Campania "Plant the Bill" creata de Saatchi & Saatchi Romania pentru Enel Energie, care a castigat un Bronze Lion la categoria PR Lions, a avut drept obiectiv generarea unei schimbari la nivelul consumatorilor de servicii oferite de companie. "Plant the Bill" a intarit abordarea ecologica a companiei prin incurajarea clientilor sa adopte factura online in detrimentul facturii traditionale. Despre rezultatele, provocarile, strategia si mijloacele de comunicare ale campaniei cititi in studiul de caz.
Campanie: "Plant the Bill"
Client: Enel Energie
Agentie: Saatchi & Saatchi Romania
Medium: Direct Mailing, Consumer PR & Corporate Communication, componente suport pe online si indoor
Perioada campaniei: 01.03.2012 – 31. 03.2012
I. DESCRIERE
Enel, cel mai mare furnizor de energie electrica din Romania, a lansat serviciul electronic de facturare, semn al angajamentului companiei fata de mediul inconjurator. Intentia noastra a fost sa aratam elementul eco din spatele campaniei si sa convingem oamenii sa opteze pentru factura electronica in detrimentul celei traditionale pe hartie. Nu in ultimul rand, ne-am propus sa schimbam perceptia oamenilor asupra Enel.
Provocarea de a genera schimbare a fost mare si din cauza faptului ca oamenii sunt retinuti la nou. Ce am facut? Am trimis abonatilor Enel o factura tiparita pe o hartie cu seminte, din care, daca acestia o puneau in pamant, crestea o planta. Fiecare planta rasarita astfel, consolida imaginea Enel ca fiind o companie responsabila.
Dupa doar o luna, peste 50.000 de clienti au ales serviciul de facturare online. Media a imbratisat ideea si a preluat imediat subiectul. Insa cel mai important a fost impactul pe care mesajul nostru l-a avut asupra oamenilor.
II. OBIECTIVE
Scopul a fost sa promovam un comportament eco in randul abonatilor, convingandu-i sa aleaga factura electronica in detrimentul celei pe hartie si totodata sa schimbam perceptia oamenilor asupra companiei de electricitate Enel.
III. TARGET
Clientii Enel Romania.
IV. STRATEGIE
Pentru a comunica eficient un serviciu care economiseste resurse, am gandit o modalitate la fel de "green" si am ales facturile de electricitate deja existente sa fie principalul canal de comunicare.
Am incercat sa venim cu o idee prin care sa vorbim despre intentia eco din spatele serviciului, idee care sa fie de mare impact asupra abonatilor Enel si jurnalistor deopotriva si sa atraga atentia.
V. CREATIE
Timp de o luna, Enel a trimis factura de electricitate imprimata pe hartie cu seminte. Cand primeau aceasta factura, abonatii puteau s-o ingroape in pamant, considerand ca este ultima factura pe hartie primita. In locul acelei facturi urma sa rasara o planta, simbol al mesajului eco.
VI. REZULTATE
Dupa doar o luna peste 50.000 de clienti Enel alesesera deja serviciul de facturare electronic. Astfel, compania Enel a putut economisi peste 8 tone de hartie. Initiativa noastra a fost foarte bine primita de public, mass-media la randul ei a preluat subiectul.
VII. ECHIPE IMPLICATE
Echipa Saatchi & Saatchi Romania: Johan Ohlson (Creative Director), Jorg Riommi (Creative Director), Irina Codreanu (Copywriter), Vlad Molico (Art Director), Alexandra Ivan (Group Account Director), Ema Spirache (Account Director), Corina Bratu (Account Manager).
Echipa Saatchi & Saatchi PR: Corina Pisc (Corporate Communications Officer), Ramona Dumitru (Business Unit Director).
Echipa Enel Romania: Radu Cosarca (Head Of External Relations), Adriana Tabac (Head Of Communication/Media Relations).