Povestea lui Señor Account care isi propune sa creasca numarul de frunti descretite din publicitate cu 47,32%

Povestea lui Señor Account care isi propune sa creasca numarul de frunti descretite din publicitate cu 47,32%

Aveam in plan un material serios. Cu intrebarile batute in cuie, abordare directa, militareste si fara prea mult spatiu de manevre. Veni, vedi, vici. Ionut Bodonea (Copywriter, Eventures) e un strateg mai bun decat mine. Si-a invelit frumos ideile, le-a incadrat cu iscusinta intr-o poveste reusita si l-a facut pe El Senor Account sa fie mai sarmant decat ai putea crede despre un mexican mustacios si cu sombrero. Dar va povesteste el mai bine despre aventurile lui Senor Account pe care l-a lasat sa-si faca de cap pe pagina de Facebook a agentiei Eventures.

IQads: Cand ati lansat proiectul si cand se incheie?
Ionut Bodonea: Intr-o minunata noapte de aprilie, intr-un cotlon intunecat zacea un tanar copywriter. Aflandu-se in plin pitch, cu Facebook-ul deschis si cu mintea la vacanta de 1 mai, copywriterul deschise gura: "El Senor Account". Cuvintele parca au iesit singure, iar de atunci nu s-au mai oprit. Si cat timp aceste cuvinte vor iesi, El Senor va trai. Copywriterul inca lucreaza la Eventures.

IQads: Care e "the big idea"?
Ionut Bodonea
: Totul a inceput in "Eventures Mad Creative Lab". Aici oricine poate sa deschida usa si sa vina cu o idee creativa. Un copy, un print, un viral, un spoof sau o instalatie BTL. Una dintre idei a fost inspirata de o carte de vizita a cuiva care era Senior Account. Am adaugat mustata, sombrero-ul si cliseele.

Conceptul este unul simplu: abordam clisee din publicitate si situatii de care se lovesc publicitarii si le dam viata prin intermediul unui personaj fictiv, un account plin de initiativa si responsabil care se loveste in fiecare zi de metehnele acestei industrii, de interactiunea cu colegii si clientii, dar si de propriile defecte.

IQads: Cine sunt personajele, de ce le-ai ales, pe cine reprezinta?
Ionut Bodonea: El Senor Account e un pamfletar. O incarnare a cliseelor din publicitate. Nu trebuie sa ne regasim mereu in el, dar putem sa ne regasim de fiecare data in situatiile pe care le traieste. Poate sa fie colegul nostru de la biroul din dreapta. Poate sa fie vocea noastra impotriva dogmelor, a standardelor si a cliseelor de zi cu zi.

IQads: Ce v-ati propus sa obtineti cu proiectul asta?
Ionut Bodonea: Ne dorim cresterea numarului de frunti descretite din industria publicitara cu vreo 47,32% si pe langa asta, sa generam cat mai mult awareness, WOM, buzz, user generated content si good feedback legat de cliseele din publicitate. Am specificat cumva ca vrem sa generam WOM?

IQads: Cui se adreseaza proiectul vostru?
Ionut Bodonea: Targetul nostru este reprezentat de publicitari, in primul rand, si de oamenii pasionati de publicitate. Din punct de vedere demografic, avem un public tinta cuprins intre varstele de 14 - 80 de ani, barbati si femei, martieni sau terestri, din mediile rurale, urbane si intre.

Mai putin atinsi de El Senor vor fi cei care nu au luat o nota buna la simtul umorului sau care nu mananca de dimineata, la pranz si seara brief-uri, clienti sau strategii si PPT-uri.

Intentionam sa ducem acest proiect mai departe, catre o evadare in print. Ne dorim ca bibliotecile romanilor sa fie pline de carti cu benzi desenate marca El Senor, pe langa traditionalele carti primite cu ziarul dar nedesfacute din tipla.

IQads: Mai aveti si alte activari in afara de cele din online?
Ionut Bodonea: Momentan, vrem sa continuam dezvoltarea proiectului pe partea de online, insa avem planuri in viitorul foarte apropiat sa facem o "evadare" in print si poate o participare la un festival neconventional. Sau cine stie ce se mai naste in "Mad creative Lab"…

IQads: Ce buget a avut proiectul?
Ionut Bodonea: Bugetul a fost exprimat in coeficientul de creativitate al agentiei. Si-n seri petrecute la bere, in parcul de vis-a-vis de birou ori in clipe de rasete sau frustrari ale publicitarilor din noi (noaptea la birou, intre 1 si 3, intre un ppt si un excel).

Vom continua sa alocam pasiune si dispute creative pentru a-l vedea pe El Senor cum la fiecare inceput de saptamana prinde viata pe pagina noastra de Facebook..

Echipa care i-a dat viata lui El Senor Account si-i da constant cate o situatie in care sa-si exerseze farmecul:

  • Creative Director: Razvan Vasilescu
  • Art Director: Gabriel Mihai
  • Copywriteri: Anca Muraru, Andrei Lacatus, Diana Vasilescu, Ionut Bodonea

Dupa o idee originala de Ionut Bodonea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related