Agentia de publicitate full service Godmother aniverseaza in luna august 15 ani de activitate alaturi de o echipa formata din 20 oameni si gestionand un portofoliu de 58 de clienti. Fondata in 1997 ca agentie de productie publicitara (Speed Promotion), sub sloganul “You brief, we deliver”, din 2004 agentia a devenit full service, iar in 2008 a trecut printr-un proces de rebranding in urma caruia a devenit Godmother si s-a repozitionat sub sloganul “Professional Hocus Pocus”. Despre cele mai importante momente din istoria agentiei si schimbarile din publicitate observate in acesti 15 ani, despre decizii care au marcat evolutia Godmother si planuri de viitor am vorbit cu Valentin Vacarus (Managing Director, Godmother).
IQads: Daca am face un Timeline pentru Speed Promotion /Godmother, care ar fi cele mai importante momente din cei 15 ani?
Valentin Vacarus:
1997 -1999 – cartile de vizita reprezentau 80% din incasari
1999 – 2005 – productia publicitara era zona de expertiza si reprezenta majoritatea incasarilor
2006 – primul milion. Agentia de la infiintare a crescut organic si fara arderea de etape. A durat mult sa ajunga la acest nivel dar, in timp, s-a dovedit calea cea mai echilibrata.
2008 – rebranding . Momentul in care spun eu ca am intrat in liga mare de publicitate. Atunci am inteles ce inseamna specializarea, echipa focusata pe rezultate, pitchuri pentru proiecte integrate si provocari pe implementare.
2009 – am comunicat si ne-am focusat pe BTL. A fost forma noastra de a ne adapta la noua stare de fapt a lucrurilor (nu cred in crize pentru ca ele se intind pe orizonturi de timp limitat, ceea ce acum nu este cazul).
2010 – trecerea de la BTL la integrat . Infiintarea departamentului de online si livrarea solutiilor de comunicare intr-o maniera integrata. Strategie, Client Service, Creatie, BTL, Online, Productie – departamente bine definite , cu oameni experimentati, in cautarea permanenta de imbunatatire.
2011 – castigarea pitch-ului pentru contul Google in ro.
2012 – sarbatorim 15 ani si, daca vreti, ne propunem sa accedem in cupele europene la publicitate.
IQads: Cum s-a schimbat piata de advertising in acesti 15 ani?
Valentin Vacarus: Personal vad mult mai multe proiecte strategice si planuri de marketing ce au la baza viziune pe termen mediu si lung. Acum 10 ani nimeni nu-si punea problema ce tema de comunicare alegem pentru anul viitor, ce pozitie ne propunem in piata sau cum pregatim petrecrea de Craciun inca din vara.
Oamenii din industrie sunt mai maturi, scoliti, intelepti si mai putin emotivi la fotografia nepotului din ad-ul pentru companie. Formele de invatamant livreaza pe piata multe resurse cu un serios bagaj de cunostinte despre comunicare - si asta ajuta enorm la ridicarea nivelului in industrie.
La minus vad reducerea entuziasmului. Proiectele sunt joburi si taskuri si foarte rar gasesc (inclusiv in agentii) provocari personale sau de grup. Dementa dusa la extrem pentru o idee, campanie sau chiar font ales intr-un poster sunt din ce in ce mai rare.
IQads: Cu ce clienti aniversati?
Valentin Vacarus: Aniversam cu toti clientii agentiei, carora vreau sa le multumesc foarte sincer pentru fiecare proiect – in 15 ani au fost in total peste 1000 de clienti si peste 10 milioane de euro gestionate.
74 % din clientii actuali lucreaza cu noi de mai bine de 3 ani. Asta spune mult despre modul nostru de a ne trata partenerii si engagementul pe care-l aratam la fiecare proiect.
Anul acesta avem 58 de clienti in portofoliu. Mentionez insa cateva branduri cu care lucram in mod constant: Google, Agricover, Profi, Forever Living Products, AD Pharma, Eden Red, Anchor, Siel Invest, Energy Holding, LLP Dynamics, Automat, Doppelherz Romania, Transfond.
IQads: O decizie corecta pe care ati luat-o la un moment dat/o decizie gresita.
Valentin Vacarus: In mod cert rebrandingul a reprezentat cel mai insemnat moment din viata agentiei. Am pastrat spiritul de “doer” si implicarea emotionala in fiecare proiect, dar am adaugat experienta si pragmatism.
Decizii gresite sunt insa si mai multe. O sa mentionez intarzierea cu care am format un departament de online.
IQads: Cum va pozitionati in piata de publicitate?
Valentin Vacarus: Daca impartim piata in 3 categorii: agentiile de retea, agentiile locale si agentiile de apartament, eu vad Godmother in zona agentiilor locale puternice, cu identitate bine definita , echipa capabila sa implementeze proiecte mari , experienta generoasa a echipei si obsedata in aceeasi masura nu doar de CE livreaza, ci si CUM livreaza cerintele din brief. O agentie care stie ca bugetele nu sunt mari sau mici, ci solutiile pot fi customizate pentru orice abordare.
IQads: Cum a fost anul 2011 pentru voi, la ce va asteptati in 2012?
Valentin Vacarus: 2011 a insemnat o crestere de 20%, iar 2012 arata foarte bine. In primele 6 luni avem 900.000 euro cifra de afaceri – si estimam 2 milioane pana la final de an. Cresterea vine din castigarea proiectelor si clientilor cu bugete mai mari de comunicare, dar si din zona proiectelor cu fonduri europene.
Ca tendinta, observam cum companii care erau obisnuite sa lucreze doar cu agentiile de retea incredinteaza din ce in ce mai des proiete catre agentiile locale.
Miza noastra pentru 2012 si 2013 este sa dovedim ca stim carte, avem echipa si la finalul proiectului realizezi ca ti-a placut sa lucrezi cu Godmother.
Atunci cand pui pasiune, cand faci tot ceea ce poti sa livrezi rezultate si experienta pozitiva pentru client, eu sunt ferm convins ca lucrurile nu pot sta decat bine anul asta, dar si peste 5 ani sau mai mult.