Da, uneori o atractie asa simpla precum e cea pentru sexul opus te poate conduce la job-ul vietii tale. Dupa 14 ani la Saatchi & Saatchi, 11 la Grey Advertising si 3 ani la propria companie de consultanta, Paul Arnold a gasit timp sa-si puna in ordine amintirile legate de publicitate. Oriunde altundeva decat in spatiul clasic de birou dezordonat, cu o zicala veche la purtator si mereu cu gandul la nevoile si sentimentele oamenilor - asa creeaza Paul. Puteti citi aici povestea pe scurt a vietii sale publicitare si ad-urile la care tine cel mai mult.
Am copilarit pe strazile din Sawbridgewoth – un sat micut situat la 50 de kilometri de Londra – unde obisnuiam sa colind campurile de dimineata pana seara cu fratele meu, facandu-le necazuri fermierilor locali.
Cand eram mic voiam sa ma fac sofer de curse pentru ca tatal meu lucra pentru Lotus, care la vremea respectiva domina Formula 1.
O poza mai veche cu mine si povestea din spatele ei – eram un copil grasut si balbait si, pe deasupra, mai purtam si ochelari. Lucrul asta m-a invatat multe, dar a fost si teribil de dureros la vremea respectiva.
Cea mai mare tampenie pe care am facut-o in liceu a fost faptul ca am alergat gol in jurul curtii la 3 dimineata.
In facultate eram tipul caruia tuturor fetelor ii spuneau problemele din dragoste (dar niciodata nu voiau sa iasa cu mine).
Am decis ca vreau sa lucrez in publicitate atunci cand eram in facultate si mi-am dat seama ca in industria asta lucreaza cele mai frumoase femei.
Ce e tare la agentia noastra e faptul ca e plina de oameni energici si interesanti.
La noi brainstorming-urile se intampla oriunde numai la birou nu. Avem nevoie de un loc unde sa nu ne mai gandim la munca.
Asa arata biroul meu - aglomerat, ca si mintea mea care mereu are multe lucruri in desfasurare.
Relatia mea cu publicitatea e o coabitare fericita si fructuoasa.
Ce e frumos la lucrul in publicitate e ca fiecare zi e diferita. E o provocare constanta care ne ajuta sa ne dezvoltam zilnic.
Cel mai tare ma mandresc cu faptul ca am ajutat la dezvoltarea Saatchi & Saatchi – agentia care a dat mai multi managing directors decat oricare alta.
Cel mai frumos moment din cariera mea a fost atunci cand Presedintele Global al Glaxo SmithKline i-a spus directorului agentiei despre mine "pastreaza-l pe tipul asta – e esential pentru afacerea noastra".
Cele mai bune ad-uri sunt, dupa parerea mea:
Spot TV: BT – "Let's talk" pentru ca se foloseste de marturia profesorului Stephen Hawking (dependent de tehnologia din domeniul vorbirii) pentru a spune o poveste despre puterea dialogului si a raului care se produce atunci cand nu vorbim.
Campanii Online: Revolutia din piata Tahrir si campania electorala a lui Barack Obama din Florida - The Great Schlep – pentru ca au aratat ca prin crearea unor miscari sociale poti schimba istoria.
Print: Adezivul Araldite a produs una din primele reclame care a sfidat regulile si a aratat ceea ce poate face produsul.
Neconventional: Dulux – "Let's colour" pentru ca aduce un beneficiu real comunitatilor.
Cea mai buna comunicare de brand o are, evident, Apple.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodata de la cineva din industrie a fost sa ma concentrez exclusiv pe lucrurile importante.
Cele mai bune surse de inspiratie sunt pentru mine citatele celebre.
In istoria browser-ului meu poti sa dai peste ted.com.
Imi place sa fur insight-uri de la comedianti si din vechi proverbe si zicatori.
Marile campanii creative au in comun o idee grozava care rezoneaza cu ceva din interiorul nostru – se conecteaza cu un adevar sau o nevoie fundamental uman.
Cei mai tari clienti sunt cei care au curajul sa spuna da.
Cei mai naspa clienti sunt cei care vad agentia (si probabil si alti oameni) ca prestatori de servicii, care se simt superiori si se asteapta sa executi fiecare comanda.
Cel mai frustrat ma simt atunci cand nu pot sa fac ce vreau in timpul pe care il am (niciodata nu am destul timp).