Jurnalul unui brand de lux, pe Instagram

Jurnalul unui brand de lux, pe Instagram

Parca am uitat cu totii cum era pe vremea cand nu existau inca Facebook si Instagram si lumea putea sa manance linistita fara sa fotografieze farfuria inainte sau sa isi cumpere haine fara sa faca close-up pe eticheta de brand si click pe "upload to Facebook". Nu-i asa ca aproape ati uitat cum puteam sa functionam in felul ala? Barfele se transmiteau cu viteza unei bunicute cu hemipareza iar ca sa fii paparazzo trebuia chiar sa umbli dupa vedete, nu doar sa stai in fata laptopului si sa le vizitezi paginile personale.

Hai ca avem deja ce sa le povestim nepotilor la categoria "pe vremea mea". Acum, pe vremea astora mici, totul e la vedere si nu e nimic rusinos in asta. Pana acum obiectele de lux erau detinute cu o oarecare mandrie, dar si discretie si afisate in tabloide si la petreceri.

Astazi nu conteaza ca ai ceva pana ce nu e oficial pe net. Nu e de ajuns ca presa sa scrie cate sute de mii de dolari ai cheltuit intr-o noapte in Vegas, ci si pe ce. Publicul trebuie sa stie exact ce marca era avionul personal cu care ai ajuns acolo si ce sampanie ai baut in cele 30 de minute de zbor. E un comportament abordat mai degraba de baietii si fetitele lui tata, creditorul oficial al oricarei dorinte. Si de curand ei au si un loc unde sunt expusi si incadrati in rame de aur virtual pentru ca noi, muritorii, sa luam aminte sau sa ne crestem exponential invidia.

"Rich Kids on Instagram" nu e un cont de Instagram asa cum ati putea crede, ci un tumblr unde oamenii normali trimit inscrieri cu poze postate de copii cu bani. Aproape niciodata nu sunt la curent cu mondenitatile si rareori mi-a cazut in maini o revista de scandal, in schimb am scroll-at pe pagina asta de tumblr cu placerea bolnava a voyeurilor profesionisti. Si am observat un pattern. Acesti copii instariti adora sa impartaseasca cu ceilalti ce beau si mai ales cum beau.

 

 

Preferata mea e fotografia asta cu o piscina plina de sampanii Moet. Classy.

Pe locul doi sunt resedintele. Cu cat mai multe candelabre de cristal cu atat mai bine, dar nici vederile exterioare cu palatele in care locuiesc progeniturile nu stau rau.

Si nimic nu spune mai bine "sunt bogat" decat pozele de pe propriul yacht sau atunci cand iti aranjezi suvitele rebele in sigla Rolls Royce.

 

La categoria "altele" trebuie sa mentionez ca unul dintre "copii" – as paria pe Sicilia sau Rusia ca zona de provenienta - iubeste atat de mult brandul Louis Vuitton incat si-a imbracat armele in huse speciale.

Si favoritul meu care rezolva cel mai bine brief-ul de bogatas e tipul asta care are un loc foarte bun la un meci cu Andy Roddick pe care il urmareste in timp ce mai ia o cate o gura din cupa de aur cu sampanie Moet. Toate felicitarile mele, domnule!

N-am putut sa nu ma intreb la sfarsit daca, urmand cliseul din filmele americane, copiii astia vor revedea intr-o secunda marci de sampanie, yacht-uri si limuzine inainte sa moara si sa ajunga, evident, intr-un sicriu de lux.

Dincolo de expunerea mai mult sau mai putin amuzanta, ma intreb ce cred brand managerii acestor marci despre felul cum acesti reprezentanti de seama ai generatiei tinere se expun online cu logo-urile brandurilor lor. Oare e parte din strategia lor de brand? Oare se simt flatati sau rusinati cu pozele astea? Sau a schimbat criza ceva in strategiile acestor branduri? Vom incerca sa aflam raspunsul la aceste intrebari la conferinta Luxury & Aspirational Brands.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related