Poate ca hotararea nu este cea care ne defineste cel mai bine ca popor si probabil nu prea urmam principiile de viata cu care ne laudam. Dar ii admiram pe cei care isi stabilesc un set de valori si le respecta: pe cei care pun familia inainte de toate, care fac ce au promis, care-si pastreaza calmul in fata pericolelor, care se descurca indiferent de situatie sau pe cei care sunt creativi si-si exploreaza imaginatia. Care sunt lucrurile pe care romanii le admira si despre valorile pe care le au vedeti in "Ghid de conversatie de la roman la roman", un raport de cercetare dezvoltat de Unlock Market Research sub umbrela SMARK Research. Intre timp sa aruncam un ochi la reclamele romanesti care proiecteaza tipologia de roman la care publicul aspira si cu care se identifica.
Familia inainte de orice
Admiram romanii care inspira incredere si care reusesc sa aiba grija de familiile lor, cei care au intotdeauna un sfat bun si care stiu sa tina aproape persoanele dragi. De asta e usor sa ne identificam cu genul care ar cumpara o centrala Ariston, a carei reclama aduce in prim-plan – da, ati ghicit – familia.
Isi respecta promisiunile
Tot la caracteristicile tipologiei asteia intra si "respectatul promisiunilor". Ceea ce nu inseamna ca personajul reprezentativ al categoriei trebuie sa fie strict si plictisitor. In campania Cosmote Smiley promite sa faca mesajele fanilor cunoscute. Reuseste sa se intorca in viitor intr-o masinarie improvizata astfel incat Madalina sa-i poata ura lui Ionut "la multi ani" la timp.
Duce treaba la bun sfarsit
Romanul care tine la familie si isi respecta promisiunile nu se impotmoleste nici la mijloc, nici aproape de final. De fapt nu se impotmoleste niciodata. Iar pentru motivarea lui, ROM promite sa-i dea un zvac. Si puteti vedea mai jos cateva exemple de romani care aveau nevoie de un impuls ca sa devina genul spre care ne uitam cu admiratie.
Se descurca singur
O alta caracteristica pe care o identificam la personajele din reclame este capacitatea cuiva de a "face cumva" si a obtine ce-si propune. Personajul de mai jos nu-si face cumparaturile in supermarket pentru ca deja are tot ce-i trebuie in propria gradina: ceapa, rosii, castraveti, aloe vera, jojoba (care face bine la ten). Ce nu gaseste intre rasaduri poate fi obtinut, prin negociere, de la Blacky (oaia familiei). Chiar si apa e extrasa din panza freatica si tinuta spre pastrare in frigiderul Altex. Tipul asta de persoana descurcareata este printre cele mai admirate de romani.
Isi foloseste creativitatea
Genul de roman care, pus in situatii dificile isi foloseste imaginatia ca sa gaseasca o solutie, e cel spre care aspiram noi, restul, indecisii, lipsitii de energie, intratii in rutina. De asta parca ne tresalta inima cand o vedem pe protagonista spotului Orange cum produce din senin o pereche de pantofi comozi care s-o lase se mearga pe bicicleta in Centrul Vechi. Cine n-ar vrea sa fie precum tanara energica, spontana si creativa?
Trebuie sa ne fi pus de multe ori intrebarea de ce nu semanam mai mult cu personajele din reclamele pe care le vedem. Pentru ca de fapt ele sunt construite in asa fel incat sa ne alimenteze aspiratiile, sa vrem sa devenim ca ele. Mai exista si o serie de personaje care sunt reprezentative pentru alte seturi de valori pe care romanii le apreciaza, dar va las sa le descoperiti in studiul "Ghid de conversatie de la roman la roman", dezvoltat de Unlock Market Research sub umbrela SMARK Research.