Anul asta, Pawel Heinze (Executive Creative Director, Leo Burnett Varsovia) este presedinte al juriului Golden Drum la sectiunea Single Channel. A studiat literatura, psihologia si cinematografia si locuieste in Varsovia, orasul lui preferat. Si-a inceput cariera la McCann si Lowe, unde a creat pentru Heineken, Mercedes-Benz, Motorola, Brau Union, Panasonic, Kodak, UPS, Nestle, Unilever. De 5 ani, de cand conduce creatia la Leo Burnett Varsovia, agentia isi mentine titlul de Agentia Anului in Polonia. Campaniile dezvoltate sub conducerea sa au fost rasplatite cu premii la festivaluri nationale si internationale - KTR, EFFIE, Golden Drum, Epica, Cannes Lions, Eurobest, Young Guns, Art Directors Club NY si OneShow. Stiam deja ca in timpul liber incearca sa fie cel mai bun tata si colectioneaza discuri de jazz si echipament stereo retro. Completam azi la AdLife cu povestea despre cum a ajuns sa lucreze in publicitate, cum era in liceu, care e atmosfera la Leo Burnett Varsovia si ce crede ca inseamna o campanie buna.
Am crescut intr-un orasel care era la 25km de granita cu Germania si 25km de granita cu Cehia.
Cand eram copil, visam sa devin pompier, apoi mecanic auto. Aici e o poza cu mine careia ii spun "Tort de sapun". I-am cerut mamei sa mi-l puna pe cap. Nu stiu de ce, probabil ca era amuzant sa il scuptezi.
Odata, in liceu, am furat cu niste prieteni haine de calugarite de la manastire. Le-am pus pe noi si am mers la cursuri. In facultate eram tipul care isi impartea timpul intre biblioteca si bar.
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate cand am realizat ca sunt prea mare ca sa ma ocup de udatul plantelor la ai mei. Odata m-am intalnit cu un prieten bun care scria la o agentie locala. Era trist pentru ca trebuia sa livreze niste scenarii pentru TV. Nu-i venea nicio idee. L-am ajutat, dar scenariile au aparut cu numele meu. Seful agentiei m-a platit destul cat sa pot sa-mi iau cea mai buna bicicleta disponibila atunci pe piata, cel mai bun walkman si sa petrec noaptea la bar cu prietenii, facandu-le cinste de mai multe ori. Nu-i rau, m-am gandit.
In prezent, relatia mea cu publicitate e ba de dragoste, ba de ura.
Ce e extraordinar la munca in publicitate e ca te tine tanar.
Imi place la agentia noastra ideea aia putin neclara ca intr-o zi ai putea atinge stelele. Oamenii sunt, prin natura lor, lenesi. "Good is never enough" – iubesc afirmatia asta, ma face sa ma simt mai ager, mai alert, mai bun decat sunt.
La noi brainstorming-urile se fac afara, mai ales vara:
Si aici e biroul meu:
Munca de care sunt cel mai mandru e campania "The fellows" pentru berea Krolewskie, cu care am castigat un trofeu Golden Stick si alte premii.
Cel mai recunoscator sunt in zilele in care apuc sa dorm. Cel mai frustrat sunt atunci cand trebuie sa imi anulez planurile personale sau cand oamenii in care am incredere ma dezamagesc.
Cei mai buni clienti sunt cei care au incredere in tine, asa cum cei mai rau sunt cei care nu au incredere.
Cea mai buna sursa de inspiratie sunt oamenii. Imi place sa aduc insight-uri din trafic.
Pe internet caut de obicei lucruri legate de publicitate, ziare, intru pe allmusic.com, eBaY, canale TV online, cateva magazine online, TripAdvisor, nimic special. Mai ciudat e ca ma uit pe tubeworld.com la tuburi electornice NOS.
Nu cred ca poti spune despre vreo campanie ca este absolut cea mai buna. Sunt atat de multe lucrari geniale. OK. Sa incercam insa cateva exemple de campanii de care chiar imi amintesc, pe care le admir si le plac.
Spoturi TV: Guinness – "Surfer" – ma omoara, de fiecare data cand o vad trebuie sa imi iau un pint.
Si imi mai place campania Miller Light – "High Life", de Errol Morris – poti sa ajungi mai aproape de adevar decat atat?
Campanii online: Burger King – Whopper sacrifice" (CP + B) - obraznica, dar desteapta, curajoasa, atat de bine integrata in viata sociala sau chiar in natura umana.
La printuri mi-e imposibil sa aleg doar unul.
Mercedes-Benz – "Skidmark" (Leo Burnett) - de la ochi pana la cea mai adanca parte a mintii.
Tate Britain – "Create your own collection" (Fallon) – nu am mai vazut o asemenea abordare pana acum si e scris strasnic.
Stella Artois – "Reassuringly expensive" (Lowe) – exprimare a dorintei pure.
Harley Davidson - "Peanuts" (Carmichael Lynch) – il vezi si iti apare un film in fata ochilor, are un headline intepator dar super amuzant, adevarul un pic amar, exact cum e brandul.
Neconventional: Volkswagen – "Fun theory" – foarte destept, foarte uman, foarte nou, e ca o lectie de la care afli ca ploua atunci cand ploua.
La capitolul comunicare de brand pot numi un castigator absolut. E vorba de Biserica Catolica si religia catolica. Ganditi-va. Publicitatea buna – de exemplu la Apple si Nike – e aproape ca o religie. Dar favoritul meu cred ca e Halo 3 – "Believe", e pura incantare pentru mine.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva din industrie a fost "Nu poti sa castigi un premiu pentru clientul pe care nu il ai".