La inceputul lunii octombrie Thinkdigital anunta incheierea unui parteneriat intre regia de publicitate si Mihai Holhos, realizatorul emisiunii online "Doza de Has". In interviul de mai jos Dragos Stanca (partener si manager general, Thinkdigital Romania) si prezentatorul emisiunii vorbesc despre oportunitatile create de acest parteneriat, modul in care brandurile se pot asocia cu "Doza de Has", venitul generat de emisiune si promovarea ei in offline. De asemenea, cei doi clarifica diferenta dintre un vlog si "Doza de Has", vorbesc despre cele mai apreciate episoade, descriu audienta si potentialul pe care il are acest business online.
IQads: Cum a aparut parteneriatul cu Thinkdigital?
Mihai Holhos: Dragos Stanca m-a contactat si mi-a facut o oferta pe nu am putut-o refuza. Mi-a placut viziunea lui si increderea pentru online-ul din Romania.
Dragos Stanca: Sunt mai multe motive: primul e acela ca ma numar printre cei care cred cu tarie ca media se schimba, ca democratizarea accesului la succes e tot mai evidenta si ca nu mai e exclusivitatea grupurilor media. Si mai cred ca una dintre solutiile pentru un online eficient sunt proiectele de branded content – a nu se intelege prin asta publicitatea nemarcata! Oriunde e o audienta consistenta vom fi si noi pentru a impacheta aceasta audienta si a o putea oferi agentiilor de media partenere si clientilor interesati. Nu e nevoie de un domeniu web pentru a agrega o audienta, acum proiecte de content pe Facebook sau YouTube sunt sau incep sa devina la fel de interesante precum un site in sine.
IQads: In ce moduri se pot asocia brandurile cu "Doza de Has" si in ce conditie e cel mai oportun sau o faca?
Mihai Holhos: Posibilitatile sunt numeroase. De la smart product placement pana la asocierea Dozei de Has cu un alt brand ca "sponsorul emisiunii". Insa niciodata nu va aparea in emisiune un produs cu care eu nu sunt de acord si pe care eu nu l-as folosi. Intre mine si publicul meu exista o stransa legatura bazata pe incredere. Comunic direct cu ei si obtinem feedback imediat. Orice produs publicitar mentionat in Doza va fi adaptat conceptului pe care l-am creat deja, unul natural si sincer. Mesajul va ajunge direct la consumatori prin filtrul meu. Cu toate acestea, nu ne vom incarca de prea multa publicitate niciodata. Vreau sa pastrez formatul curat al emisiunii. Aceste colaborari au menirea de a o face sustenabila, nu de a ma imbogati.
Dragos Stanca: In primul rand, branded content insa putem discuta si proiecte publicitare clasice, de exemplu sponsorizarea unei emisiuni sau a unei tematici sau pre-roll sau alte forme de publicitate "clasica". In plus de asta, endorsement-ul lui Mihai Holhos care, evident, este o vedeta pentru target-ul sau.
IQads: Thinkdigital mai are in plan extinderea portofoliului cu clienti similari?
Dragos Stanca: Noi am demarat un proiect experimental de content social media propriu, si anume Black & White. Doza de Has e un proiect care spre lauda lui a crescut absolut natural si independent. Intentionam sa adunam si alte proiecte de content original social media – indiferent daca platforma pe care se desfasoara este YouTube, Facebook sau Wordpress ori Blogger… Importante sunt cifrele, conceptul, audienta si coerenta. Treaba noastra – la fel ca si in cazul site-urilor "clasice" - este sa incercam sa monetizam aceasta audienta cat mai eficient.
IQads: Ce vloguri reprezinta competitia pentru Doza de Has?
Mihai Holhos: In acest moment, in Romania nu exista competie directa pentru Doza de Has. Doar cateva incercari de a face lucruri asemanatoare. Este un format unic, care nu a mai fost adoptat in tara noastra cu succes, inca. Ca sursa de inspiratie, evident, sunt persoanele din comunitatea online internationala care au facut ceva similar inaintea mea si care au creat niste unelte de care eu ma pot folosi astazi pentru a realiza acest tip de show.
IQads: Cum functioneaza businessul cu vlogurile la nivel international?
Mihai Holhos: In primul rand, vreau sa se inteleaga clar ca Doza de Has NU ESTE UN VLOG, este o emisiune. La realizarea ei contribuie o echipa de oameni, avem un studio, decor, echipamente, lumini, camere, lavaliere, machiaj etc. Conceptul de Vlog a aparut de la asocierea termenilor de "Video" si "Blog" adica un Blog video pe care il faci seara in pat cu laptopul in brate sau cand vrei sa prezinti un eveniment sau sa comunici un sentiment audientei tale. La nivel international, producatorii si brandurile au inceput sa realizeze ca media online a inceput sa castige teren si a devenit deosebit de importanta ca business. Informatia ajunge mai repede si mai usor la consumator, iar relatia este una mai personala, mai reala, inspirand mai multa incredere. Si chiar asa este, practic, trimiti informatia direct si informal, exact asa cum este ea. Cei care ne urmaresc nu trebuie sa-si faca griji de modelarea informatiilor, de pauze publicitare sau de manipulare. Suntem asa cum aparem si pe internet, oameni... si oamenii apreciaza asta. Dupa cum am spus si mai sus, nu as promova nimic in care nu cred. Am si un vlog, dar pe acela nu vreau sa-l pun la bataie in lumea publicitatii. E personal si se bazeaza pe relatia mea directa cu fanii.
Dragos Stanca: Doza de Has este o productie video pentru Internet, nu un Vlog. Este o noua forma de agregare a unei audiente, adaptata noului mod in care se consuma continut video in era digitala, dominata de social media.
IQads: Mihai a avut intalniri cu fanii la Bucuresti, Craiova si Pitesti. Cine a avut ideea evenimentelor si cine le-a organizat?
Dragos Stanca: E o actiune dinaintea erei noastre, adica a Thinkdigital. Il las pe Mihai sa raspunda.
Mihai Holhos: Ideea a fost a mea si tot eu am fost organizatorul, ajutat, bineinteles, de echipa mea de filmare si productie & friends.
IQads: Cum ati descrie audienta emisiunii Doza de Has?
Mihai Holhos: Oameni fara simtul umorului, agricultori, semanatori si crescatori de pasari, in special posesori de tractoare... dupa studiile mele.
Dragos Stanca: Core target-ul este constituit din tineri din mediul urban, 16-24 de ani. Target extins: 14-35 de ani. Eu am 38 si urmaresc Doza. Asa am si aflat de Doza si am urmarit evolutia de la inceput.
IQads: Care este media de vizualizari per clip?
Mihai Holhos: Fiecare doza reuseste sa stranga peste 100.000 de vizualizari ajungand la un maximum de peste 300.000 de vizualizari.
IQads: Ce subiecte au fost cele mai populare? Ce subiecte nu au mers? Ca subiecte au atras cele mai multe comentarii?
Mihai Holhos: Subiectele populare sunt cele in care audienta se regaseste. Am incercat diferite abordari dar am ajuns la concluzia ca simple is better. "Femei vs. barbati", "Profu’ din cartier" sau "Univers Transvers" sunt cateva exemple de episoade populare. Depinde foarte mult de materialul pe care il gasesc in saptamana respectiva. Sunt perfect constient ca unele sunt reusite, iar altele foarte reusite, e ceva normal.
IQads: Te-ai gandit de la inceput ca "Doza de Has" poate deveni o sursa de venit? Care e profitul estimat in acest moment?
Mihai Holhos: La inceput nu am visat ca voi putea trai din asta, dar dupa cateva luni am inceput sa vad adevaratul potential si mi-am dedicat toata energia proiectului. In acest moment veniturile sunt multumitoare, destule cat sa-mi permita sa continui filmarea si productia emisiunii, cu speranta ca in viitor voi mai realiza alte proiecte similare.
IQads: Cum se poate transforma o initiativa de genul asta intr-o sursa de venit?
Dragos Stanca: Prin coerenta, consistenta, perseverenta, munca, atentie la feedback-urile publicului, dar si la exigentele celor care sunt dispusi sa investeasca in proiecte de acest tip. Mihai este un om foarte deschis si cred ca are potential sa devina un player major in noul val de producatori independenti de content digital adaptat noului mod de consum media. Cred ca in curand Doza va face "pui" si vom putea dezvolta o zona serioasa de productie de formate video pentru social media. Si mai cred ca advertiserii vor intelege cat de curand ca branded content-ul de calitate este preferabil deja clasicelor "advertoriale fara <P>".