Agitatie multa in prima zi de ADfel, la terasa Fabrica, unde participantii a trebuit sa vina cu listele ordonate de-acasa ca sa nu uite sa bifeze vreuna dintre activitatilor pregatite de cele 20 branduri culturale si comerciale prezente seara trecuta. Atelierul de Panza, BeWhere, Biciclop, Bicicletele Pegas, Carturesti, Greenpeace, Incubator107, IQads Kadett, Mai Mult Verde, Mixtopia, PRIME Romania, Revista de Povestiri, Scoala ADC, VIP Romania, Agrafa, ARWorks si Zumzi s-au luptat pentru atentia participantilor, in timp ce Praktiker, Intersport si Orange au livrat experiente de brand neconventionale in cele mai neasteptate momente.
Dar inainte de a porni in calatoria exploratorie din Fabrica, participantii la eveniment au facut mai intai un popas la una dintre mesele amplasate pe terasa. La primirea notei de plata participantii descopereau totodata si oferta Praktiker la unul dintre produsele destinate amatorilor de Do It Yourself, oferta care intotdeauna valora cat costul consumatei. Asta pentru a le demonstra participantilor ca "Iti permiti chiar si cu preturi mici".
Cautand restul de surprize prevazute in programul de luni, participantii la ADfel s-au putut bucura de bauturile preferate la masa de ping-pong oferita de Intersport. Tot Intersport a pregatit si pentru iubitorii fotbal si-o poarta care luase forma unui buton de "Like". Sut si like pentru pagina de Facebook Intersport, care a fost adusa in offline. Nu in ultimul rand, Intersport a testat la toalete spiritul sportiv al participantilor care au fost provocati sa incalte schiuri si sa pozeze in "pozitia schiorului" pentru fotografia pe care aveau s-o posteze pe Facebook.
Orange a pregatit un colt al relaxarii pe acoperisul terasei Fabrica. Profitand de briza usoara si de soarele bland de ieri sau de racoarea placuta a serii participantii la ADfel s-au putut bucura, departe de forfota din terasa, de internet Wi-Fi, in timp ce se odihneau pe pufurile Orange si sorbeau din bautura preferata sub umbrele. Totodata, pe acoperis a fost amplasata o banca unde participantii la ADfel au putut "sta pe net", in timp ce erau conectati la reteaua wireless.
Alexandru Ciubotariu (Ciubi Pisica Patrata) si-a folosit "penita" pe tableta grafica pentru a crea live un graffiti proiectat ulterior pe toate plasmele amplasate in terasa Fabrica. Un proiect creat de Carturesti pentru a demonstra publicului ca arta urbana nu trebuie neaparat sa dauneze mediului inconjurator. Mai Mult Verde a adus in terasa o camila de carton in marime naturala pentru a atrage atentia participantilor la ADfel cu privire la fenomenul desertificarii. Tot despre subiecte eco a vorbit si Greenpeace care a adus in terasa Fabrica o gradina verticala construita de voluntari, care i-au invatat mai departe pe participanti cum sa-si construiasca propriul spatiu verde.
Dar spiritul civic n-a fost singurul exersat de catre brandurile prezente in prima zi de ADfel. Creativitatea a fost si ea pusa la incercare de Atelierul de Panza care a incurajat publicul sa participe la atelierul de pictat traistute si la workshop-ul de facut portofele din tetrapak. Tot de creativitate a fost nevoie pentru ca participantii la ADfel sa se inscrie la atelierele de optimism si celelalte provocari puse la cale de Incubator107. BeWhere a facut apel tot la creativitatea participantilor, care au fost incurajati, printre altele, sa gaseasca un element definitoriu pentru orasul Bucuresti sau un loc pe val din capitala. Cei de la Biciclop si-au folosit propria creativitate pentru a ascunde cateva biciclete, iar cei de la Pegas au facut apel la imaginatie ca sa aduca in terasa Fabrica modelele bicicletelor din copilariile noastre cu design-uri moderne. Nu in ultimul rand, echipa Mixtopia i-a incurajat pe participantii la ADfel sa mixeze formatiile, gadget-urile si mancarurile preferate pe un panou si sa-si faca o fotografie alaturi de combinatia lor, fiind apoi recompensati cu un sticker special care le-a adus un discount mare pentru cocktail-ul Mixtopia creat speciat pentru ADfel.
Brandurile au pregatit si cateva activari special pentru pasionatii de comunicare. IQads Kadett a lasat participantii la ADfel se descopere indiciile din terasa care aratau drumul spre formarea unei agentii de creatie complete, in timp ce Scoala ADC*RO a pregatit un stand Meet&Greet unde tutorii si absolventii ADC au impartasit publicului experientele lor de-a lungul timpului. PRIME Romania a organizat varianta pentru marcomm a jocului "Piticot" si a pus la cale jocuri de tras cu arcul, tinta fiind punctul "PR", iar VIP Romania a facut apel la latura artistica a publicului, indemnandu-l sa ia parte la atelierul de pictura.
In acelasi timp, cei de la Pure Fitness au oferit consultatii de fitness trucate celor care cumparasera inainte cupoane Zumzi de 0 lei si care au rezistat probelor cu greutati si cantare masluite. Rabdarea participantilor a fost apoi rasplatita cu propuneri de consultatii serioase.
Nu in ultimul rand, expozitia ADfel Galleries, realizata cu sprijinul Agrafa, a fost si ea prezenta la datorie cu exemple ale celor mai faine campanii neconventionale de peste tot din lume.
Ne vedem azi din nou pe terasa Fabrica unde, incepand cu ora 18:00, brandurile care v-au intretinut ieri vor reveni si azi, cateva dintre ele cu noi activitati, dar va asteapta si cateva surprize neconventionale din partea unor branduri care isi vor face simtita prezenta azi.