Zelist Monitor a realizat o analiza a vizibilitatii brandurilor de cafea si cafenele in mediul online in urma careia Doncafe s-a clasat pe primul loc din punct de vedere al mentiunilor in retelele sociale romanesti. Starbucks este cea mai vizibila cafenea din mediul online, iar marcile de cafea din gama medium sunt preferate de segmentul 30 – 34 de ani, in timp ce segmentul 19 – 24 de ani se concentreaza pe brandurile premium. De asemenea, discutiile din social media legate de cafea si cafenele sunt purtate mai des de barbati decat de femei.
Marci de cafea
Doncafe, Nescafe si Jacobs se claseaza pe primele trei locuri din punct de vedere al mentiunilor in social media din Romania. Doncafe are un share of voice de 30.37% (2.985 de mentiuni si viewership estimat de 15.524), urmat de brandul Nescafe cu 26.78% din totalul aparitiilor (2.058 de mentiuni si viewership estimat de 8.836). Pe cel de-al treilea loc se claseaza Jacobs cu un share of voice de 17.27% (1.327 de mentiuni si un viewership estimat de 2.560 de impresii) si este urmat (in ordine descrescatoare din punct de vedere al numarului de mentiuni) de Lavazza, Illy, Nespresso, Tchibo, Julius Meinl, Amigo.