Agentia de comunicare in social media The Connector & Partners, detinuta de Cristian Manafu, si magazinul online ZorileStore.ro au desfasurat timp de 2 luni (15 iunie – 15 august) pe Pinterest campania "My Summer Style". Folosind mecanismul pin-to-win, campania a avut ca obiectiv principal promovarea colectiilor de haine si accesorii pentru sezonul de vara 2012 disponibile pe ZorileStore.ro. Utilizatorii au creat board-uri cu denumirea "My Summer Style" in care includeau (prin pin-uri) produse de pe site astfel incat sa construiasca o tinuta completa de vara. Pentru fiecare produs inclus in board au fost folosite hashtag-urile #zorilestore si #mysummerstyle. Linkurile catre board-uri au fost apoi trimise prin e-mail, iar 4 dintre participanti au primit, prin tragere la sorti, cate un voucher in valoare de 500 de lei de la ZorileStore.ro.
Campania a fost sprijinita de 5 bloggeri activi pe Pinterest - Alexandru Negrea (www.alexandrunegrea.ro), Andreea Retea (www.andressa.ro), Sabina Cornovac (www.sabina-cornovac.ro), Mihai Dragomirescu (www.urbankid.ro) si Cristian Manafu (www.manafu.ro) -, dar si de alti bloggeri care au creat propriile board-uri "My Summer Style" si au incurajat cititorii sa participe la concurs.
Am vorbit cu Adelina Oprea (Marketing Manager, ZorileStore) despre motivatiile din spatele alegerii platformei Pinterest si potentialul acesteia pentru viitoare campanii, despre rezultatele obtinute si cum sunt comparate cu rezultatele obtinute in urma campaniilor desfasurate pe alte retele sociale.
Digital IQads: Care au fost argumentele pe care ZorileStore le-a luat in considerare pentru a se implica in acest experiment pe Pinterest?
Adelina Oprea: Pinterest este o platforma noua, ce ia aploare si in Romania. Mi-a placut faptul ca utilizatorii pot da "pin" produselor pe care le apreciaza. Ne-am gandit ca este o metoda usoara prin care putem afla ce produse din magazinul nostru sunt pe placul lor. Pentru noi este foarte important sa stim ce isi doresc clientii nostri. Incercam sa fim prezenti pe toate platformele social media. In plus, Zorile Store a decis sa se implice si in promovarea altor platforme sociale decat cele deja foarte cunoscute, cum ar fi Facebook si Twitter.
Digital IQads: Ce alti indicatori au mai fost urmariti in afara de numarul de intrari in concurs?
Adelina Oprea: Principalul obiectiv a fost atragerea unui numar cat mai mare de "urmaritori" (followers) si astfel sa cream o baza de dezvoltare a Zorile Store pe Pinterest. Am crescut in perioada campaniei de la 17 followers la peste 300 de followers. Credem ca pentru un site inca de nisa, cresterea noastra e o performanta. De asemenea, am fost atenti si la produsele ce au fost "pin-uite".
Digital IQads: Cum au evoluat traficul si durata petrecuta online pe site-ul ZorileStore in perioada desfasurarii campaniei?
Adelina Oprea: Sigur, traficul a crescut, dar nu intr-un mod semnificativ. Trebuie sa tinem cont de faptul ca, in Romania, Pinterest nu este o platforma extrem de dezvoltata, iar traficul nu a fost nu a fost tinta noastra primordiala, ci aducerea mai multor utilizatori pe aceasta platforma si implicit sa ne dezvoltam imaginea de companie activa pe toate retelele sociale.
Digital IQads: Cum a fost promovata campania, pe langa contributia celor 5 bloggeri implicati direct?
Adelina Oprea: Evident, in afara de cei 5 bloggeri, aceasta campanie a fost facuta publica atat pe Facebook, cat si pe Twitter. De asemenea, campania a fost promovata si prin SocialAd –uri si Sponsored Story pe Facebook, retea de socializare pe care suntem foarte activi. Totodata la lansare am avut o campanie de PR online si ne-am bucurat sa vedem cum peste 40 de bloguri si site-uri au dus mai departe mesajul initiativei noastre inedite.
Digital IQads: Castigatorii au fost alesi prin tragere la sorti. De ce ati ales sa nu existe in regulament si o componenta care sa incurajeze participantii sa impartaseasca board-urile cu alti utilizatori?
Adelina Oprea: Pentru noi acesta este doar inceputul, iar pe viitor vom mai face campanii pe Pinterest ce vor tine seama si de acest aspect. Am ales sa dam sanse egale tuturor. Pana la urma nu am vrut sa cream o competitie cu o miza, ci mai degraba sa stimulam utilizarea Pinterest si a magazinului online ZorileStore.ro.
Digital IQads: Ce obiective ale clientilor pot fi atinse cu mai multa eficienta folosind Pinterest in locul altor retele (sau avand in centru Pinterest)? In ce fel de situatii ati recomanda o campanie pe Pinterest in locul altor retele?
Adelina Oprea: Asa cum am propus si in mecanisul concursului, clientii isi pot crea foarte usor tinute – tinute pe care apoi le pot cumpara. Si da! Recomandam pentru magazinele de fashion astfel de concursuri. Ca si noi, acestea pot afla ce produse sunt pe placul potentialilor clienti.
Digital IQads: Ce concluzii ati tras dupa incheierea experimentului si sunt de ajutor pentru crearea viitoarelor campanii pe Pinterest?
Adelina Oprea: Pentru a avea succes, campaniile pe Pinterest trebuie sa aiba si componente de promovare pe alte retele sociale pentru un impact cat mai mare. Consideram ca o campanie ce ar fi promovata exclusiv pe aceasta platforma nu ar ajunge la toti potentialii clienti.
Digital IQads: Ce au aratat imaginile alese de utilizatori pentru crearea board-urilor despre preferintele lor? O sa folositi observatiile in actiunile urmatoare ale companiei?
Adelina Oprea: Campania a presupus ca fiecare participant sa aleaga din magazinul nostru o vestimentatie completa de vara. Apoi, trebuiau sa creeze o pagina pe Pinterest (board) in care sa posteze imaginile cu produsele alese. Scopul campaniei noastre – acela de a afla ce produse prefera din magazin – a fost indeplinit si da, vom tine cont de parerile lor. Astfel vom promova si vom innoi stocul produselor preferate de ei.
Digital IQads: Care a fost investitia totala in proiect? Comparata cu alte actiuni ale ZorileStore in social media, cat de mare sau mica a fost investia?
Adelina Oprea: Premiile acordate au fost sub forma de vouchere de cumparaturi pentru magazinul nostru online, in valoare totala de 2000 lei. Investitia s-a incadrat in sume ce au fost disponibile si pentru alte campanii desfasurate pe alte retele, poate chiar un pic mai mare.
Digital IQads: Ce campanie internationala considerati ca reprezinta un model in ce priveste folosirea la potential maxim a optiunilor oferite de Pinterest?
Adelina Oprea: Probabil una dintre cele mai interesante campanii Pinterest 2012 a fost a companiei Kotex. Campania s-a numit Kotex’s Women’s Inspiration Day si s-a bucurat de un real succes.