Cistigatorii Ad'Or, la puterea a sasea

Leo Burnett este "Agentia Anului" la Ad'Or, pentru al patrulea an consecutiv. Gala de premiere a festivalului, aflat la editia a sasea, a aratat o competitie mult mai strinsa decit o prevedeau pronosticurile de dinaintea evenimentului.

Doi sau nici unul
"Juriul a fost hotarit anul acesta", a spus Andi Moisescu in deschiderea festivitatii, dar in ceea ce priveste statuetele celor mai importante categorii din concurs - "Campania anului", "Cel mai bun spot TV" si "Cel mai bun Ad de presa", s-a dovedit a fi mai degraba invers. Dintre cei doi nominalizati la "Campania anului", nici GAV Scholz & Friends cu "Gradina de Sud" si nici Lowe & Partners cu "Dakino" nu au plecat cu statueta acasa. "Nu a fost destul", a explicat Jason Romeyko, presedintele juriului si Regional Creative Director Saatchi & Saatchi Varsovia, adaugind ca un spot bun si doua printuri nu sint suficiente pentru a lua statueta pentru campanie. Surplusul creativ a compensat insa in categoriile "Cel mai bun spot TV" si "Cel mai bun Ad de presa", care au avut fiecare cite doi cistigatori. Premiul pentru spotul TV-ul a fost impartit de Leo Burnett (Batman, Teletech), cu cei de la Mercury Promotions (De-a v-ati ascunselea, Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie), iar cel pentru Ad-ul de presa de Graffiti BBDO (Magic FM) cu Lowe & Partners (DaKino).

Competitie cu GMP si Graffiti
Leo Burnett si-a adaugat in portofoliu cite o statueta pentru "Vaca" de la Bergenbier, "Batman" pentru Teletech, "Stabilopozii" Prigat si tot pentru acelasi client, un colateral cu Turcul, la Evenimente. Cei care i-au facut concurenta au fost GMP si Graffiti, acestia punctind mai ales la printuri si colaterale. Echipa lui Felix Tataru a cistigat de doua ori cu Posta Romana (Colaterale - Ilustratie si Cel mai bun print la Servicii si produse financiare), si cite o statueta la Cel mai bun print in categorie cu Effie, Grovana si Paxeladine, iar cea a lui Bogdan Mirica a obtinut premii pentru Dacia (la Colaterale - Altele si la Print - Autovehicule si Accesorii auto) si printurile in categorie - Magic FM si Wrigley. S-au mai numarat printre cistigatori ADDV Euro RSCG, cu spoturile pentru BRD Nastase, Hagi si Nadia, la Produse si Servicii Financiare, Saatchi & Saatchi, pentru printul de autopromovare si colateralul Innovative media, GAV Scholz & Friends cu printul pentru "Gradina de Sud" la Produse de intretinere casnica, Mercury Promotions cu spotul De-a v-ati ascunselea la Social si Lowe la Colaterale - Postere, cu Dakino.

Standarde neutre
In total, din 21 de agentii inscrise, opt au fost premiate, iar alte patru nominalizate (Imager cu printul Savana, la Produse de intretinere casnica, Y&R / Team Advertising, cu Hyundai, la Print - Autovehicule si Accesorii auto, Publicis, cu HP, la Print - Electronice si Electrocasnice, Utopium pentru Criano, la Colaterale - Postere). In afara de "Campania Anului", multe din sectiuni au ramas insa nu numai fara premianti, dar si fara nominalizati. Lipsa statuetelor s-a simtit la "Cel mai bun outdoor", "Cel mai bun spot Radio", 13 categorii din "Cel mai bun spot TV" (nici Nebunul favorit de la Altex nu a impresionat juriul), sase la "Cel mai bun Print" si inca sapte la Colaterale. Jason Romeyko si-a explicat intransigenta chiar la inceputul galei: "nu ne-am spus - "e vorba despre Romania, care are o industrie tinara si bugete mici, asa ca hai sa le dam un premiu". El a adaugat ca respecta talentul creativilor romani, dar le ureaza mai mult curaj si perseverenta. Pentru editia din 2007, organizatorii au promis ca vor anunta termenul limita de inscriere a lucrarilor inca din toamna anului acesta, Adrian Dura, presedintele RAAA, declarind ca spera ca "agentiile care au lipsit in seara aceasta sa fie prezente anul viitor".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related