Aproximativ 10.000 de articole si comentarii in presa scrisa si online despre campania "Vezi dincolo de limite"

Aproximativ 10.000 de articole si comentarii in presa scrisa si online despre campania "Vezi dincolo de limite"

Campanie: Vezi dincolo de limite

Client: Dolce Sport, Romtelecom

Agentie: Webstyler si GMP

Medium: online

Perioada campaniei: 12 iulie – 12 august

I. Descriere
Fiind una dintre televiziunile care a transmis Olimpiada, Dolce Sport a dorit sa faca mai mult de atat si sa vorbeasca romanilor despre spiritul olimpic. Ideea campaniei a fost de a provoca un biciclist cu deficit vizual (Florin Georgescu) sa parcurga intregul drum din Romania si pana la Jocurile Olimpice de la Londra pe bicicleta (in tandem), ca un manifest pentru depasirea limitelor.

Acest drum trebuia parcurs in 20 de zile, pentru ca Florin sa ajunga la Londra in timpul Olimpiadei. De asemenea, Florin a filmat intreaga experienta cu o mini-camera video montata pe casca.

Intreaga campanie s-a concentrat pe 2 aspecte:

- crearea unui continut editorial care sa inspire oamenii (inclusiv media) si care apoi sa fie transmis viral;

- crearea unor tool-uri prin care oamenii sa-l poata sustine pe Florin si sa poata interactiona cu acesta.

Campania a fost lansata cu cateva zile inainte ca Florin sa-si inceapa calatoria, cu un filmulet postat pe site-ul de campanie, in care Florin redefinea handicapul: "Pentru mine, handicapul este atunci cand te duci zi de zi la un loc de munca in care nu te simti bine, care nu-ti place, sau atunci cand alegi sa ramai intr-o relatie din pura obisnuinta".

Campania s-a derulat exclusiv in mediul online, prin intermediul site-ului VeziDincoloDelimite.ro si a paginii de Facebook dedicate, prin intermediul carora oamenii puteau urmari experienta lui Florin, il puteau sustine si puteau viraliza campania. De asemenea, puteau interactiona cu Florin printr-o aplicatie de mobil prin care el putea raspunde mesajelor audio de sustinere, primite pe site.

Impresionati de incercarea sa, oamenii l-au incurajat ca pe un adevarat erou, pe tot parcursul drumului.

II. Obiective
Generarea de awareness pe faptul ca Dolce Sport nu doar transmite Jocurile Olimpice, dar face si acel pas suplimentar de a inspira Romanii prin scoaterea in evidenta a spiritului olimpic.

III. Target
Fanii sporturilor, in principal cei cu acces la internet.

IV. Strategie
Pe toata durata campaniei, site-ul a reunit intr-un singur loc toata informatia (organizata cronologic, incluzand momentele cheie ale calatoriei), dar si instrumentele interactive principale pe care le-am pus la dispozitia vizitatorilor astfel ca ei sa-l poata sustina pe Florin si sa interactioneze cu el. Vizitatorii aveau astfel posibilitatea de a inregistra mesaje audio care apoi ajungeau la Florin prin intermediul unei aplicatii de mobil pe care am dezvoltat-o special pentru el. Apoi au putut sa-si creeze avataruri si poze cu ei purtand mesajul campaniei pe proprii ochi.

Facebook-ul a fost folosit pentru promovarea continutului de pe site si pentru a crea interactivitate: am informat publicul despre modul in care evolueaza calatoria, problemele pe care Florin le-a intampinat pe drum, locurile prin care a trecut si am postat continut fotografic in plus fata de ceea ce se regasea pe site. De asemenea, tot pe Facebook am postat despre performantele romanesti la Olimpiada inclusiv cu continut de la Dolce Sport si am postat cele mai impresionante reactii ale mass-media. Ba chiar mai mult, intr-un anumit moment al calatoriei, am provocat publicul sa aleaga traseul pe care urma sa-l parcurga Florin.

V. Creatie
Aplicatie de Facebook:

Website:

Studiu de caz:

VI. Rezultate
- peste 15.000 de fani pe Facebook in mai putin de 1 luna;

- s-au creat sute de avatare ‘Vezi dincolo de limite’

- peste 200 de mesaje audio inregistrate pe site de catre vizitatori, sustinandu-l pe Florin (interactiune);

- aproape 10.000 de articole si comentarii in presa scrisa si online, pe bloguri si Facebook;

- reach-ul total estimat de peste 2.5 milioane oameni

Insa, mai importante decat cifrele sunt reactiile obtinute pe masura ce campania a devenit virala:

- Povestea noastra a avut ecouri pana la New York, agentia noastra fiind contactata de NBC care apoi l-a intervievat pe Florin si a publicat un articol impresionant despre efortul sau.

- Au fost numeroase ecouri in presa europeana care a acoperit subiectul (ex: un post de radio german a facut un interviu cu Florin, cand el era pe drum).

- Cele mai importante posturi TV locale – PRO TV si Antena 1 – au facut reportaje din proprie initiativa.

- Povestea a generat si un raspuns din partea unui brand romanesc din FMCG care a scris despre aceasta initiativa in propriile canale de comunicare.

- Ambasada Marii Britanii in Romania si Ambasada Romaniei la Londra s-au implicat proactiv in aceasta cursa. De asemenea, Comitetul Olimpic Roman l-a invitat pe Florin la o ceremonie in cadrul careia a fost numit membru onorific al acestui comitet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related