Uite de-asta iubim publicitatea

Uite de-asta iubim publicitatea

Anul trecut nu auzise prea multa lume de agentia Duval Guillaume din Belgia. Dupa clipul ajuns viral pe care l-au produs pentru canalul TNT, au ajuns insa standardul in materie de virale. La Cannes s-a decretat ca e cea mai buna agentie media a anului, dar belgienii nu s-au oprit la gloria share-urilor. Au continuat cu fetele din vitrinele Amsterdamului si alte clipuri care au facut multi publicitari sa spuna "uite de-asta iubesc industria asta". Va zic doar cateva dintre ele care au reusit sa ne faca sa aflam despre branduri obscure, ale caror nume nici nu reusim sa le pronuntam prea bine: Crying Invoice, Stunts with bikers in cinema sau Amazing Mind Reader.

Saptamana aceasta Geoffrey Hantson (Creative Director, Duval Guillaume) a fost in Romania si ne povestea intr-un interviu despre viitoarea lansare a celui mai nou proiect al lor – o experienta cu Cola Zero si nou filmul Skyfall 007. Evident ca nu ne asteptam sa fie ceva conventional, dar ce-am vazut de dimineata pe pagina de Facebook a agentiei ne-a facut sa ne indragostim si mai tare de ei.

Am mai vazut branduri care sponsorizeaza lansarea unor filme si se concretizeaza de obicei in proiecte care doar enerveaza audienta si-asa isterizata sa vada prima vizionare. Toata lumea vrea sa vada filmul, nu brand-ul din spatele lui. Si contrar asteptarilor unui brand manager, consumatorul nu se gandeste "iti multumesc, Cola, pentru ca ai sustinut acest proiect la care eu tin", ci mai degraba "da, da, terminati cu publicitatea asta enervanata. Eu vreau sa vad filmul!". Dar cei de la Duval Guillaume vor cu orice pret sa NU faca asta, asa ca au aplicat cea mai simpla regula a publicitatii – au spus o poveste. Mai mult, consumatorul a devenit protagonist in poveste, a trait-o, a inteles-o si a terminat-o fericit, nu obosit si enervat ca dupa o pauza publicitara. Iar noi, un pic nefericiti ca n-am fost acolo, alegem sa traim povestea dand-o mai departe.

Urmariti si voi si luati-va portia de inspiratie pe ziua de astazi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related