Tipologii de branduri cu care n-ai vrea sa fii vecin pe Facebook

Tipologii de branduri cu care n-ai vrea sa fii vecin pe Facebook

Nici n-apuci sa intri, vorb-aceea, in lumea virtuala a carei poarta mirifica e Facebook-ul, ca raiul se deschide pe LCD-ul tau. La astia un iPhone, la ceilalti un iPad… cum sa nu dai Like/Share daca iti place? In scurt timp te trezesti ca te tragi de sireturi cu toate brandurile din oras. Tu credeai ca e o prietenie sincera, ca intre vecinii de la care te astepti mai degraba sa te cheme la gratar duminica si sa-ti aduca gogosi calde cand fac, nu sa vina toata ziua dupa o cana de zahar, un kil de faina si o discutie despre politica.

Brandurile vecine incep sa se transforme repede. Nu-ti mai dau telefoane si tablete asa de des odata ce va cunoasteti, in schimb incep sa-ti inunde feed-ul si, implicit viata si timpul liber. Il stii pe vecinul de la 2 si va salutati ori de cate ori va intalniti la cutia postala. Dar nu-i asa ca ar fi ciudat ca el sa vina in fiecare dimineata sa-ti bata in geam si sa-ti spuna zambind "Buna dimineata, sorele straluceste azi. Incepi ziua cu o napolitana hranitoare? Like/Share daca ti-a placut discutia cu mine".

Si evident ca si tu te mai distrezi din cand in cand, dar cum ar fi sa vina studenta de la mansarda si sa-ti tranteasca un pet de bere in brate cu mesajul "E aproape vineri. Tu cum te racoresti in weekend?".

Intelegem, da, e plictisitor sa vorbesti singur cu niste oameni despre care adeseori nu stii mai nimic, in afara de faptul ca toti isi doresc ca in viata lor sa apara un iPhone, dar va rugam nu ne mai spuneti lucruri banale. Suntem oameni respectabili si nu ne imbatam atat de des incat sa uitam in ce zi a saptamanii suntem sau sa nu ne dam seama daca soarele a rasarit sau nu.

Ca sa nu mai zic de weekend. Cu totii il asteptam numarand secundele. Stim cand vine. Nu e nevoie sa ne reamintiti cu totii vineri la ora 16 ca ne sugerati sa mergem la shopping in weekend.

Si apoi vine lunea, cu o precizie mai sacaietoare decat logica Rebbecai Black in melodia "Friday". Atunci va gasiti sa va plangeti cu totii ca vai, ce nasol e lunea, "cine mai uraste lunea sa dea like" sau ne puneti poze cu pisici care cad in cap dragalas ca sa ne alinati. Ca si cum internetul abia descopera exploatarea animalelor pentru divertisment. Hai sa trecem peste, de milenii omenirea incearca sa gaseasca o cale de a amana lunea si nimeni n-a reusit pana acum. Voi, producatori de mezeluri sau ciocolata, cu atat mai putin.

Asa ca zic sa fie social media, da’ mai cu bagare de seama ca e pe timpul nostru liber despre care se pare ca expertii social media stiu prea putin. Poftiti, domnilor, toate informatiile despre ce fac romanii in timpul liber. Numai lasati-ne sa ne bucuram de zilele saptamanii.

Avem in medie aproximativ 4 ore de timp liber intr-o zi lucratoare si aproximativ 9 ore intr-o zi de weekend. Sa zicem ca alocam, cu tot cu micile pauze de aruncat un ochi doar asa, sa vezi ce se mai intampla, o ora pe zi pentru Facebook. Daca jumatate din update-uri sunt despre ore, zile si temperatura, noi cand sa ne mai punem la curent cu ultimele barfe ale prietenilor. Avem albume din concediu de vazut si statusuri de like-uit.

Tot din studiu aflam ca romanii sunt mai degraba comozi, nu obisnuiesc sa isi organizeze timpul liber si au o predilectie spre activitati sedentare. Ca sa fie clar pentru toate brandurile care ne intreaba ce mai facem, studiul zice ca "80% prefera sa isi petreaca timpul liber dintr-o zi obisnuita in casa. Situatia se inverseaza la sfarsitul saptamanii, cand 76% dintre romani prefera activitatile din afara casei." Sper ca e clar pentru toata lumea si nu ne mai intrebati asta de-acum.

Va mai spun un singur rezultat si apoi va las sa explorati singuri. Romanii par sa aiba o viata sociala destul de restransa, preferand compania familiei atat in timpul liber din zilele lucratoare, cat si in cel din weekend. Dar asta nu inseamna ca daca voi ne dati o sticla de suc si un pahar de plastic, ne va face placere sa va trimitem poze cu familia noastra la gratar, in timp ce copiii tin fericiti in brate o sticla cu 0,5L gratuit.

Ar mai fi chestii de spus, dar sunt sigura ca vreti sa cititi singuri studiul "Timpul liber la romani. Preferinte, asteptari, consum". Iar tu, utilizatorule, nu uita: esti ceea ce Like!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related