Apple, spune-mi ca glumesti!

Apple, spune-mi ca glumesti!

Nu vrei sa fii corporatistul. Vrei sa fii tipul ala cool care recunoaste ca nu se prea pricepe la cifre, dar caruia nici macar nu-i pasa de asta. Pentru ca el stie cum sta treaba cu muzica si cu designul, se imbraca misto si e mereu relaxat, viata lui sociala merge de la sine fara sa aiba nevoie de intalniri programate. Iar tu, da tu, vrei sa fii ca el.

Nu vorbesc de tine, naivule, ci de Apple si pozitionarea lui in campania "Get a Mac" din 2006.

Apple arata atunci ca tipul ala care le are cu calculatoarele si pe care l-ai suna daca te-ai incurcat in instructiunile de setare ale modemului, dar cu care ai iesi si la o bere dupa aia. Pe cand pe celalalt, un functionar, l-ai chema la tine acasa doar ca sa conecteze cablurile. O campanie draguta, credibila, cu un nivel aspirational mediu, de atins.

Dar vine 2012 si Apple, unul din cele mai creative branduri la nivel de inovatie tehnologica, se trezeste sa scrie briefuri ca nu cumva sa-i prinda apocalipsa necomunicati. Si iata ce iese.

Noua persoana Apple nu e deloc cool. E echivalentul lui Microsoft din 2006. E omul la care te duci cand te-ai incurcat in dracovenii IT-istice, omul care umbla cu logo-ul pe tricou si cu suportul de gat. Pun pariu ca are si o borseta si sosete albe si lungi, trase pana la genunchi. In limbaj de internet lui i s-ar spune "forever alone".

Copy-ul nu e foarte departe de publicitatea aia pe care o stim noi cu replici de genul "Stiai ca noul Persil are acum infuzie de arome catifelate?" trantite in mijlocul unei conversatii si cadre lungi in care gospodinele alearga sa prinda reducerea la Dero.

Potrivit AdWeek, agentia responsabila de schimbare e TBWA/Media Arts Lab, iar "geniul" este un stand-up comedian pe numele lui Josh Rabinowitz (acum realizati cat de cool sunt ai nostri, nu?).

Incerc sa nu cred ca in anul 2012 Apple comunica asa. Si-mi tot spun ca poate au vrut sa fie ironici cu privire la spoturile cliseu si au ajuns aici numai din exces de zel. Poate maretia spotului 1984 e o presiune mare de indurat pentru niste oameni care, pana la urma, sunt doar ingineri. Sau poate pregatesc un revealing in care "geniul" poate fi oricine. Oricum ar fi, rezultatul actual e o tragedie, iar fanii infocati incep deja sa aiba reactii.

Campania e inca proaspata, iar spoturile au fost difuzate pentru prima oara vineri, in timpul ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Londra. Dar eu zic sa va faceti provizii pentru o apocalipsa de zombies. Steve Jobs cu siguranta nu va sta linistit acolo unde e cand va afla de asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related