Marc Bortun, despre reusitele care responsabilizeaza in campania Ideo Ideis

Marc Bortun, despre reusitele care responsabilizeaza in campania Ideo Ideis

Daca ar fi sa ne imaginam o intalnire perfecta de advertising, ar fi intre o agentie de creatie si un festival. Agentiile iubesc festivalurile, iar acestea le primesc generoase. Se intampla si la noi pentru ca din ce in ce mai des creativitatea e pusa la bataie cu scopuri mai nobile decat reducerile de pret sau ofertele 1+1 gratis. Cand festivalul are si un mesaj artistic, parca iubirea creativa se dezlantuie mai bine. Asa se face ca festivalul de teatru tanar Ideo Ideis + agentia de creatie Rusu+Bortun Brand Growers = LOVE. Despre cum a crescut relatia si unde si-au manifestat dragostea vara asta, am stat de vorba cu Marc Bortun (Creative Director & Partner Rusu+Bortun Brand Growers).

IQads: Cum e intalnirea dintre o agentie de creatie si un client care organizeaza un festival de teatru?

Marc Bortun: Ca multe alte intalniri cu oameni care activeaza in sfera culturala si nu vand ceva de pe un raft. Mai multa pasiune decat presiune, placuta, atipica, cu subiecte comune, cu insight-uri interesante.

IQads: S-a lasat cu aplauze?

Marc Bortun: In ceea ce ii priveste pe cei de la Ideo Ideis, da. Ne-au spus-o chiar ei, si din cate imi dau seama, nu aveau motive sa mimeze... Altfel, avem feedback bun in mod direct sau tot aflat de la ei, cei de la Ideo Ideis, oamenii apreciaza o poveste buna, daca mai e si bazata pe fapte reale.

IQads: Cui s-a adresat campania? Care au fost obiectivele ei?

Marc Bortun: Campania s-a adresat participantilor la festival, publicului actual al festivalului, locuitorilor Alexandriei si publicului potential. Anul asta am primit un brief ceva mai complicat: Ideo Ideis tocmai capatase titulatura de eveniment responsabil, iar ei si-au dorit sa transmitem asta, asa ca am avut de facut o pozitionare strategica.

Am avut multe discutii, au fost cateva workshop-uri informale, fiindca noi voiam sa aflam cum putem clama cu naturalete faptul ca Ideo Ideis devine un eveniment responsabil. Anamneza si silogismul inversat ne-au dus la un adevar interesant.

IQads: Tot voi ati semnat si campania de anul trecut si acum doi ani. A fost ceva nou in brief-ul de anul acesta? Cum difera abordarea?

Marc Bortun: Diferenta a fost ca anul acesta am clamat responsabilitatea.
Anul trecut tema de la ei a fost "Educatie si distractie alternativa". In contextul primului an de bacalaureat dezastruos, a iesit o campanie foarte comica, care pune in lumina avantajele educatiei alternative, prin comparatie directa cu falimentul educatiei obligatorii. "La noi, pici doar daca ratezi marginea scenei", sau "La noi nu trebuie sa copiezi, fiindca se sufla".

Acum doi ani, brief-ul a fost mai la liber pentru ca nu isi doreau sa comunice ceva anume si am venit noi cu un insight si un concept care adresa stereotipiile din publicitatea romaneasca, care prezenta copiii ca pe niste victime care trebuie ajutate sau ca pe niste rasfatati ingrozitori. Niciodata ca pe niste persoane echilibrate, mature, care pot face lucruri remarcabile. Am aratat printre altele atunci ca nu toti copiii care plang au nevoie de ajutor. Unii plang pe scena de la Alexandria fiindca asa cere rolul.

IQads: Care e conceptul creativ pentru campania de anul acesta si cum ati ajuns la el?

Marc Bortun: Prin procesul de care aminteam la inceput, am descusut amintirile celor de la Ideo Ideis si am aflat ca desi nereusitele te invata lectii importante, nici reusitele nu sunt un lucru rau :). Cu cat mai improbabil succesul, cu atat mai mare satisfactia. Responsabilitatea vine cumva natural, atunci cand reusesti in ciuda sortii. Astfel, conceptul de anul asta a fost "reusitele responsabilizeaza".

IQads: De ce ati ales o campanie centrata pe copy? Se vede ca acele copy-uri pornesc de la experientele organizatorilor. Cum ati ajuns la ele?

Marc Bortun: Credem in continuare in puterea cuvantului. Si oricum, spre solutia asta ne-a condus conceptul. Sunt povestile celor mai incredibile reusite din 7 ani de festival de teatru tanar la Alexandria, Judetul Teleorman.
Fiindca suntem in 2012, copy-urile sunt insotite de QR codes care te duc la dovezi ca cele povestite, desi improbabile, chiar s-au intamplat.
In TV, povestea freneziei Ideo Ideis e spusa prin prisma multitudinii de circumstante in care s-a jucat teatru la Alexandria - cu sala goala, cu sala plina, la 40 grade, in strada, pe intuneric, cu decoruri improvizate, fara decoruri etc. Multumim studioului care ne-a ajutat cu animatia spotului TV - Studioset.

Echipa care semneaza campania de anul aceasta este formata din : Marc Bortun (Creative Partner), Mircea Craciun (Senior Copywriter), Catalin Rusu (Creative Director & Managing Partner), Octavian Budai (Ilustrator), Anca Uscatescu (Publishing Designer & DTP Manager), Andreea Bortun (Co-Director, Ideo Ideis), Nicoleta Gavrila (PR Manager, Ideo Ideis).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related