Conducerea Grey Worlwide si-a luat un suflu multinational

Laura Tampa are o experienta vasta in domeniul publicitatii. A luat pulsul creativitatii din Europa Centrala, Orientul Mijlociu si Africa iar acum este director executiv adjunct la Grey Worldwide. Nu regreta ca s-a intors in Romania dar recunoaste ca pe acolo spiritele sunt mai calme iar creativitatea "mai pe strategie".

IQads: Ce face un director executiv adjunct la Grey?
Laura Tampa: Isi asuma alaturi de ceilati membri ai echipei manageriale responsabilitatile business-ului in ansamblul si in consecinta preia sarcini ce au ca scop imbunatatirea performantelor companiei. Practic, ceea ce face un director executiv adjunct si in alte companii.

IQads: De la conducerea departamentului de Client Service la director executiv. In ce a constat schimbarea?
Laura Tampa: Pana in prezent, principala mea responsabilite a fost dezvoltarea departamentului BTL al Grey Worldwide Romania. Am pornit in acest drum alaturi de 5 oameni, iar astazi suntem 31 si avem perfomante apreciabile, ceea ce ne da incredere si in rezultatele viitoare. Spun acest lucru pentru ca avem in vedere crearea unor sub-unitati specializate care sa devina centre de expertiza pe fiecare punct de contact neconventional.

IQads: Care sunt principiile dupa care va coordonati colegii si conduceti afacerea?
Laura Tampa: Independenta si responsabilizarea pe toata linia de business a fiecarui grup, fie el orientat pe brand, fie orientat pe specializare.

IQads: Ati lucrat in Europa Centrala, Orientul Mijlociu si in Africa. Cum arata industria publicitatii in toate aceste zone? Ce este diferit fata de ce se intampla in Romania?
Laura Tampa: Am lucrat pentru zonele pe care le mentionati. Fiecare zona are specificul ei pe partea de creatie. Orientul Mijlociu este dominat de personaje specifice zonei, in timp ce in Africa reclamele portretizeaza personaje aspirationale in situatii aspirationale. Cea mai echilibrata din punct de vedere creativ era Europa Centrala. Acest lucru se dovedeste si in festivalurile internationale, daca ar fi sa facem o comparatie intre performantele fiecarei zone in parte. Romania demonstreaza ca este o tara cu un potential creativ foarte dezvoltat si este laudabil. Singurul meu comentariu este ca, in continuare (cu cateva exceptii), creativitatea din Romania nu se bazeaza pe o strategie bine conturata si pe insighturi, ci mai de graba pe niste paternuri creative.

IQads: Contestarea diverselor festivaluri. Eficienta versus creativitate. 360 de grade sau 180 de grade. Acestea sunt cateva din subiectele de disputa in lumea publicitatii din Romania. Care sunt temele "fierbinti" ale publicitarilor din aceste regiuni?
Laura Tampa: Romanului ii place sa conteste… aproape toate festivalurile si decernarile de premii, nu numai in domeniul publicitatii ci si in alte domenii, au fost insotite de vociferari ale participantilor sau neparticipantilor, a celor premiati sau a celor care nu au fost premiati.
Festivalurile locale nu sunt vazute ca o "institutie" ce premiaza eficienta si / sau creativitatea. Ele sunt exploatate de majoritatea publicitarilor, participanti sau neparticipanti ca un mijloc de PR. Fiecare parte isi are argumentele, fiecare incearca din rasputeri sa isi impuna punctul de vedere si… sa isi denigreze adversarul.
In alte regiuni, lucrurile par a fi mai echilibrate, lumea isi vede de treaba, fie ca ia, fie ca nu ia premii.

IQads: Care credeti ca sunt elementele specifice intalnite de dumneavoastra in postura de coordonator de comunicare in Europa, Orient si Africa si care vor fi sau au fost deja "importate " si la noi?
Laura Tampa: Pot face o comparatie din perspectiva faptului ca si Grey Worldwide Romania este centru regional pentru o parte a clientilor internationali si pot spune ca principiile de lucru sunt intr-o mare masura similare. Elementele specifice vin din cultura fiecarei retele si de specificul clientului. Principiile de dezvoltare a campaniilor de comunicare regionale sunt similare insa, pornind de la o foarte buna intelegere a specificului local si a elementelor commune ce pot fi exploatate la nivel regional.

IQads: Ce ati regretat cel mai mult atunci cand ati revenit pe piata autohtona a publicitatii? Care au fost totusi recompensele?
Laura Tampa: In momentul respectiv nu am regretat intoarcerea, caci mi-am dorit sa revin pe piata locala.

IQads: Care credeti ca este cel mai "creativ" continent/regiune?
Laura Tampa: Greu de spus. Din punctul meu de vedere, trei regiuni s-au dovedit de-a lungul timpului prolifice din punct de vedere al creativitatii: Tarile Nordice, America Latina si Europa Centrala si de Est. Dar pentru un raspuns documentat ar trebui sa evaluez ce regiuni au castigat in ultimii ani cele mai multe premii in festivalurile de publicitate internationale.

IQads: Spuneati la un moment dat ca tindeti spre o mai mare specializare a serviciilor agentiei. Ce inseamna acest lucru si la ce servicii va refereati?
Laura Tampa: Ma refer aici in special la partea de comunicare neconventionala. O parte din ce in ce mai mare a bugetelor de promovare sunt directionate in aceasta zona, iar agentia trebuie sa aiba instrumentele si expertiza pentru a recomanda cel mai eficient mix de comunicare si pentru a evalua impactul comunicarii neconventionale in functie de obiectivele stabilite.

IQads: Grey Worldwide Romania este in prezent centru de excelenta pentru numeroase proiecte regionale. Despre ce proiecte este vorba?
Laura Tampa: Dezvoltam si coordonam proiecte regionale pentru P&G, suntem centru de excelenta pentru doua dintre brandurile British American Tobacco si coordonam de aici din Romania clientul Visa. Proiectele pe care le dezvoltam si coordonam sunt in general proiecte integrate (ATL si BTL), dar avem in lucru si proiecte regionale extrem de specializate (Marketing Direct, Horeca si Retail).

IQads: Va ocupati si de activitatea de new business a agentiei. Cum descrieti advertiserii romani?
Laura Tampa: Sunt parte a echipei de new business, dar nu sunt vioara intai in acest proces, care sta in mainile Directorului de New Business. El este coordonatorul intregului proces, el este cel care tine relatia cu potentialul client inainte si dupa licitatie si este cel care coordoneaza intern pregatirea licitatiilor. In ceea ce ma priveste, m-am concentrat mai mult pe dezvoltarea business-ului de la clientii existenti. Dar, pentru a raspunde la intrebarea dumneavoastra, din experienta mea cu adevertiserii romani, as spune ca au evoluat destul de mult. Gasim acum in departamentele de marketing oameni care au experienta in mai multe companii, in companii multinationale sau cu experienta internationala.

IQads: Ce compromisuri nu ati accepta in relatia cu un client? La ce ati putea inchide ochii?
Laura Tampa: Dincolo de contract, relatia dintre client si agentie se bazeaza pe niste principii, cum sunt increderea, respectul reciproc si onestitatea. Compromisul pe care nu l-as face in relatia client-agentie, ar fi sa accept rea-vointa. In momentul respectiv, relatia este distrusa, indiferent de eforturile sau deschiderea de care ar da dovada cealalta parte. Nu as spune ca inchid ochii la compromisuri… sunt situatii in care trebuie sa faci si compromisuri, important este ca, in cazul in care esti dispus sa il faci, sa evaluezi impactul pe care l-ar putea avea si sa-ti asumi responsabilitatea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related