Cui nu-i place sa viseze? Oricat de constienti am fi de bugetul disponibil, avem momente in care ne oprim in fata unei vitrine si pur si simplu admiram cu reverie specifica unei adolescente ce isi vede printul venind pe un cal alb. Pe asta se bazeaza si brandurile de lux cand ne servesc povesti pe care de multe ori nu ni le permitem, dar de care nu ne putem abtine sa ne indragostim.
Brandurilor de lux le place sa joace cartea inspirationala si s-o faca pe inaccesibilii si misteriosii – lucruri ce, la fel ca intr-o relatie, ne ispitesc si mai mult. Incercand sa le descifrez strategia de seductie in asteptarea evenimentului Luxury & Aspirational Brands, de pe 8 octombrie, m-am lasat scoasa la dans de 3 branduri, unul mai sarmant decat celalat.
Bijuteria animalica, pretioasa si erotica
Cel mai mult m-a impresionat Cartier care s-a laudat anul trecut ca implineste 165 de ani de existenta. Am mai vazut brand-uri sarbatorind aniversari in diverse feluri si pe la noi– pun o poza pe Facebook multumindu-le celor x mii de fani, adauga o eticheta promotionala produselor sau cel mult aduna 2 cantareti autohtoni si dau mici si bere prin parcarile catorva hypermarket-uri din tara. Dar nu Cartier. Brandul a lansat un clip de 3 minute si jumatate ca o bijuterie video care duce simbolul lor, ghepardul, intr-o calatorie initiatica prin locurile cu insemnatate pentru istoria brandului, cum ar fi Sankt Petersburg, unde brandul a semnat imbracamintea pentru familia regala. Ghepardul, o metafora subtila a feminitatii absolute ce emana eleganta si independenta, ajunge in final in budoarul unei doamne foarte elegante, ducandu-si la capat misiunea intr-o cutie de bijuterii.
Cartier nu s-a zgarcit nici la muzica, ingredient foarte important in emotia pe care o degaja un spot publicitar, asa ca si-a compus propria simfonie care sa transmita valorile brandului. Opera a fost compusa de Pierre Adenot si inregistrata in studiourile Abbey Road din Londra. O orchestra de 84 de muzicieni si un cor de 60 de voci de femei si copii – cam asa se explica de ce simtiti ca vi se face pielea de gaina cand va uitati la spot. Si ca sa fie siguri ca intelegem ce efort imens a stat in spatele producerii acestei capodopere, cei de la Cartier au dat publicitatii si un clip de making-of in care producatorii explica pas cu pas calatoria care s-a transformat pe alocuri si in odisee personale.
Orice femeie e o mica Audrey Hepburn
Si ce-ar putea sa cucereasca o femeie mai mult decat momentul in care iubitul ei se aseaza in genunchi si scoate cutiuta magica si iconica? Tiffany & Co are personalitatea unui gentleman cuceritor si sarmant care pregateste cele mai minunate surprize pentru femei. Unul din putinele brand-uri care se poate mandri cu o imagine atat de puternica cum e cea cu Audrey Hepburn care se uita cu adulatie la una din vitrinele lor in timp ce serveste gratios micul dejun.
Exploatand de obicei Craciunul, sarbatoarea cand toti barbatii ratacesc prin magazine, Tiffany & Co eu una din putinele marci care reusesc sa patrunda in fanteziile romantice ale fetelor din toata lumea. Unul din spoturile lor de Craciun e atat de cuceritor incat nu mai trebuie sa va spun nimic despre el. Pregatiti-va pentru multe replay-uri.
Idila perfecta
Al treilea brand de lux de care m-am lasat cucerita este Dior, care a invitat-o pe Natalie Portman sa fie imaginea parfumului Miss Dior Cherie. Ea si-a adus aura de femeie delicata si un iubit cu al carui papion ii place sa se joace la nebunie. Imaginile cu flori, zambete schimbate strengar si intalniri romantice la colt de strada insorita fac din spotul asta un fel de reverie.
Si-acum parca va vad jucandu-va cu o suvita de par si zambind visatoare. Nu va opriti si bucurati-va de mostra de marketing poleit frumos cu gratia advertising-ului. Daca vreti sa stiti mai multe despre ce potiuni secrete folosesc brandurile de lux pentru a va face sa cadeti in visare, va dau intalnire la evenimentul Luxury & Aspirational Brands 2012 de pe 8 octombrie.