Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Adrian Pavelescu (Managing Director, OUTBOX) despre aplicatiile dezvoltate de OUTBOX in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.
Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
Destul de des, in conditiile in care si o pagina de contact este tot o aplicatie. Aplicatii de activari, care sa implice un concurs sau orice alta forma de engagement, cred ca avem in planificate in jur de 3-6 pe an pentru fiecare pagina.
Aplicatii de Facebook dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
Pentru Nescafe Alegria:
- Cutia Mosului – gift idea generator, cu obiectiv de atragere de fani – aproximativ 5.000 de fani noi.
- Gustul Cafelei Naturale – un tab cu obiectiv de perception shift – componenta de integrare offline – QR code amplasat pe aparatele de vending. Nu sunt inca masurate rezultatele ca grad de atingere a obiectivului.
- Nescafe Matching – 14 februarie – obiectiv dublu – atragere de fani si engagement – aproximativ 12.000 de fani noi.
Pentru Ciocco Latte:
- Cabana Prietenilor – awareness lansare produs – 9.400 accesari, reach de 494,000 (useri care au vazut actiunile prietenilor in aplicatie)
Pentru Agentia Nationala Antidrog
- Campania "Absentul" – o aplicatie care pornea de la ad-uri dezvoltate de noi pentru etnobotanice, iar la accesare simula stergerea prietenilor din lista userului, cu revealing final "Cand drogurile apar, prietenii dispar". Cred ca a avut in jur de 8.000 de accesari.
Activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta
Facebook ads :) Dintre postari, poll-urile sunt pe primul loc, pozele pe locul al doilea. Dintre aplicatii, de obicei, concursurile cu premii care au si componente de viralizare – recomandari, invitatii, requests > notificari.
Continut original vs. continut creat special pentru pagina
Depinde de strategia de postari pentru fiecare brand. Pentru paginile noastre actuale, content-ul este preponderent specific paginii.
Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Le-am facut mai late :) Nu stiu daca s-au facut adaptari din punct de vedere tehnic sau de planning, cert e ca s-au consumat ore de re-design.
Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
Mi se pare ca atitudinea clientilor a fost pozitiva in legatura cu aplicatiile de Facebook inca de la inceput, nu am avut discutii foarte lungi pentru deciziile de implementare. In continuare cred ca daca ai o aplicatie buna, decenta, relevanta pentru target si cu sanse de viralizare va fi sustinuta de client.
3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
- compliance – regulamentul Facebook trebuie respectat, la fel si politicile de date personale;
- ganditi aplicatiile head to tail, de la primul contact al unui utilizator cu aplicatia (si de cele mai multe ori acest touchpoint nu este pagina), pas cu pas pana la iesirea din aplicatie si perceptia finala despre brand;
- testare, monitorizare si fine-tuning rapid pe orice componenta a aplicatiei care poate fi optimizata.
3 greseli facute de branduri in Romania in social media
- concursurile bazate pe like, share sau comment;
- aplicatii care, de dragul viralizarii, scapa din vedere relevanta in raport cu brandul, mesajul brandului, perceptia construita in randul audientei, regulamentul Facebook sau regulile bunului simt :);
- postarile de tipul "comunicat de presa", facute in-house;
- lipsa sau intarzierea raspunsului la comentariile sau postarile fanilor pe pagina.