[ADfel] Ziua a patra: spoofuri creative, compozitii geniale si intreruperi agasante

[ADfel] Ziua a patra: spoofuri creative, compozitii geniale si intreruperi agasante

Lady Gaga vine si pleaca, dar ADfel e numai unul. Putin le-a pasat celor care voiau entertainment neconventional ca aseara excentrica diva concerta la mai putin de un kilometru de ei, atat timp cat pe terasa Fabrica se petrecea una din cele mai nebune seri ale editiei ADfel 2012.

Participantii au fost intampinati la intrare de ABSOLUT si, dupa ce si-au dat check-in la ABSOLUT ADfel, au primit un tricou in culoarea lor preferata. Sa nu credeti ca ABSOLUT VODKA a impartit tricourile doar ca sa coloreze si mai mult terasa, ci ca sa incurajeze lansarea de conversatii spontane. La fel ca paleta de nuante, oamenii de pe terasa pot fi si ei mixati si nuantati astfel incat seara sa se transforme intr-o experienta geniala. Daca abia asteptai sa gasesti un pretext perfect ca sa intri in vorba cu bruneta aia de la masa din fata, puteai sa-i propui sa va mixati culorile pana la barul ABSOLUT, unde primeati cate un cocktail in culorile de pe tricourile vostre. De-aici incolo subiectul de discutie era asigurat.

 

 

Dupa un cocktail si o prima discutie cu cineva interesant, cuvintele par sa vina putin mai greu, mai ales atunci cand incepi sa simti fluturasii din stomac. Orange a pregatit un moment la care toata lumea din terasa putea sa participe propunand cuvinte. Baloanele mari si portocalii ancorate pe terasa din Fabrica aveau tot felul de goodies de la Orange, dar, pentru ca acestea sa coboare, a trebuit sa strangem pe pagina de Facebook IQads 80 de cuvinte care incep cu litera "i" si incap intr-o nacela. Pe masura ce se strangeau mai multe cuvinte, baloanele cu goodies de la Orange se apropiau mai mult de participanti. A iesit o competitie lexicologica mai incinsa ca la fazan si pana la urma spiritul de echipa a fost premiat. Ca in fiecare seara de ADfel, va puteati retrage apoi pe acoperisul terasei sa va cuibariti intr-unul din hamacele Orange sau sa fotografiati Bucurestiul de sus si mai apoi sa-l postati pe Facebook.

 

 

Ca sa intram in atmosfera competitiei Grand Spoof oferite de Ciuc Premium, a urmat un moment de stand-up comedy sustinut de Teo de la Club 99. Despre ce putea sa glumeasca Teo la un festival de publicitate neconventionala decat despre branduri? De la comportamentul ecologic al consumatorului roman care lipeste sapunul vechi de cel nou sau adauga apa in sampon atunci cand e pe terminate, pana la comunicarea canibalica a fructelor care iubesc (culmea!) sucul de fructe, Teo a luat brandurile si publicitatea la misto. Cei de la terasa au incercat sa-si potoleasca hohotele, sa nu care cumva sa creada lumea ca nu le mai place advertisingu'.

Se lasa intunericul si venea momentul ala al serii cand toate lucrurile incep sa se aprinda mai tare, inclusiv tentatia pentru o pizza apetisanta. Si, pentru ca toata lumea stie ca pizza fara ketchup nu se poate, TOMI X-tra iute a umplut terasa cu un kit de aprins atmosfera si simturile. Pe fiecare masa a terasei se gaseau cate un felinar, un pachet de stelute-artificii si un Tomi X-tra iute pentru a incalzi si mai tare o pizza proaspat scoasa din cuptor. Am avut un mic moment de panica atunci cand in mijlocul unui show cu foc, fachirul nostru parea sa nu mai poata face spectacol cu flacarile. Noroc ca la o masa alaturata cineva savura o pizza cu Tomi X-tra iute, din care cel care jongla cu focul s-a alimentat din plin. Altfel au reactionat flacarile atunci.

Exista si momente cand ai vrea sa te simti in centrul atentiei si sa devii ABSOLUT COMPOSER-ul serii. Brandul ABSOLUT a continuat prezenta la ADfel cu un show spectaculos. Orchestra de 12 instrumentisti (tot atatia cate litere sunt in ABSOLUT VODKA) a urcat pe scena construita special in terasa. Daca va asteptati la un moment clasic de concert de filarmonica, aflati ca numai asa nu a fost, pentru ca cei de la terasa puteau sa dirijeze artistii si sa cante asa cum voiau fara sa fie specialisti in instrumente muzicale. Din fata scenei, de la pupitrul ABSOLUT VODKA, oricine putea controla orchestra, inchizand sau deschizand reflectoarele aflate deasupra fiecaruia dintre instrumentisti, putand sa-i activeze pe unul, pe mai multi sau chiar pe toti 12. Cei de pe terasa au creat pe loc piese care nu erau cu nimic mai prejos decat creatii muzicale celebre, descoperind astfel ca, odata atinsi de inspiratia ABSOLUT, pot deveni compozitori.

 

 

Un alt moment important al serii a fost proiectia clipurilor castigatoare de la competitia Grand Spoof oferita de Ciuc Premium. Chiar daca probabil ca mai vazusera spoof-urile care s-au viralizat in ultimele saptamani, cei prezenti au ras copios de fiecare data si uneori au cerut si bis. Echipa castigatoare a marelui premiu al juriului si, in acelasi timp, al premiului publicului, a fost prezenta pe terasa in frunte cu regizorul Catalin Bugean. Am stat de vorba astfel cu echipa de filmare din spatele spoof-ului "Ceapa naturala de la tara", am primit si noi cate o ceapa si am urmarit mesaje de multumire si scene de la filmarile cu Babele Maci Betar.

Inainte sa plece acasa, participantii de la ADfel au cerut nota de plata de la terasa, unde au gasit o surpriza de la Praktiker. Cu o nota de plata care nu incheia planul de cumparaturi, ci mai degraba il starnea, fiecare om de pe terasa a aflat ce poate sa isi cumpere pentru camin si gradina cu exact aceeasi valoare ca ceea ce tocmai consumasera.

Au trecut, desigur, si pe la baie, in drum spre iesire. Si, cum suntem la un festival neconventional, nici experienta de la baie nu putea sa fie chiar comuna. Dupa ce au baut bere la masa de ping-pong si au dat Like offline cu mingea de fotbal, o pereche de schiuri, cu tot cu bete, era montata in toalete pentru a sustine cat mai bine pozitia schiorului de la toaleta. Toate astea pentru ca Intersport sa le transmita participantilor ca sportul se poate face oriunde. Chiar si la ADfel.

Si, pentru ca tot isi fac de cap toate brandurile in ograda noastra, nici noi nu puteam sa stam deoparte. IQads e locul unde se discuta toate reclamele – ca sunt ele demente, pur si simplu proaste sau realmente geniale. Noi vedem toata publicitatea – si pe cea frumoasa, pe care abia asteptam sa o povestim prietenilor la bere, dar si pe ce agasanta, de tip teleshopping, care te scoate din sarite. Prezenta noastra in terasa a putut fi observata, asa cum facem si pe site de obicei, langa activarile frumoase si neconventionale pe care am tinut sa le marcam. Dar nu ne-am oprit aici. Stiti ca suntem acizi de fel si lovim tastatura cu ura atunci cand publicitatea nu e pe gustul nostru. Am exemplificat astfel de situatii la baie, parodiind reclamele exagerate, pe cele cu limbaj pretios si pe cele care nu te lasa in pace.

 

Nu in ultimul rand, un salesman care incerca sa vanda aparate de aer conditionat a agasat oamenii de la mese, de la bar si nu i-a lasat in pace nici macar la baie. A intrerupt proiectiile si si-a transmis mesajul publicitar chiar si cand lumea se distra la spoof-uri, iar astazi ne-a spamat si wall-ul de Facebook.

 

Inainte sa fie prins si agresat de oameni, salesman-ul se salva cu un revealing.

ADfel se desfasoara pana pe 19 august la Fabrica, Str. 11 Iunie, nr. 50. Programul incepe in fiecare seara la ora 18.00, iar intrarea este libera. Programul complet pentru cele 7 zile este disponibil pe blog.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related