare festival se comporta pana la un anumit moment ca o forma de loterie, dar daca lucrarile inscrise de agentie sunt consistente ca si calitate, ceva ceva tot se leaga... N-as vrea totusi sa dam in boala romaneasca a blamarii arbitrajului, n-am face decat sa ramanem intr-un mindset al naibii de pacatos.

IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Emilian Arsenoaiei: Sincer? 5. Desi am facut parte din comitetul de organizare si asta pentru multi o sa para usoara ipocrizie. Dar nici alcatuirea si anuntarea juriului, nici organizarea seminariilor, nici gala, nici site-ul oficial, nici comunicarea cu presa, nici regulamentul, nici nimic nu ma indreptateste sa dau o nota mai mare. Am inteles problemele BMG, am inteles dorinta lor de a salva acest festival, ii felicit pentru asta, dar poate la anu' vor avea intelepciunea de a aseza Ad'or-ul intr-o perioada mai putin aglomerata (adicatelea nu fix intre Clio Si Cannes, ca altfel iar ne intrebam de ce multi dintre cei solicitati pentru jurizare ne zic pas) si sper ca vor reusi sa faca din acest festival un eveniment dezirabil intregii industrii si nu in ultimul rand un eveniment reprezentativ pentru industrie.

IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Emilian Arsenoaiei: As vrea ca 2007 sa aduca un Ad'Or cu un numar cat mai mic de agentii spectator. Cat despre GMP, vrem sa castigam editia din 2007. Nu e imposibil,unii vor rade ironic, dar cred ca, indiferent de rezultat, daca toate agentiile din Romania si-ar dori asta, nivelul industriei ar creste semnificativ. Pentru editia viitoare trebuie sa ne uitam cu mai multa maturitate si la regulament, piata cere deschiderea de noi categorii iar interesele agentiilor ar trebui sa ceara trecerea unor categorii din colaterale in categorii cu o importanta la fel de mare ca printul, spotul sau campania anului (web-ul si media inovativa n-ar trebui lasate la lincezit, ci biciuite).

Marius Rosu, Creative Director GAV Scholz & Friends.
Gradina de Sud a luat premiu la Print - Produse de intretinere casnica si nominalizari la Campania anului si Colaterale -Postere. Tot nominalizare a mai primit si Marci Vizionare (client Balkanski Publishing) la Print - Mass-media.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Marius Rosu: Unii au castigat…altii au pierdut.
IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Marius Rosu: Un premiu si trei nominalizari.
IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Marius Rosu: Pe masura calitatii lucrarilor.
IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Marius Rosu: La mai mare!
IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Marius Rosu: Ad'Or 2007? Repet: "La mai mare!". Cat despre obiectivele noastre...sa iesim cu fruntea sus.

Bogdan Naumovici, Creative Director Leo Burnett.
Statuete la Agentia anului, cu Batman (Teletech, Altex) la Cel mai bun spot TV si Spot TV Electronice, Vaca Bergenbier - Spot TV Bauturi alcoolice, printul Stabilopozii Prigat - Bauturi nealcoolice si tot pentru acelasi client, un Colateral cu Turcul, la Evenimente. Nominalizari cu Bergenbier - Spot TV Bauturi alcoolice, cu Prigat - Spot TV si Print la Bauturi nealcoolice, cu printul Eukanuba (client Innovet) la Produse alimentare, cel de la Surmont la Vinzari si distributie si cu brandul KLM la Colaterale - Innovative media.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Bogdan Naumovici: La pozitive as trece pe primul loc batalia mai stransa, care, voit sau nu, relanseaza "campionatul". La negative, pe primul loc este, de la mare distanta, nivelul scazut al creativitatii din acest an. Ad'Or 2006 nu a facut decat sa reprezinte extrem de fidel nivelul industriei din acest an. Am vazut nenumarate articole despre agentiile care au lipsit de la acest festival. Nu am vazut insa nici macar un singur ziarist care sa se intrebe ce lucrari sau campanii exceptionale lipsesc din competitie. As fi curios sa vad rezultatele unui interviu cu directorii de creatie ai agentiilor contestatare, in care sa isi numeasca fiecare cate 3 lucrari pe care s-ar fi bazat la Ad'Or 2006.

IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Bogdan Naumovici: Asa cum a spus un prieten, am avut parte de un dus rece necesar, fara insa a ne uda prea tare. Ne-am mentinut in cursa pentru cei 5 ani consecutive de Agentie a Anului pe care i-am promis si am fost singura agentie cu premii la toate categoriile - print, TV si colaterale. Chiar si cu un juriu mai imprevizibil, am reusit sa ne pastram titlul. Am avut insa dovada ca este greu sa te mentii pe locul 1 un timp indelungat, intervine o oarecare suficienta pe care insa am de gand sa o desfiintez foarte repede.

IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Bogdan Naumovici: Juriul a fost extrem de imprevizibil anul acesta. Stii cum arata din afara? De parca ar fi jurizat cu punctajele pe masa si si-ar fi propus sa dea Cezarului ce-i al Cezarului, dar sa si relanseze competitia. Nu spun ca a fost asa, insa rezultatele duc cu siguranta catre asta. Altfel, mi se confirma inca o data ca are sens sa avem jurii straine, care sa aduca standarde si obiectivitate. Nu ii chemam ca sa ne mangaie pe cap, ii chemam ca sa ne traga, chiar si cu de-a sila, la acelasi nivel cu restul lumii.

IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Bogdan Naumovici: 7, dar pun marea parte a celor 3 puncte lipsa pana la nota 10 in seama Comitetului de Organizare, din care am facut si eu parte, care s-a mobilizat destul de tarziu anul acesta. Altfel, gala si expozitia au functionat din nou foarte bine, singurul lucru care a scartait a fost gasirea unui juriu competent in timp util. As zice ca pana la coada, cu directori de creatie de la McCann Munchen, Scholz&Friends Berlin si un redactor sef de la Campaign, nu ne-am facut de rusine.

IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Bogdan Naumovici: Sa fie totul batut in cuie mai devreme. Sa se caute si sa se rezerve un juriu cu 6 luni inainte. Imi mai doresc fie din nou o lupta stransa. Ce obiective? Sa ne tinem de promisiune si sa fim Agentia Anului si in al cincilea an consecutiv.

Bogdan Mirica, Creative Director Graffiti BBDO.
Premii pentru Magic FM (Cel mai bun Ad de presa si Print Mass-media), Dacia (Print - Autovehicule si accesorii auto si Colaterale - Altele) si pentru Wrigley, Print - Produse alimentare. Nominalizari cu spoturile Delivery Boy pentru Magic FM si Nopti nedormite pentru Romania Libera la Spot TV - Mass-Media, Printul la Autopromavare si Mountain Dew la Colaterale - Ilustratie.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Bogdan Mirica: Din cauza ca organizarea festivalului a fost (in continuare) considerata dubioasa, multe agentii bune n-au participat. Si cu cat sunt mai multe agentii bune implicate, cu atat provocarea e mai mare.

IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Bogdan Mirica: Eu zic ca e de bine. Am avut foarte putine inscrieri: 22 (fata de GMP 51 sau Burnett 87) si am fost nominalizati/am luat premii cu 9. Ceea ce - dupa mine - inseamna ca incepem sa ne evaluam creatia din ce in ce mai judicios.

IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Bogdan Mirica: Pe alocuri mi s-a parut bizara. Dar, una peste alta, poate ca ar trebui sa recunoastem ca nu suntem "brazilienii Europei". Inca.

IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Bogdan Mirica: De trecere.

IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Bogdan Mirica: Pai Ad'Or n-o sa mai existe daca organizatorii nu fac ceea ce au promis - ajustari drastice. In ceea ce priveste Graffiti: nu fac promosticuri. Prefer sa facem niste aduri si mai vorbim…

Traian Panghe, Creative Director Imager
Agentie nominalizata cu lucrarea "Scared Mao", la brandul Savana (client Fabryo) la Cel mai bun Print in categorie - Produse de intretinere casnica.
IQads: Care sunt partile pozitive si care sunt partile negative ale acestei editii Ad'Or?
Traian Panghe: Sentimentul aproape unanim ca exista viata creativa si dincolo de Leo Burnett. Destule agentii - GMP si LOWE in primul rand - au dovedit asta.
Reprezentativitatea si relevanta inca subrede; exista agentii foarte bune care n-au venit; lucrarile lor bune inscrise in festival ar fi dat o imagine mai completa a industriei si performantelor acesteia

IQads: Ce reprezinta pentru agentie rezultatele acestei editii?
Traian Panghe: Diploma pentru nominalizarile la printurile noastre arata ca o diploma de bac; deci, credem ca am luat bac-ul; mai avem doar cateva zeci de examene, licenta, MBA-ul si dup-aia va fi bine

IQads: Cum apreciati calitatea jurizarii?
Traian Panghe: Au fost cateva premii surpriza; banuiesc ca si agentiile care le-au luat nu se asteptau; cred ca si lucrarile noastre meritau premiul in categorie

IQads: Ce nota dati organizarii festivalului?
Traian Panghe: De trecere.

IQads: Ce asteptari aveti de la Ad'Or 2007 si ce obiective aveti pentru agentie la viitoarea editie?
Traian Panghe: Ad'Or sa redevina festivalul intregii industrii iar noi sa fim din nou pe scena.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related