Suplimentul ADfel 2012, distribuit alaturi de ghidul 24FUN, a fost lansat astazi de redactia IQads pentru a anunta editia a 7-a a evenimentului de branded entertainment ADfel, care are loc intre 13 si 19 august la Fabrica.
Sub umbrela "Romania iubeste neconventionalul", suplimentul cuprinde opinii de la creativi din teatru, design, stand-up comedy sau publicitate cu exemplul lor preferat prin care romanii se diferentiaza de alte popoare. De asemenea, editorii IQads semneaza materiale despre campanii neconventionale dezvoltate local si comenteaza exemple de situatii in care romanii se dovedesc a fi inventivi.
In cadrul sectiunii "Creativii iubesc neconventionalul romanesc", artisti din diferite domenii creative vorbesc despre umorul inconfundabil al romanilor, despre superficialitatea cu care tratam unele subiecte, despre influenta perceptiei negative pe care o avem despre noi asupra proiectelor in care ne implicam, despre absurdul unor situatii politice intalnite in ultima vreme, comenteaza dorinta romanilor de a adopta modele straine sau placerea de a sta la povesti. Articolele sunt semnate de Sergiu Floroaia, Eugen Suman, Cutarica, Stefan Stroe, Octavian Viorel, Codin Pop, Vera Ion, Corina Bernschutz si Motanov Motanul Mov, iar ilustratiile sunt create de Smoking Cool Cat, Iepurele Mizantrop, Agi Iota, Annabella Orosz si Livia Plamadeala.
Articolele din supliment contin exemple cu cele mai creative campanii neconventionale dezvoltate in Romania in ultimul an ("Neconventionale ca la mama acasa"), comparatii intre activari neconventionale create similar in strainatate si la noi ("Un ochi in ograda altora si un ochi in ograda proprie") si impresii de la editia ADfel 2011 ("Fantasticele aventuri ale unui ratacitor si ale camerei sale la ADfel 2011"). De asemenea, pornind de la observatia ca romanii trateaza neconventional evenimentele, unul dintre materiale puncteaza creativitatea catorva pancarte care s-au viralizat dupa ce au aparut in timpul protestelor de la Piata Universitatii in iarna ("Protestele unui popor hatru"), un articol comenteaza cateva dintre parodiile care s-au raspandit in social media dupa instalarea statuii lui Traian sau dupa incidentul cu Adrian Nastase ("Noi, urmasii amuzanti ai lui Traian") si un altul da exemple de mesaje creative lasate de administratorii de blocuri la avizier ("Copywriterul de la Administratie").
Inainte ca cele mai reusite parodii inscrise la a sasea editie Grand Spoof sa fie proiectate in cadrul ADfel 2012, am discutat in supliment in articolul "Avem o industrie de publicitate. Radem si noi putin de ea?" despre cele mai spoof-uite campanii de anul acesta.
Suplimentul ADfel 2012 este disponibil si online:
ADfel 2012 este sustinut de Realitatea TV, Animal Planet, Discovery Channel, TLC, Mixtopia, Decat o Revista, Mvcom, Cocor Media Channel, Metropotam, realitatea.net, money.ro, BestJobs, Betacons | Euromedia, Bursa de Reclame, Feeder, Agrafa, 220.ro, Q2M. Evenimentul este realizat cu sprijinul 24FUN si Radio Guerrilla.