Arkopharma - Crearea unei baze de 16.000 de fani pe Facebook in 4 luni de campanie

Arkopharma - Crearea unei baze de 16.000 de fani pe Facebook in 4 luni de campanie

Campanie: 4.3.2.1

Client: Arkopharma

Agentie: Godmother

Medium: Online/Social Media

Perioada campaniei: aprilie – iulie 2012

I. DESCRIERE
Arkopharma, lider european pe segmentul fitoterapiei si suplimentelor alimentare naturale, este o companie cu renume, ale carei produse inseamna respect pentru natura si reprezinta o adevarata sursa de sanatate. Una din gamele sale de top – 4.3.2.1 – are la baza produselor extracte din 10 plante care ajuta consumatorii sa slabeasca in mod natural si sa isi detoxifieze si tonifice organismul.

Desi brandul 4.3.2.1 era prezent in comunicarea offline prin intermediul campaniilor desfasurate in farmacii, prezenta sa in mediul online era una slaba si fara actiuni memorabile. La momentul preluarii contului 4.3.2.1 de catre agentia Godmother in aprilie 2012, numarul de fani pe pagina de Facebook era de 745. De aceea, compania si-a dorit dezvoltarea unei identitati puternice prin intermediul retelelor sociale, care sa ii asigure o comunicare constanta si eficienta si o crestere organica a numarului de fani.

II. OBIECTIVE
Brief-ul a avut obiective bine definite:

- cresterea considerabila a numarului de fani;

- implementarea de actiuni memorabile care sa implice activ consumatorii;

- raspandirea in mediul online a mesajului 4.3.2.1.

III. TARGET
Targetul principal a fost format din femei cu varste cuprinse intre 20 – 40/45 de ani, venituri medii si mari, din mediul urban, preocupate de aspectul lor si adepte ale unui stil de viata sanatos.

IV. STRATEGIE & REZULTATE PARTIALE
Strategia dezvoltata a cuprins actiuni cursive, care s-au completat perfect pe durata celor 4 luni de campanie. In acest sens am:

- utilizat un mix de comunicare pe bloguri si Facebook capabil sa atraga cat mai multe persoane in jurul paginii de Facebook 4.3.2.1;

- dezvoltat o aplicatie si am viralizat-o - Slim Zodiac;

- comunicat optimizat, cu orientare catre comunitate;

- derulat campanii de publicitate prin mai multe retele;

- organizat concursuri pentru fidelizarea comunitatii formate.

Prima campanie lansata a avut ca scop crearea unei baze solide pentru comunicare si a adus in mediul online campania desfasurata in reteaua de farmacii Sensiblu. In acest sens, am promovat gama 4.3.2.1 prin intermediul Facebook si Google AdWords si am obtinut:

- 165.000 afisari pe site-uri de profil prin content targeting

- 270 de click-uri

- reach in cadrul de Facebook de 277.000 persoane

Pe 26 aprilie am lansat aplicatia Slim Zodiac, incorporata in pagina de Facebook 4.3.2.1. Aplicatia a oferit informatii esentiale pentru targetul nostru si a clasificat obiceiurile alimentare si recomandarile aferente pentru fiecare zodie in parte, mizand pe curiozitatea persoanelor de sex feminin cu privire la zodiac. Aplicatia s-a dovedit un real succes, cu peste 20 000 de utilizatori care au folosit-o pe durata campaniei

In luna iunie am lansat concursul "Indrazneste sa fii frumoasa!". Timp de 2 saptamani, utilizatoarele au postat pe wall poze si comentarii care sa ilustreze parerea lor despre frumusete. La finalul campaniei, am avut 130 de inregistrari si 15 castigatoare care au avut sanse sa testeze noile produse 4,3,2,1 in premiera inainte de a aparea pe piata,

In timpul campaniilor desfasurate am incheiat parteneriate cu 2 bloggerite pe segmentul de beauty (Andreea Burlacu si Lavinia Biberi), care au comunicat in permamenta toate noutatile 4.3.2.1 catre cititorii lor si au lansat concursuri proprii

V. CREATIE

VI. REZULTATE FINALE
Pe parcursul celor 4 luni am optimizat comunicarea in cadrul Facebook, am analizat care sunt mesajele cele mai apreciate de comunitate si am regandit strategia de redactare a mesajelor paginii, avand rezultate remarcabile:

- am plecat de la 769 de fani, iar dupa 4 luni am ajuns la 16 906 (la inceputul campaniei aveam 6.7% din numarul fanilor actuali);

- am avut un reach de 571 000 de oameni;

- am construit cea mai populara pagina de Facebook a unui produs de slabit din Romania (locul 30 in categoria "Sanatate si ingrijire personala" conform Facebrands).

VII. Credits

GODMOTHER:

Caraliu Samuel – Online Marketing Manager

Adriana Ciocan – Online Specialist

Valentina Arseni – Account Manager

Corina Manole – Creative Director

Adi Gabar – Art Director

Cezar Necula – Art Director

ARKOPHARMA:

Andreea Chiculita – Marketing Executive, Divizie Elantis

Bogdan Ciontu - Business Unit Manager , Divizie Elantis

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related