Am o problema. Am mai scris despre asta, dar nu ma pot abtine: ma enerveaza felul in care comunica brandurile pe Facebook. Recidivez si azi pentru ca am gasit o pagina care ma intelege si, mai mult decat atat, o spune si cu sarcasm.
Condescending Corporate Brand Page se comporta ca majoritatea brandurilor care comunica pe Facebook in era noastra – cere like-uri si share-uri pentru chestii stupide si chiar le iese pentru ca au strans peste 10.000 de like-uri ale paginii din 21 iulie si pana acum (apropos, or fi avut si campanie de Facebook Ads sau au facut asta din viralitate?).
Ca orice brand care se respecta, si-a facut si pagina de Twitter pe care o foloseste tot ironic ca sa faca misto de brandurile care isi fac pagina de Twitter doar pentru ca au auzit ca trebuie sa fie si acolo, dar nu adapteaza continutul mediului. Asa ca folosesc un script care ii anunta pe urmaritorii de pe Twitter ca au mai scris ceva pe Facebook. In putinele dati cand nu face asta, pur si simplu cere RT-uri si foloseste hashtag-uri generice.
Ce e de luat ca model pentru expertii social media de pretutindeni e faptul ca pagina a reusit sa engage atat de bine cu fanii, incat acestia ii raspund folosind limbajul specific brandului. Cam cat ar insemna asta in limbaj de KPI?
Demersul imi aminteste de pagina "Things real people don't say about advertising" care scotea in evidenta cat de artificiala e publicitatea in general si cat de irelevante sunt mesajele brandurilor pentru oamenii care duc o viata normal si nu lucreaza in marketing sau publicitate.
Culmea ar fi sa descoperim ca in spatele acestor pagini chiar se afla brand-uri care si-au castigat astfel o baza consistenta de fani ce au in comun faptul ca urasc conventia de comunicare online a brandurilor si asteapta ceva nou. Daca totusi nu se adevereste predictia mea, e de ajuns faptul ca astfel de initiative exista si contrabalanseaza entuziasmul "click-like-share" care i-a cuprins pe toti postacii.