Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Dragos Musat despre aplicatiile dezvoltate de Propaganda Digital in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.
Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
Aplicatiile de Facebook pentru clientii Boromir si Raureni au fost dezvoltate organic, legat de evenimentele din offline (Paste, Ziua Femeii, Dragobete, Valentines Day). Aceasta permis o frecventa aproximativa de o aplicatie lunar, iar cateodata chiar mai mult (Boromir de Valentine’s Day si Dragobete).
Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
Una dintre cele mai frumoase aplicatii dezvoltate a fost cea care a permis userilor sa scrie un mesaj de dragoste direct pe panoul "Cocor", de Valentine’s Day si Dragobete. Aplicatia a fost o premiera deoarece a permis afisarea mesajelor userilor direct pe fatada "Cocor", de doua ori pe ora timp de jumatate de zi. De asemenea, userii puteau vizualiza mesajele trimise fie in direct prin webcam-ul din fata cladirii "Cocor" sau prin fotografiile postate aproape in timp real dupa fiecare afisare pe fatada magazinului. In plus, datorita marimii fatadei "Cocor", aplicatia de Facebook a rezultat in cel mai mare display al unei pagini de Facebook din Europa.
Obiectivul a fost de engagement in principal, dar si de trafic. Astfel, la fiecare editie au fost cate 1.000 de mesaje personalizate trimise pe pagina Boromir. Dintre ele au fost afisate preferential cate 2 mesaje castigatoare pe ora pe un panou electronic aflat deasupra panoului principal, mesajul castigator devenind astfel vizibil de la foarte mare distanta - lucru care i-a incantat extraordinar pe castigatori. Numarul de fani a crescut organic cu 1.000 in 12 ore, cu un aport minim de Facebook ads, aplicatia propagandu-se viral in zilele respective.
A mai exista un obiectiv de offline: afisarea paginii si aplicatiei de Facebook Boromir intr-una dintre cele mai traficate zone din Bucuresti: in medie, conform datelor oferite de detinatorii panoului Cocor, peste 250.000 de persoane au travnzitat zona pe perioada de desfasurare a aplicatiei Boromir, o cifra impresionanta pentru o pagina de Facebook :).
In plus, au fost premiate 4 cereri in casatorie reale. Mai mult decat atat, una dintre cereri s-a produs chiar pe timpul desfasurarii aplicatiei, in direct: viitorul sot si-a invitat viitoarea sotie in preajma panoului "Cocor" iar cererea in casatorie a aparut live pe fatada "Cocor". A fost un moment emotionant pentru toata lumea care a participat la aplicatie, inclusiv pentru tehnicienii fatadei, care au lasat cererea in casatorie cu cateva minute in plus. Sute de privitori au asistat la aceasta cerere in casatorie inedita, din strada.
De mentionat este ca o parte a userilor aplicatiei a fost dintre trecatori, care si-au activat aplicatia Boromir pe loc si au trimis un mesaj de dragoste pe care l-au fotografiat si l-au trimis partenerilor lor.
O alta aplicatie de a mare succes a fost cea de incondeiat oua - tot de la Boromir. De Paste, userii au fost invitati sa incondeieze un ou dupa dorinta proprie. Au fost 5.000 de oua incondeiate, dintre care 50 au primit si premii pentru "designul" original. Aplicatia a adus 3.000 de fani noi pe pagina Boromir cu ocazia Pastelui, tratat creativ si nu conservator, doar prin mesaje sau urari.
Activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta
Concursurile si aplicatiile. Concursul Raureni de recunoastere a produsului dupa deformarea acestuia a adus o rata de raspuns de cate 4-500 pentru fiecare intrebare, ceea ce reprezinta o suma deosebit de mare pentru un concurs de Facebook. De mentionat ca acest concurs nu a fost promovat prin Facebook ads - dar rata de angajament a fost uriasa datorita atractivitatii concursului in sine.
Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Aplicatiile au urmat noile caracteristici de design ale Timeline. Urmeaza construirea unor aplicatii care sa foloseasca elementele noi impuse de noul design si noua politica Facebook.
3 greseli facute de branduri in Romania in social media
- O prezenta prea intensa zilnic - mai mult de 2 postari pe zi, lucru care duce la o senzatie neplacuta pentru user, de agresiune comerciala. Atentia userilor este atrasa mai degraba de un dozaj corect decat de o prezenta constanta inutila.
- Construirea de aplicatii nerelevante, doar pentru a specula anumite evenimente din offline. Realitatea este ca de Valentine’s Day si Dragobete s-au facut aplicatii bune si aplicatii proaste. Nu orice aplicatie care speculeaza dragostea este interesanta sau inteligenta. Dimpotriva - sunt unii care reusesc sa strice o idee. In plus, trage in jos si relevanta altor campanii care aduc cu adevarat ceva nou si creativ din punct de vedere tehnic.
- Comunicarea de rezultate nerelevante in urma unor campanii construite doar pe baza Facebook ads, care isi pierd userii imediat dupa incetarea campanie de promovare. Se creeaza o senzatie de "nesanatos" care decredibilizeaza unele aplicatii creative cat si social media in sine. Insusi clientul va deveni suspicios si nu va mai investi intr-un mediu care, chiar daca este imediat masurabil, nu aduce rezultate daca traficul este construit artificial. E pacat pentru Facebook in general, care este o platforma atat de folositoare...